  • Data: 2019-06-09 20:22:41
    Temat: Re: Apple wkracza w 21 w...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5cfd2cf5$0$527$6...@n...neostrada.pl

    > IMO w tamtych latach 640 KiB dla personalnego komputera
    > znaczyć mogło tyle, ile dziś ze 160 GiB. ;) Komu tyle
    > nie starczy w domu?!

    Oczami swej wyobraźni widzę, jak za kilkanaście lat ktoś rechocze:

    - Komu nie starczy w domu 160 GiB?!

    Powtarzam -- temu gościu miało wystarczyć 160 GiB LOLLOLLOLLOLLOL!!!!!

    Twierdzę, że OBECNIE 160 GiB nie może nikogo ograniczać w komputerze osobistym...

    Ale i dziś, gdy zsumujemy RAMki używane przez aktywnego jusera, być może przekroczymy
    ów próg...

    RAM(TV itp.)+RAM(telefonów/tabletów)+RAM(komputerów)+RAM(ro
    uterków itp. pośredników)+RAM(AGD typu pralka)...

    Ja chyba używam 22 GiB:

    laptop 12 GiB CPU + 2 GiB GPU
    laptop 4 GiB CPU + chyba 128 MiB GPU
    netbook 2 GiB CPU
    telefon 2 GiB CPU

    Nie wiem, ile mieści się w bramkach VoIP i innych routerkach,
    ale już dziś wolałbym znacznie więcej:

    laptop 32 GiB CPU + 2 GiB GPU
    laptop 8 GiB CPU + ?? MiB GPU
    netbook 4 GiB CPU
    telefon 4 GiB CPU

    -=-

    Niby w TAGu można produkować pisma, lecz wolę Libre...
    Niby nawet niewiele RAMu wystarczy, gdy jest SWAP, ale
    uciążliwość płynąca głównie z czasochłonnością sprawia,
    iż człowiek rezygnuje z tego i owego... ;)

    -=-

    Oszczędne pisanie? -- czemu nie. Sam w tym gustowałem, zabiegając o pojedyncze bajty.
    Uczciwie patrząc -- owa oszczędność ogranicza zasięg/uniwersalność i wymaga właśnie
    silnego sprzętu -- choćby do testowania, bez którego trudno rozwijać oszczędne
    trendy...

    Android właśnie dlatego spodobał się mi, bo piszący pod Android nie szastali
    gigabajtami...
    Dziś, niestety, wiele aplikacji pod Androidem jest zbyt dużych i zbyt ociężałych...

    --