  • 221. Data: 2014-08-17 21:16:48
    Temat: Re: Android i 64-bitowy processor
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-17 20:45, Pszemol pisze:

    > Widgety miały? :-)

    Oczywiście że miały. Sądzisz że widgety to wynalazek Droida?
    ATSD nie nazywaj mnie nerdem. Ja jestem tylko zwykłym użytkownikiem, do
    nerda to mi bardzo daleko. Niestety.

    --
    ALEX Alpha MR
    Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską,

  • 222. Data: 2014-08-17 21:30:27
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-17 21:02, rs pisze:

    > a tak. tak. rower też jest łatwiejszy w używaniu niż motor.

    A co Ty wiesz o Symbianie i MeeGo? Miałeś to kiedykolwiek?

    > wiesz, to takie sentymenty. w tej chwili jakość platformy tworzy, jakość
    > pobieranych na nią appow i jakość hardware. ile i jakie masz appy na
    > Symbiana?

    To że coś jest popularne, wcale nie znaczy że jest dobre.

    na jakim hardwarze to można popchnąć?

    1x512 MHz, 512 MB. Osiągał taką płynność jakiej nie osiągnie Droid z
    ośmioma rdzeniami i dziesiątkami gigabajtów ramu.

    > ależ prawdo do zdania oczywiście możesz mieć, ale jak pisze wyżej, jest
    > to MZ na bazie sentymentów. albo tak jak w innym wątku jest mowa o
    > wodoszczelności telefonu. jedni będą narzekać, że takie czy inne
    > telefony są koślawe i nieudolne bo nie są wodoszczelne. innym ta funkcja
    > w ogóle nie będzie potrzebna.

    I sądzisz że jestem jedynym sentymentalnym?

    > ok. to napisz konkretnie co wg ciebie jest nieudolne w Androidach/iOS i
    > co im brakuje do Symbiana czy MeeGo? będziemy wiedzieć co wymagać w
    > następnych wersjach od tych, którzy z nas swoich fanbojow zrobili. <rs>

    I tak tego nie naprawicię, więc próżny móój trud. Skrajnie nieudolne
    zarządzanie uprawnieniami i nieustanne szpiegowanie. To się kiedykolwiek
    zmieni?

  • 223. Data: 2014-08-17 21:38:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Aug 2014 11:25:01 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > 64-bity to nie tylko 64-bitowa magistrala adresowa...
    > To również 64-bitowa szyna danych i wydajniesza jednostka
    > centralna, 64-bitowe ALU, 64-bitowe podręczne rejestry itp, itd...
    > Więcej danych przepychasz przez taką maszynę liczącą.

    Tak, tak... a teraz nam napisz zalety 128bitowego procesora, bo ten
    64 bitowy za niedługo też stanie się de mode.

    --
    Marek

  • 224. Data: 2014-08-17 21:45:58
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "ALEX Alpha MR" <k...@s...us> napisał w wiadomości

    > I tak tego nie naprawicię, więc próżny móój trud. Skrajnie nieudolne
    > zarządzanie uprawnieniami i nieustanne szpiegowanie. To się kiedykolwiek
    > zmieni?

    IMO tylko na gorsze,

    --
    marfi

  • 225. Data: 2014-08-17 21:49:49
    Od: atm <...@v...pl>

    > To że coś jest popularne, wcale nie znaczy że jest dobre.
    >
    > na jakim hardwarze to można popchnąć?
    >
    > 1x512 MHz, 512 MB. Osiągał taką płynność jakiej nie osiągnie Droid z
    > ośmioma rdzeniami i dziesiątkami gigabajtów ramu.

    Heh, co moze zrobic czas i sentyment ;]
    Mam w szufladzie N8, trzymam tylko ze wzgledu na aparat.
    Co do wydajnosci i funkcjonalnosci, kilka fragmentow z recenzji:

    " Zastąpiono również starą przeglądarkę internetową, a nowa wspiera
    standard HTML5. Mimo zapowiedzi z przeglądarki nie daje się korzystać.
    Jest wolna, nie radzi sobie z ciężkimi stronami, a obsługa pinch to zoom
    pozostawia sporo do życzenia."

    " Ze względu na 512 MB pamięci RAM i pełny multitasking zdarza się, że
    pamięć jest zapchana zasobożernymi grami lub aplikacjami, co powoduje
    opóźnienia w odpowiedzi systemu."

