eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingArchitektura aplikacji - powody wyłączania dll z exeRe: Architektura aplikacji - powody wyłączania dll z exe
  • Data: 2017-11-23 13:26:57
    Temat: Re: Architektura aplikacji - powody wyłączania dll z exe
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 22 listopada 2017 08:05:42 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:
    > On Tuesday, November 21, 2017 at 1:35:43 PM UTC+1, Maciej Sobczak wrote:
    > > A to poziom trudności wpływa na stosunek rozmiaru binarki względem liczby linii
    kodu?
    > > Ja piszę o tym, że jeżeli weźmiemy Linuksa jako pewny znany punkt odniesienia, to
    przykład wielogigabajtowych DLLek tak bardzo od tego punktu odniesienia odbiega, że
    aż się prosi o wyjaśnienie. I tego wyjaśnienia nadal nie widać.
    >
    > Wyjaśniam ponownie, hello world w qt gui w wersji debug wraz z bibliotekami dll
    > zajmuje ponad pół gigabajta. W wersji release ponad 50mb. I nie odpowiadajcie


    patologia - choc ciezko w to uwierzyc

    ja juz sam z trudem wierze i rozumiem co to za kram gdzie skompilowanie hello worlda
    w c++ pod sfmlem twory 1.5 MB exe
    (c++ nie dotykam od lat, pominawszy ze czesc swoich kodow kompiluje
    w trybie c++, co i tak robi chyba jakies kilkudziesieco-kilobajtowe narzuty ale nie
    az takie)
    (zdrowy hello world jak ktos sie zastanawia powinien miec kilka kilobajtow (ze
    wzgledu na te alignmenty w formacie pe) jak na razie nie widze powodu by mial miec
    wiecej)

    postsawowe pytanie co tam dokladnie
    siedzi w tych bloatowanych syfach
    i co to jest (trzeba sie wiec nauczyc troche lepiej reverse engeeneringu i znajomosci
    bebechow
    binarek - szkoda ze nikt poza mna tu specjalnie sie tym nie interesuje, a moja wiedza
    jest nadal czesciowa)


    > że debug nie ma znaczenia, bo zanim wypuści się wersje release to
    > chociażby do testów rozprowadza się pewną ilość wersji debug. Hmmmm czy
    > w przypadku linkowania statycznego w wersji debug linkier za każdym
    > razem musiałby zapisywać na dysk około 500mb danych, podobną ilość
    > danych wczytywać i analizować? Nie wiem dlaczego czas kompilacji u
    > was nie jest problemem, stosujecie małe biblioteki? Gdy moja aplikacjia
    > używała kiedyś tylko np. mfc to faktycznie liniowałem statycznie i
    > nie miałem problemów. Ale linkować statycznie z QT... czy ktoś
    > próbował w ogóle?
    >
    >
    > Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: