  • 51. Data: 2014-08-15 20:06:27
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message
    news:ofdsu9ltj2mkudfu0fr4lnmm3am0js8is5@4ax.com...

    > Moj zabytek nei widzi sieci, bo jest TELEFONEM. Znaczy, sluzy
    > wylacznei do TELEFONOWANIA

    Czyli widzi sieć... komórkową.

  • 52. Data: 2014-08-15 20:10:33
    Od: atm <...@v...pl>

    > Dlaczego? Po co?
    > Nie masz zaufania do swojego telefonu z Androidem na pokładzie?
    > Mój iPhone4 mnie nie zawiódł nigdy - nie potrzebuje zapasowego telefonu.

    A jak bylo z iP5 i jego wodoszczelnoscia?

  • 53. Data: 2014-08-15 20:13:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "masti" <g...@t...hell> wrote in message news:lsl54v$klh$2@dont-email.me...
    > ciekawe na co ma wpływ możliwość adresowania większej pamięci.
    > o tylko to zmieniają 64bity.

    Niestety nie masz racji. Ale to częsty błąd który robi dużo laików...
    64-bitowa architektura procesora to nie tylko powiększona przestrzeń
    adresowa pamięci. To również mnóstwo innych zmian które w sumie
    dają o wiele bardziej wydajną jednostkę centralną. Aby to zrozumieć
    lepiej musiałbyś się choć trochę znać na programowaniu i elektronice.

    > Jedyna wpływ mogło mieć przepisanie kodu zamiast
    > przekompilowania na 64bity. Ale to z różnicą 32vs64 nie ma nic wspólnego.

    Proponuję abyś nie zabierał głosu w tematach o których nie masz orientacji.

  • 54. Data: 2014-08-15 20:20:11
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 15 Aug 2014 13:13:03 -0500 osobnik zwany Pszemol
    napisał:

> [...]
    > musiałbyś się choć trochę znać na programowaniu i elektronice.

    > Proponuję abyś nie zabierał głosu w tematach o których nie masz

    nie, zupełnie nie mam pojęcia o swoim zawodzie :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 55. Data: 2014-08-15 20:22:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message
    > No niby ciekawe ale nikomu nie chce sie looknac.
    > Pszemol, moglbys im wytlumaczyc dlaczego iPhone jest lepszy a juz
    > taki z 64bitowym prockiem to jest lepszy, ze hoho? Nie bede za Ciebie
    > marketingowej roboty odwalal ;]

    Podawałem już mastiemu linka do wikipedii - jakoś do niego nie dotarło...

    Powtórzę więc: http://en.m.wikipedia.org/wiki/64_bit
    Zwróć uwagę na sekcję zatytułowaną "Pros and cons".

    Z architektury 64-bitowej korzysta się nie tylko gdy ma się dużo
    pamięci RAM - korzystają również wszelkie operacje szyfrowania,
    deszyfrowania, kodowania/dekodowania. Również software
    pracujący w ciasnych pętlach (a który nie używa pętli?) korzysta
    z faktu, że architektury 64-bitowe mają więcej lokalnych rejestrów
    w procesorze, a zatem program używający tych rejestrów w CPU
    zamiast wartości zmiennych w pamięci zewnętrznej nie musi się
    do niej odwoływać wykonując takie pętle - to jest ogromny zysk
    czasu i energii elektrycznej (z baterii!) jeśli nie musisz się ciągle
    odwoływać do zewnętrznej pamięci.

    Sam masti zacytował że również Androidowcy szybciutko chcą
    przesiąść się na procesory 64-bitowe i dobrze wiedzą że warto...
    Są tylko "ciutkę" w stosunku do Apple/iPhone spóźnieni :-)
    Z zapowiedzi wynika że może (?) jeszcze w tym roku lub na
    początku nowego roku nadgonią to opóźnienie (18 miesięcy?).

  • 56. Data: 2014-08-15 20:29:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message
    > Dlatego tez jak swieze buleczki spzredaja sie telefony komorkowe
    > ktorych mozna uzywac TYLKO do roszmowy.