    "Poza tym w bazie 50 tys. aplikacji w sklepie Nokii zaczyna brakować
    najnowszych tytułów znanych z innych platform, a nowych i dopracowanych
    gier jest jak na lekarstwo."

    "Niestety, ekran zastosowany w modelu ma jedną poważną wadę. Jest nią
    niska rozdzielczość. 360 x 640 pikseli już w momencie premiery Nokii N8
    było poniżej standardów dostępnych w topowych komórkach, a co dopiero
    teraz, gdy na rynku pojawia się coraz więcej smartfonów z wyświetlaczami
    720p. Całe szczęście w Nokii nie ma matrycy PenTile, którą często
    stosuje Samsung i która zmniejszyłaby i tak niską efektywną
    rozdzielczość. Nie zmienia to jednak faktu, że przy zagęszczeniu
    wynoszącym około 185 PPI piksele są łatwo dostrzegalne. Może to zepsuć
    dobre wrażenie, jakie robi jakość samego ekranu, a co więcej - bardzo
    niekorzystnie wpływa na przeglądanie stron WWW czy podgląd zdjęć na
    Nokii 808."

    http://komorkomania.pl/2012/08/24/nokia-808-pureview
    -to-cos-wiecej-niz-aparat-mini-test/nokia-808-purevi
    ew-wyglad-i-ekran/top

    To jest recenzja najbardziej wypasionego modelu na Symbianie, N8 ma
    256MB i o wiele szybciej mozna zderzyc sie z memory full.

> [...]
    >>
    > I tak tego nie naprawicię, więc próżny móój trud. Skrajnie nieudolne
    > zarządzanie uprawnieniami i nieustanne szpiegowanie. To się kiedykolwiek

    A gdzie obecnie nie ma szpiegowania? Ktory system lub firma z tego nie
    korzysta? Symbian jest piesnia przeszlosci lacznie z podejsciem do
    szpiegowania. To samo mozna powiedziec o PalmOS.
    Symbian dodatkwo byl bardzo podatny na szkodliwe oprogramowanie
    wszelkiej masci.

    Uprawnienia? To jest faktycznie irytujace...ale czy w Symbianie byla
    jakakolwiek ich kontrola? Nie przypominam sobie, zebym podczas
    instalacji byl o cos pytany, moze mi umknelo.
    W kazdym razie jak sie chce to mozna rowniez w Androidzie: zarowno CM
    jak i SlimROM ma dodatkowa zakladke w ustawieniach Privacy Guard gdzie
    mozna nieco wyhamowac zapedzajacych sie deweloperow.

  • 226. Data: 2014-08-17 21:50:22
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 8/17/2014 3:30 PM, ALEX Alpha MR wrote:

    > A co Ty wiesz o Symbianie i MeeGo? Miałeś to kiedykolwiek?

    nie. nie mialem. dlatego pytam nizej i uzyskalem odpowiedz jakiej sie
    spodziewalem.

    > To że coś jest popularne, wcale nie znaczy że jest dobre.

    tia. to taka fraza wytrych. dokladnie mozna powiedziec, ze to ze cos
    jest malo popularne nie znaczy, ze jest dobre. i pare innych mutacji tej
    frazy. jak kazde uogolnienie, jest ulomne z definicji.

    > na jakim hardwarze to można popchnąć?
    > 1x512 MHz, 512 MB.

    chodzi mi o sprzet, ktory bedzie dostepny, w miare tani i obslugiwany
    przez provideorw. i teraz, skoro te systemy sa takie swietne, to
    dlaczego przy nich nie zostales przy nich?

    Osiągał taką płynność jakiej nie osiągnie Droid z
    > ośmioma rdzeniami i dziesiątkami gigabajtów ramu.

    jasne. jasne. znazcy sie musial reagowac zanim jeszcze user zdecydowal
    co chce zrobic.

    > I sądzisz że jestem jedynym sentymentalnym?

    o tak? wspominasz wyżej o popularnosci. uwazaj, bo jak sie zapedzicie,
    to moze i symbian stanie sie popularny i co wtedy bedzie? nie bedzie juz
    dobry?

