  • 1. Data: 2013-01-04 06:16:34
    Temat: Android: aplikacja nie jest dostępna dla Twojego regionu/kraju
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    W Google Play dostałem taki komunikat...
    Czym się sugerują w sprawie regionu?

    Czy wybrany kraj przy inicjowaniu nowego urządzenia?
    Czy aktualną pozycją urządzenia na podstawie lokalizacji GPS?

    Chciałem polecić koledze aplikację której używam ale u mnie
    się zainstalowało a u kolegi nie... Kolega w Polsce, ja w USA.

    A może powód jest bardziej prozaiczny i np. aplikacja nie
    obsługuje języka polskiego w UI jaki on ma ustawiony w telefonie?

  • 2. Data: 2013-01-04 08:08:18
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Sty, 06:16, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    >
    > A może powód jest bardziej prozaiczny i np. aplikacja nie
    > obsługuje języka polskiego w UI jaki on ma ustawiony w telefonie?

    Sadze, ze na podstawie lokalizacji geograficznej serwerow z ktorymi
    laczy sie urzadzenie.
    Sporo stron amerykanskich np z filmami czy innymi serialami,nawet
    niektore na Youtube, rozpoznaje skad przychodzi polaczenie
    internetowe i wyswietla komunikat, ze material niedostepny dla kraju
    skad laczy sie internauta.

    Mozesz przeprowadzic eksperyment.
    Zalogowac sie z USA poprzez www na konto google play znajomego z
    Polski (jego danymi)na PC.
    Pojawi sie przy przegladaniu aplikacji komunikat "Aplikacja jest
    zgodna z Twoim urządzeniem xyz" dla sprzetu kolegi.
    Jesli przy aplikacji "zabronionej" nie bedzie komunikatu o
    niedostepnosci, to potwierdzi powyzsze.
    Naturalnie bylby to najprostszy test i prawdopodobnie filtr jest
    przynajmniej na miejscu laczenia sie z siecia samego urzadzenia i
    komunikat o niezgodnosci pojawi sie mimo "hamerykanskiego" logowania
    poprzez www, a nawet jesli nie bedzie komunikatu, to i tak nie da sie
    pobrac na urzadzenie w Polsce z "moich aplikacji" serwera google play.

    Od użycia Sklepu Google Play na telefonie lub tablecie do wyświetlenia
    tego urządzenia w witrynie play.google.com może minąć kilka minut.
    https://support.google.com/googleplay/bin/answer.py?
    hl=pl&answer=1141080

    http://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/
    Informacje o lokalizacji

    Jeśli użytkownik korzysta z usługi Google, która uwzględnia jego
    lokalizację, możemy gromadzić i przetwarzać informacje na temat
    rzeczywistego miejsca pobytu użytkownika, takie jak sygnały GPS
    wysyłane przez jego komórkę. Możemy również stosować różne
    technologie, aby określić tę lokalizację, w tym dane z czujników
    urządzenia, np. dotyczące pobliskich punktów dostępu do sieci Wi-Fi
    czy stacji bazowych sieci komórkowej.

  • 3. Data: 2013-01-04 08:22:59
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-04 06:16, Pszemol pisze:
    > A może powód jest bardziej prozaiczny i np. aplikacja nie
    > obsługuje języka polskiego w UI jaki on ma ustawiony w telefonie?

    ACTA, SOPA, PIPA?

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 5. Data: 2013-01-04 09:11:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> wrote:

    > ACTA, SOPA, PIPA?

    Spiskowa teoria dziejów nie ma tu zastosowania. Wydawca programu określa
    zasięg jego dystrybucji.

  • 4. Data: 2013-01-04 09:11:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
> [...]
    >
    > A może powód jest bardziej prozaiczny i np. aplikacja nie
    > obsługuje języka polskiego w UI jaki on ma ustawiony w telefonie?

    Dokładnie działa to tak samo, jak w każym innym sklepie z aplikacjami
    (appstore czy Marketplace): wydawca aplikacji ustala terytorium, gdzie
    dystrybuuje swoje dzieło.
    A przy inicjacji iphone'a, androida, windows phone'a czy blackberry
    podajesz kraj. Tylko tyle i aż tyle.

  • 6. Data: 2013-01-04 09:22:20
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 04.01.2013 09:11, Maciej Bebenek pisze:

> [...]
    > dystrybuuje swoje dzieło.
    > A przy inicjacji iphone'a, androida, windows phone'a czy blackberry
    jeśli

    Pszemol zainstaluje w ameryce na androidzie omawiany program
    app backupem zrobi z niego program.apk
    Prześle program.apk do polski
    kolega zainstaluje program na swoim urządzeniu z androidem bez dostępu
    do netu/sieci

    zadziała czy nie?
    ToMasz

  • 7. Data: 2013-01-04 09:23:17
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-01-04 09:11, Maciej Bebenek pisze:

    > Spiskowa teoria dziejów nie ma tu zastosowania. Wydawca programu określa
    > zasięg jego dystrybucji.

    Dobsz. Pytanie - na jakiej podstawie? Bo ograniczenia w streamingiach
    video potrafię zrozumieć. Innych już nie, bo z założenia jest to
    globalna wiocha. World Wide Web.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 9. Data: 2013-01-04 09:50:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    ToMasz <N...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Prześle program.apk do polski
    > kolega zainstaluje program na swoim urządzeniu z androidem bez dostępu do

    Najprawdopodobnie tak. Nawet dostęp do sieci nie musi być problemem.
    Wystarczy ominięcie restrykcji w sklepie.
    Tak samo zadziała zalogowanie się z konta przypisanego do USA. Ćwiczone i
    na Google Play i na App Store. Windows Phone niestety na razie nie pozwala
    na takie zabawy.

  • 8. Data: 2013-01-04 09:50:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "$heikh el $hah" <s...@g...com> wrote:

    > Dobsz. Pytanie - na jakiej podstawie? Bo ograniczenia w streamingiach
    > video potrafię zrozumieć. Innych już nie, bo z założenia jest to globalna
    > wiocha. World Wide Web.

    Na podstawie Widzi Mu Się. Na przykład polska apka pewnego portalu była
    dystrybuowana tylko w polskim Google Play. Bo tak.
    Stąd warto mieć konta wUSA, UK czy paru innych krajach.

  • 10. Data: 2013-01-04 09:51:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

> [...]
    > na Google Play i na App Store. Windows Phone niestety na razie nie pozwala

    Nie próbowałem jeszcze w Androidzie zalogować się polskim ID ale z IP z
    USA. Niektore usługi Google'a można w ten sposób oszukać, ciekawe jak z
    GPlay?