  • Data: 2017-11-23 13:18:13
    Temat: Re: Architektura aplikacji - powody wyłączania dll z exe
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 23 listopada 2017 11:55:53 UTC+1 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

> [...]
    system ma wiele gigabajtów.
    > Tymczasem jest system, który spełniając te warunki tych gigabajtów nie ma.
    >
    > Stąd wątpliwości i szukanie dalszych argumentów.
    >
    > Odpowiedzi merytoryczne do tej pory:
    > - nie ma motywacji, żeby było mniej
    > - kod debugowy i symbole
    >
    > To sa dobre odpowiedzi (ale potrafię sobie wyobrazić ich więcej).

    > O, nowe.

    > Tak niestarannie trollujesz, że nawet swoich sąsiednich zdań nie kojarzysz.
    > Właśnie o to mi chodziło, że nie da się zmiescić tego (proporcjonalnego) miliona
    roboczo-lat w 30 lat realnie dostępnych na rozwój takiego produktu.
    > Właśnie to wskazuje na zaburzenie proporcji (czyli: ktoś przy mniejszym wysiłki
    zrobił większą binarkę).

    > Nadal twierdzę, że nie da się upchnąć miliona roboczo-lat w 30, które były
    dostępne. Stąd obserwacja, że mamy do czynienia z innymi proporcjami w czasach i
    rozmiarach. A stąd pytanie, dlaczego.

    > BTW - misiaczek też jest nowy w tej dyskusji. Gorzej, że wypalasz się na
    niewłaściwym odcinku i brakuje Ci energii na realną dyskusję.

    > [...]
    >
    > Moje pierwsze pytanie w tej dyskusji było: czy statycznie zlinkowane byłoby
    mniejsze. Nie wiemy tego (sam napisałeś, że nie możesz sprawdzić), więc teraz Twoje
    pytanie o to ile czasu trwa linkowanie gigabajtowych execów jest bezpodmiotowe.
    Najpierw ustalmy, czy te gigabajty byłyby w statycznie zlinkowanym programie. Tego
    nadal nie wiemy, bo z braku możliwości przeprowadzenia testu pozostają tylko domysły,
    ewentualnie wyzwiska.

    > Słyszałem o buildach integracyjnych off-line.
    > Nie ma potrzeby, żeby każdy programista linkował u siebie kompletny system.
    > Podobnie jest z testami.

    > Ja nawet przez chwilę nie zakładałem, że w takiej specyficznej branży ktoś używa
    domyślnych opcji kompilacji. Naprawdę.

> [...]
    wyzwisk:

    > - nie ma potrzeby biznesowej, żeby był mniejszy rozmiar,
    > - kod debugowlat, niektórzy wybitni.
    >
    > Masz na myśli jądro Linuksa?
    > Bo już się pogubiłem w Twoich argumentach i o jakim systemie rozmawiamy.

    >y,
    > - stosowanie domyślnych opcje kompilacji

    > O NASA jeszcze w tej dyskusji nie pytałem. Nieumiejętnie trollujesz.

    > Gdybyś był politykiem, miałbyś już mema za to stwierdzenie.

    > I gdybyś od początku wyłożył karty na stół, że nie znasz tej architektury, to bym
    wiedział, że nie trzeba tak mocno tej dyskusji toczyć.

    > Pozostaję więc przy tym, co udało nam się do tej pory zebrać:
    >
    > - brak motywacji biznesowej,
    > - kod debugowy,
    > - domyślne opcje kompilacji.
    >
    > Jeśli chciałbyś dołożyć coś do tej listy (oprócz wyzwisk), to ja bardzo chętnie.

    1) teoretycznie mozliwe sa takie
    wielkie procesy na kilka GB ale
    ja powiatpiewam w to glownie dlatego ze wydaje mi sie ze takie wielkie programy
    raczej beda jakimis raczej zestawami procesow a nie pojedynczym procesem
    (jak ktos chce blysnac ze zna takie wielkie procesy to prosze o konkretne dane bo
    inacczej to zachowywanie sie jak prz4edszkolak)

    2) jak podalem wyliczenia takie wielkie binarki to nie miliony
    roboczo lat tylko kilka tysiecy
    (przy zalozeniu dosyc przezwoitej
    produktywnosci w firmach moze z tym byc gorzej niz zalozona ale nie wiem dokladnie )

    3) kod w postaci dllek i libek statycznych zamuje dokladnie tyle samo
    (w przypadku libek mnozna czasem linkowac wybiórczo ale to nie ma wiekszego znaczenia
    imo pominawszy
    patologiczne przypadki gdy ktos linkuje dziesiatki dllek ktorych prawie wcale nie
    uzywa ot by zlinkowac -
    w przypadku dllek za to mozna wspoldzielic dllki miedzy procesami
    co w zaleznosci od systemu moze spowodowac zmniejszenie zuzycia pamieci)
    (osobiscie jestem raczej fanem linkowanie dynamicznego - jesli robi sie je dobrze)