  • Data: 2013-04-09 20:21:04
    Temat: Re: Anatomia upadku hdd
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "qwerty" kk1l6o$6sh$...@u...news.interia.pl

    > Przy mocnej eksploatacji komórki się zużyją.

    > Popatrz, to czemu ja jeżdżę samochodem z włączonym laptopem i jakoś od razu nie
    uśmierca to dysku? Czemu po rzuceniu na łóżko
    > dalej działa (także włączony)? Przecież uderzenie głowicy o talerze uniemożliwia
    poduszka powietrzna wytworzona dzięki wirowaniu
    > talerza. Mój WD7500BPKT wytrzymuje 350 G gdy jest włączony. Nawet jeżeli jest to
    wartość 10x większa od prawdy to oblicz z jakiej
    > wysokości musi spaść, aby otrzymać przyśpieszenie 35G.

    Wysokość może być bardzo duża -- samoloty lądują z bardzo dużej,
    ale lądują powoli, czyli długo. Mój WDC chyba był odporniejszy
    na uderzenia niż obecny Seagate. Nie tylko liczba [czy punkt?]
    G jest istotna -- także czas trwania przeciążenia. Poduszka
    poduszką, ale głowica ma swoją bezwładność.

    Obok wysokich temperatur i uderzeń są jeszcze szybkie zmiany
    temperatur oraz wibracje...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'