    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android - nawigacja Google, której nie ma
    Date: Sat, 4 Dec 2010 10:38:06 +0000

    Dnia Fri, 3 Dec 2010 21:47:36 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Producent miał tu ewidentny wybór - wejść z produktem na rynek z mapami
    > USA lub nie wejść wcale jeśli miałby czekać na mapy całego świata...

    Już na pms pokazywałeś, że dziury w twojej wiedzy wielkości wielkiego
    kanionu nie przeszkadzają ci fachowo się wypowiadać, a wielka szkoda.
    Google navigation korzysta z tych samych map, które widać w Google Maps
    Fakt udostępnienia nawigacji lub nie zależy od wyłącznego widzimisię firmy
    i jej niezrozumiałem strategii rynkowej.

    A dokładnie zalezy to od tego, że produkty Google uznawane przez miliony
    naiwnych za darmowe, takimi nie są. Jedyną róznicą jest to, że nie płaci
    się pieniędzmi, ale swoją prywatnością. Google grzebie w mailach,
    dokumentach, zbiera dane o tym kto i gdzie się porusza, żeby mu pokazywac
    lepiej spersonalizowane płatne reklamy. Oferuje też płatne wersje usług dla
    firm. Sprzedaż płatnych wersji wymaga infrastruktury w kraju, w którym jest
    to oferowane - działu sprzedaży, fakturowania, wsparcia technicznego itp.
    Widocznie w Polsce wciaż nie mają do zaoferowania produktów
    wykorzystujących dane zebrane poprzez szpiegowanie użytkowników Google
    navigation.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński