  • Data: 2010-12-04 18:34:27
    Temat: Re: Android - nawigacja Google, której nie ma
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-04 15:44, Waldek Godel pisze:
    > Ale są jeszcze problemy - Google navigation jest nawigacją online.
    > OVI maps
    > jest w lepszej sytuacji, bo ma Map downloader i może pracować offline.
    > Wystarczy pojeździć trochę z Google maps (żeby tylko pokazywało pozycję) i
    > będzie można zobaczyć z czym się wiąże używanie nawigacji online -
    > notoryczne klikanie "połącz ponownie"

    Nie wiem na czym to polega ale z Ovi też miałem ten sam problem. Gdy
    startowałem to zawsze trzeba było przejść w online bo inaczej przestawał
    nawigować (na Nokii 5800). Gdy wypadał z zasięgu mapa robiła się
    przyciemniona i jakiś komunikat o braku zapalał się, który uporczywie
    próbowałem zamknąć (reagował z duuużym opóźnieniem), co czasem
    skutkowało uwisem tej aplikacji. Z takimi doświadczeniami zaczęło mi być
    obojętne czy mam online czy offline'ową nawigację. Online daje większe
    możliwości, a offline (czasem tylko teoretycznie) możliwość obsługi poza
    zasięgiem.

    > Oprócz tego jest dosyć oczywiste, że łatwiej się będzie zgubić w jakimś
    > zapadłym Pierdziszewie Dolnym gdzie nie ma dobrego zasięgu niż we własnym
    > mieście.

    Niekoniecznie. W online'owej wersji można przewidzieć sytuacje braku
    zasięgu i pobrać z wyprzedzeniem najważniejsze elementy trasy. Mam
    nadzieję, że to zrobiono w Googlowej wersji.

    > OVI maps ma też inny problem o którym juz pisałem - fatalne wyznaczanie
    > drogi. W testowym przypadku wymuszając wyliczenie innej trasy w oparciu o
    > własną wiedzę uzyskalem wyznaczenie trasy szybszej od najszybszej i
    > krótszej od najkrótszej (co już samo w sobie jest żenujące dla producenta).

    Tak. To też wielokrotnie doświadczyłem. Z kolei Google zalecają
    przebycie oceanu kajakiem :-D