    Gdzie się sprzedają jak bułeczki? W Indiach i Nigerii?
    Tam się sprzedają nie dlatego że są tylko do rozmowy,
    wręcz przeciwnie - chętnie używali by takich z internetem
    tylko po pierwsze nie ma infrastruktury a po drugie jak
    ktoś zarabia $100 na miesiąc to nie stać go na smartfona.

    Braki infrastruktury powoli naprawia się tam i sztukuje
    budując mesh-networks: gdzie zamiast telefon brać
    internet z bazy (wieży) komórkowej komunikuje się
    z sąsiadem i wiadomości rozchodzą się między telefonami
    bez uczestnictwa wieży/BTSa.

    Taki off-grid komunikator jako appka na iPhone nazywa
    się FireChat - nie wiem jak jest pod Androidem. To się
    już sprawdzało w krajach arabskich na Bliskim Wschodzie
    gdzie rząd wyłączał dostęp do komórek i internetu aby
    rządowa TV była jedynym źródłem fałszywej propagandy
    i sprawdzać się będzie też w krajach afrykańskich gdzie
    masz miliony hektarów lądu bez nawet jednego BTSa.

    Kupowanie telefonu-biedafonu "tylko do rozmów" bo
    nie potrafisz zadbać aby Twój smarfone był naładowany
    i działał jak wychodzisz z domu jest dla mnie niepoważne
    i może świadczyć jedynie o tym, że nie masz zaufania do
    swojego smartfona - pewnie się na nim parę razy zawiodłeś.

  • 57. Data: 2014-08-15 20:35:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "A.L." <a...@a...com> wrote in message

    > Blackberry w roku chyba 2002. Nie pamietam modelu.

    Blackberry smartfonem? Śmiała teza...
    Toż to tylko telefon plus e-mail.

    > Potem Samsung SCH-i760, chyba w 2006 roku,
    > ale neispecjalnei pamietam kiedy

    To już prędzej ale i tak kulawe więc nie dziwię Ci się że masz
    uprzedzenia do smartfonów jeśli tego typu masz doswiadczenia
    ze smarfonami.

    > Motorola Droid MAXX

    I uważasz tego Droida MAXX za zabawkę dla doświadczonych umysłowo?
    (cokolwiek to miało znaczyć...)

    > Ale mozesz zobaczyc omowienie
    >
    > http://www.npr.org/blogs/alltechconsidered/2011/03/1
    0/134399448/voice-quality-on-hold-for-smart-phones

    I wszystko ma to sens przy zmieniającej się dziś sytuacji.
    Jakość jest i pozostaje adekwatna do przekazywania mowy
    i utrata jakości dotyczy przeważnie złego zasięgu a nie złej
    jakości komponentów audio w smarfonach.

    > ja narzekam. Jak chce sie z kims porozumiec w sprawach innych niz
    > "jakie zrobic zakupy" i "czy pies zrobil kupe" to uzywam telefonu
    > drutowego

    No to raczej jest to wstyd dla Motoroli której produkt używasz.

    > Niestety, te funkcje w spartfonie tez sa takei sobie

    Cóż... albo zwyczajnie trollujesz albo jestes jakimś technologicznym kaleką.
    Te funkcje w smartfonach są z roku na rok CORAZ LEPSZE!

  • 58. Data: 2014-08-15 20:36:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > A jak bylo z iP5 i jego wodoszczelnoscia?

    Tu nie chodzi o zwyczajną wodoszczelność...
    Wrzuć dowolny telefon włączony do wiaderka ze słoną wodą i wtedy pogadamy.

  • 59. Data: 2014-08-15 20:44:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-08-15 20:36, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    > Tu nie chodzi o zwyczajną wodoszczelność...
    > Wrzuć dowolny telefon włączony do wiaderka ze słoną wodą i wtedy pogadamy.

    Masz na mysli ten?
    http://www.gsmmaniak.pl/213640/sony-xperia-v-przetrw
    ala-4-dni-w-morzu/
    lub ten?
    http://www.gsmmaniak.pl/337652/podwodna-przygoda-son
    y-xperia-z2/

  • 60. Data: 2014-08-15 21:13:06
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    atm <...@v...pl> wrote:

    > Masz na mysli ten?
> [...]

    Nie, nie mam na myśli telefonu spacjalnie zaprojektowanego jako
    "wodoodporny", i sądzę że dobrze o tym wiesz :-)