  • Data: 2011-02-08 21:40:43
    Temat: Re: Android
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-08 00:16 Lelek@ napisał(a):

    > Nie wiem co to jest LogCat :-) Od kilku dni się tym zajmuję :-).
    > Wiem jedno, że ten buf[256] zapełniam wpisując w niego null terminated
    > string. I jeżeli czytam poza długością wpisanego stringa to zawsze jest
    > ten efekt ale dziwi mnie czemu mimo zadeklarowania rozmiaru on tak to
    > traktuje.
    > To zachowanie ma miejsce tylko dla byte. dla int tablica istnieje.
    > Obszedłem to ale weź sobie zapodaj w kodzie takie dwie linijki, jedna
    > deklaracja i niżej Y = buf[10] i skompiluj i uruchom. Wywałka murowana
    > gdziekolwiek nie postawisz byle się wykonało.

    Wygląda na to, że byłem pierwszy, który to sprawdził doświadczalnie.
    Takie linijki dodałem na końcu onCreate w głównej mojej klasie
    dziedziczącej po Activity:

    byte buf[] = new byte[256];
    byte y = buf[10];
    Log.d("TEST", "WARTOSC Y=" + String.valueOf(y));

    Sprawdzałem w emulatorach 1.5 oraz 2.2. W obu przypadkach zachowanie
    jest identyczne i przewidywalne. Świeżo alokowany blok 256 bajtów jest
    standardowo wypełniony zerami i to widzę w LogCat:

    02-08 21:39:22.351: DEBUG/TEST(848): WARTOSC Y=0

    Program się nie wywalił i działa normalnie. Może masz wywałkę z innego
    powodu...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/