    Date: Sun, 17 Aug 2014 21:49:49 +0200
    From: atm <...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android i 64-bitowy processor
    <lsqj1i$1r8$1@dont-email.me> <lsqkj2$e3d$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@4...com>
    <53f0e3fd$0$58585$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f0e9f6$0$2235$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f0ed39$0$58756$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f0f227$0$2370$65785112@news.neostrada.pl>
    <53f0fc3f$0$58651$c3e8da3$12bcf670@news.astraweb.com>
    <53f102d9$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>

    > To że coś jest popularne, wcale nie znaczy że jest dobre.
    >
    > na jakim hardwarze to można popchnąć?
    >
    > 1x512 MHz, 512 MB. Osiągał taką płynność jakiej nie osiągnie Droid z
    > ośmioma rdzeniami i dziesiątkami gigabajtów ramu.

    Heh, co moze zrobic czas i sentyment ;]
    Mam w szufladzie N8, trzymam tylko ze wzgledu na aparat.
    Co do wydajnosci i funkcjonalnosci, kilka fragmentow z recenzji:

    " Zastąpiono również starą przeglądarkę internetową, a nowa wspiera
    standard HTML5. Mimo zapowiedzi z przeglądarki nie daje się korzystać.
    Jest wolna, nie radzi sobie z ciężkimi stronami, a obsługa pinch to zoom
    pozostawia sporo do życzenia."

    " Ze względu na 512 MB pamięci RAM i pełny multitasking zdarza się, że
    pamięć jest zapchana zasobożernymi grami lub aplikacjami, co powoduje
    opóźnienia w odpowiedzi systemu."

    "Poza tym w bazie 50 tys. aplikacji w sklepie Nokii zaczyna brakować
    najnowszych tytułów znanych z innych platform, a nowych i dopracowanych
    gier jest jak na lekarstwo."

    "Niestety, ekran zastosowany w modelu ma jedną poważną wadę. Jest nią
    niska rozdzielczość. 360 x 640 pikseli już w momencie premiery Nokii N8
    było poniżej standardów dostępnych w topowych komórkach, a co dopiero
    teraz, gdy na rynku pojawia się coraz więcej smartfonów z wyświetlaczami
    720p. Całe szczęście w Nokii nie ma matrycy PenTile, którą często
    stosuje Samsung i która zmniejszyłaby i tak niską efektywną
    rozdzielczość. Nie zmienia to jednak faktu, że przy zagęszczeniu
    wynoszącym około 185 PPI piksele są łatwo dostrzegalne. Może to zepsuć
    dobre wrażenie, jakie robi jakość samego ekranu, a co więcej - bardzo
    niekorzystnie wpływa na przeglądanie stron WWW czy podgląd zdjęć na
    Nokii 808."

    http://komorkomania.pl/2012/08/24/nokia-808-pureview
    -to-cos-wiecej-niz-aparat-mini-test/nokia-808-purevi
    ew-wyglad-i-ekran/top

    To jest recenzja najbardziej wypasionego modelu na Symbianie, N8 ma
    256MB i o wiele szybciej mozna zderzyc sie z memory full.

    > I sądzisz że jestem jedynym sentymentalnym?

    > I tak tego nie naprawicię, więc próżny móój trud. Skrajnie nieudolne
    > zarządzanie uprawnieniami i nieustanne szpiegowanie. To się kiedykolwiek
    > zmieni?

    A gdzie obecnie nie ma szpiegowania? Ktory system lub firma z tego nie
    korzysta? Symbian jest piesnia przeszlosci lacznie z podejsciem do
    szpiegowania. To samo mozna powiedziec o PalmOS.
    Symbian dodatkwo byl bardzo podatny na szkodliwe oprogramowanie
    wszelkiej masci.

    Uprawnienia? To jest faktycznie irytujace...ale czy w Symbianie byla
    jakakolwiek ich kontrola? Nie przypominam sobie, zebym podczas
    instalacji byl o cos pytany, moze mi umknelo.
    W kazdym razie jak sie chce to mozna rowniez w Androidzie: zarowno CM
    jak i SlimROM ma dodatkowa zakladke w ustawieniach Privacy Guard gdzie
    mozna nieco wyhamowac zapedzajacych sie deweloperow.