    From: mt <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparat do fotografowania szalejącego dziecka
    Date: Wed, 27 Nov 2013 23:15:42 +0100

    W dniu 2013-11-27 18:56, Tomasz Worek pisze:
    > Cześć Wszystkim,
    > potrzebuje Waszej pomocy w wyborze aparatu dla Małżonki na prezent (obecnie używa
    Fuji F30). Tylko cicho, żeby mi się żaden nie wygadał ;)

    > Po przeprowadzeniu delikatnego śledztwa zebrałem takie oto założenia:
    > 1. Używane będą tylko jpgi.
    > 2. Nie musi był maleńki, ale myślę, że aparat wielkości Olympusa OM-D E-M5 to max.
    > 3. A teraz niespodzianka: powinien mieć wizjer (jak Żona używa mojego OM-D to
    zawsze kadruje używając wizjera, nigdy LCD).
    > 4. Fotografowane będzie głównie (95%) "dziecko bardzo szybko uciekające z kadru" (3
    latka obecnie) :)

    > Mój budżet do 1500PLN.
    >
    > Na podstawie tych założeń wytypowałem dwa aparaty, ale nie jestem pewien czy ten
    wybór ma sens, a poza tym nie wiem który ewentualnie lepiej się sprawdzi.

    > Oto moje typy:
    > 1. Nikon V1 + Nikkor 10-30.
    > 2. Olympus E-PL3 + mZuiko 14-42 II.

    Ideałem byłby Panasonic GX7, no ale nie ta cena :) Z tych dwóch przy tak
    ograniczonym budżecie i przy założeniu, że musi być wizjer, to jednak
    Nikon mimo wszystko. Fakt, że posiadasz Olka i szkła do niego jest
    niewątpliwym plusem, ale jak żona lubi używać wizjera to raczej będzie
    się męczyć bez niego. Nikona trzeba potraktować jak szybki i tani (900
    zł z kitem) kompakt z 1-calową matrycą i z wizjerem a nie jak aparat
    systemowy, bo jego systemowość jest raczej w fazie demo. Co do jakości
    obrazka to Nikon będzie trochę odstawać, ale do ISO 800 jest dobrze a i
    1600 przejdzie (generalnie jest lepiej niż w moim starym Nikonie D40).
    Niedługo ma wyjść jakiś "budżetowy" OM-D, ale wątpię aby kosztował
    poniżej 2500 tys. zł.

    --
    marcin