  • Data: 2014-04-10 16:13:59
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-10 15:29, S.W. pisze:

    > Wiem. Ja się zastanawiam jak jest z budowaniem systemu na bazie
    > bezlusterkowców. Kompatybilnością i dostępnością obiektywów (także
    > używanych) i akcesorii

    Normalnie, tak jak w przypadku luster. m4/3 jest najbardziej
    rozbudowanym z bezlusterkowych systemów pod względem szklarni. Co
    więcej, jeśli chodzi np. o stałki szersze niż standard, to zarówno w
    Canonie, Nikonie jak i Sony (z bagnetem A) jest kompletna bieda i na
    próżno szukać jakichś zgrabnych ekwiwalentów takich szkieł jak 12/2 czy
    15/1.7 lub 17/1.8 w m4/3 bądź 18/2 i 23/1.4 w Fuji. Generalnie cała
    szklarnia do lustrzanek aps-c to przede wszystkim ileś wariacji
    obiektywów 18-coś tam i 55- coś tam, po jednym 17-55/2.8, jakieś 35/1.8
    i tak naprawdę na tym się kończy wybór szkieł dedykowanych do cropa,
    cała reszta bogatej oferty szkieł to pełnoklatkowe konstrukcje i o
    szeroki kąt będzie ciężko, bo w przypadku tele nie jest to aż takim
    problemem. Zostaje jeszcze ewentualnie Sigma, ale współpraca z Canonem
    różnie wygląda a i Nikon ostatnio robi problemy.

    A tak z ciekawości to co jest nie tak z takimi puszkami jak E-M10, E-M5,
    X-T1 czy NX30? Bo o wizjer elektroniczny raczej nie chodzi skoro A77
    jest brana pod uwagę.
    Skoro ma być zestaw z kitem to bierz cokolwiek (C, N lub S) co wygląda
    "profi", bo o zdjęcia raczej nie chodzi.

    --
    marcin