  • Data: 2012-08-21 13:20:21
    Temat: Re: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Eksperymenty są ok, ale ja to znów nie rozumiem jak można dyskutować o
    > energii, gustach itp. ;-)

    Dlaczego "eksperymenty"?

    > Kompozycja jest w pewnym sensie definiowalna... na prostych przykładach
    > można pokazać jak konkretne zdjęcie można "poprawić" inaczej je kadrując.

    Chcesz uściślić, a mówisz nieściśle.
    Definicja kompozycji jest założeniem. Zakłada się, że kadrując w określony
    sposób uzyskujemy proporcje estetyczne (dzizas). Jeśli zatem oko ludzkie ma
    naturalną tendencję do upodobania obrazów opisanych przez złoty podział, to
    znaczy, według teorii, że starania w tym kierunku są zasadne (fak).

    Daj mi jakikolwiek przykład, a obalę go gustem.