    > I tak tego nie naprawicię, więc próżny móój trud. Skrajnie nieudolne
    > zarządzanie uprawnieniami i nieustanne szpiegowanie. To się kiedykolwiek
    > zmieni?

    tak właśnie sądziłem. no ale skoro sie boisz szpiegowania, to ja
    przepraszam i juz nic wiecej nie mowie. <rs>

  • 227. Data: 2014-08-17 22:03:12
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-08-17 17:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W pecetach troche inaczej - tam nie wiedziec czemu te 3-4GB jest
    > naprawde wykorzystane.
    > Jak zaczyna brakowac, ktos chce wiecej, doklada RAM ... a tu system
    > nie obsluguje ...

    > No, film na DVD ponad 4GB zajmuje. Na razie podzielony na kilka plikow
    > :-)

    To dlaczego u mnie normalny film zajmuje na dysku (ale nie na dvd) ok
    700 MB?

    --
    animka

  • 228. Data: 2014-08-17 22:04:00
    Od: grapeli23 <g...@g...com>

    Dnia 17.08.2014 ALEX Alpha MR <k...@s...us> napisał/a:

> [...]
    > I tak tego nie naprawicię, więc próżny móój trud. Skrajnie nieudolne
    > zarządzanie uprawnieniami i nieustanne szpiegowanie. To się kiedykolwiek

    W czym ten Symbian osiągał takie wspaniałe rezultaty?
    W super płynnym renderowaniu XHTML Mobile WAP 2.0 na wyświetlaczu 320x240 pod
    przeglądarkami mobilnymi, których możliwości zapierały dech?

  • 229. Data: 2014-08-17 22:06:21
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-17 21:50, rs pisze:

    > nie. nie mialem. dlatego pytam nizej i uzyskalem odpowiedz jakiej sie
    > spodziewalem.

    A czego się spodziewałeś? Tobie się wydaje że smartfony powstały z
    Droidem? No to Cię zmartwię, Symbian i Meego istniały wieki wcześniej,
    Symbian może miał swoje wady, ale MeeGo było genialnie intuicyjne i proste.

    > tia. to taka fraza wytrych. dokladnie mozna powiedziec, ze to ze cos
    > jest malo popularne nie znaczy, ze jest dobre. i pare innych mutacji tej
    > frazy. jak kazde uogolnienie, jest ulomne z definicji.

    A Twoje nie jest ułomne. Różnica między nami polega na tym że ja miałem
    Symbiana, MeeGo, Windows Mobile, a ty nie masz zielonego pojęcia o tych
    OSach. Taka drobna różnica.

    > chodzi mi o sprzet, ktory bedzie dostepny, w miare tani i obslugiwany
    > przez provideorw. i teraz, skoro te systemy sa takie swietne, to
    > dlaczego przy nich nie zostales przy nich?

    Bo Nokia je zamordowała.

    > Osiągał taką płynność jakiej nie osiągnie Droid z
    >
    > jasne. jasne. znazcy sie musial reagowac zanim jeszcze user zdecydowal
    > co chce zrobic.

    Wyobraź sobie że to były systemy, której genialności Droid nigdy nie
    osiągnie.

    > o tak? wspominasz wyżej o popularnosci. uwazaj, bo jak sie zapedzicie,
    > to moze i symbian stanie sie popularny i co wtedy bedzie? nie bedzie juz
    > dobry?

    Symbian umarł. Niestety. Gdyby był wspierany nigdy nie przesiadłbym się
    na takie gówno jak Droid. No może na MeeGo :-)

    > tak właśnie sądziłem. no ale skoro sie boisz szpiegowania, to ja
    > przepraszam i juz nic wiecej nie mowie. <rs>

    Mnie nie szpieguje, można się zabezpieczyć.

  • 230. Data: 2014-08-17 22:14:07
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    W dniu 2014-08-17 22:04, grapeli23 pisze:

    > W czym ten Symbian osiągał takie wspaniałe rezultaty?

    Ja miałem uprawnienia roota.

    > W super płynnym renderowaniu XHTML Mobile WAP 2.0 na wyświetlaczu 320x240 pod
    przeglądarkami mobilnymi, których możliwości zapierały dech?

    Tobie się wydaje że graficzne bzdety są wszystkim? Poza tym coś
    przegapiłeś, Symbian obsługiwał 640x480, Meego 960x640. I to było 6 lat
    temu.