    Date: Sat, 16 Aug 2014 12:56:27 -0400
    From: rs <n...@n...spam.info>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Android i 64-bitowy processor
    <lsgj3b$mjj$1@dont-email.me> <b...@4...com>
    <lshl0t$6mb$3@node1.news.atman.pl>
    <k...@4...com>
    <53ecd589$0$49372$b1db1813$7968482@news.astraweb.com>
    <o...@4...com>
    <53ef7fe0$0$49394$b1db1813$7968482@news.astraweb.com>
    <q...@4...com>
    <53ef856b$0$49404$b1db1813$7968482@news.astraweb.com>
    <6...@4...com>

    On 8/16/2014 12:37 PM, A.L. wrote:

    > A ile kosztuje 2 letni kontrakt?

    po co ci kontrakt? bez kontraktu sie nie da. 4 smartfony plut ipad w ATT
    240$ miesiecznie.

    > Bez tego kontraktu placi sie "market
    > price".

    i co wtedy z tym telefonem tobisz? znaki dymne wysylasz?

    > Ja za dwa telefony z newielkim (2GB) limitem na "data" place
    > 160 dolcow miesiecznie. Za jeden telefon bylaby stowa. tatus nie da

    bo tatus kupi wlasnie to co podaje wyzej. mama, tata i dwa dzieciaki.
    calosc 240$. co ty chcesz tu udowodnic?

    > A co ma piernik do wiatraka? Spora ilosc studentow stara sie nie brac
    > pozyczki an studia. O pozyczkach studenckich, i owszem slyszalem. Wiem
    > tez dokladnie ze tu gdzie ucze, rozna oplata za studia wynosi 45
    > tysiecy dolarow. Do tego dochodza koszta utrzymania minimum 1500
    > miesiecznie

    no wiec co pitolisz glupoty, ze rodzice za studia placa. niektorzy
    jeszcz placa, ale klasa srednia sie kurczy, ceny studiow leca w kosmos.

    > Natomiast rodzice mlodych ne ogol nei utrzymuja. Na balangi, telefony
    > i tak dalej musza zapracowac sami

    jak dostajesz pozyczke na studia, do dostajesz tez czesciowo na
    utrzymanie. nei jest tego duzo, ale na balangi z tanim piwem wystarcza.

    > Jakei sterortypy? Mlodziez tutaj ma inne problemy niz a Polsce. W
    > Polsce - gdzie spedze 3 miesieczne wakacje? W Ameryce - gdzie znajde
    > prace na 3 miesiace lata.

    napisz to inaczej, bo nie wiem co chcesz powiedziec.

    > To dobrze swiadczy

    to po co bajdurzysz, ze w polsce ludzie szastaja pieniedzmi?
    a ze dobrze swiadczy, to tez durna generalizacja, bo czesto takie
    podejscie graniczy, ze skapstwem, co sie konczy lamentami i spedzonym
    czasem na kombinowaniu co jest nie tak z nowo nabytym sprzetem.

    > Niestety, tardycja pzretrwala do dzic. Polskei, calkie mwspolczesne
    > gazety pisza ile zywnosci wyrzuca sie na smietniki po kazdych
    > swietach. Ile wypada a nie wypada dac na Pierwsza Komunie, i ze z byle
    > czym ponizej tabletu nie wypada sie pokazac.
    >
    > Wiec nie pitol

    ty powaznie? jakkolwiek prezenty i wogole wyszykowanie na komunie i slub
    to w polsce sa posuniete do jakeigos absurdu (choc wystawnosc slubow w
    usach to tez jest czesto paranoja podazajaca za polskim postaw sie a
    zastaw), to ty chcesz porownywac marnotrastwo polskie z tym
    amerykanskim? wez ty sie uspokuj. usa jest krajem w ktory marnotrawi
    najwiecej i to wszystkiego. od energii, po sprzet elektormechaniczny, po
    ubrania i jedzenie. ty poczytaj sobie statystyki sprzedazy zywnosci przy
    najbliszszy swietach thanksgiving.
    ja nie znam zadnego amerykanina, ktory by mial niemarkowy telefon albo
    tablet, a wiekszosc z nich ma produkty apple. nie moge tego powiedziec o
    moich polskich znajomych, ktorzy maja roznego typu sprzet. moze tanszy,
    ale sa z niego zadowoleni. <rs>