  • 21. Data: 2013-03-12 00:38:28
    Temat: Re: Analog Devices nie lubi Polski
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Inna sprawa jak po takim wypożyczeniu co niektórzy handlarze utróją du..
    > (a w jakiej fazie jest projekt, a jaki target, a jaki wolumen, a czy
    > mogą przyjechać odwiedzić, a kiedy można bookować zamówienie na 100k; i
    > tak co tydzień) :-)

    no i dlatego lepiej wydać te parę zł. niż dać się dręczyć :)
    A ja, od kiedy trafiłem na ten sam problem z samplami, jeśli tylko mogę,
    to szukam u konkurencji i gitara.

    Niech się bujają ze swoimi samplami :)

  • 22. Data: 2013-03-12 21:13:30
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-03-11 21:00, Jakub Rakus pisze:

    > Z innej beczki - jeszcze jako student chciałem zamówić sampla z TI,
    > jakaś niezbyt droga pierdółka tylko że wtedy nowość jeszcze nie dostępna
    > w Europie, adres mailowy uczelniany - ale zamówienie odrzucili, napisali
    > coś w stylu, że wysyłają tylko bezpośrednio do uczelni. No to też mi
    > super system sampli, że tylko uczelnia na swój adres może cokolwiek
    > zamówić.

    studenci nie mają problemu z próbkami układów z TI.
    Problem jest ze studentami ;-)
    Otóż student musi namierzyć na uczelni osobę, która uczestniczy w
    programie uniwersyteckim TI i poprzez tę osobę zamówić próbki. To jest
    po prostu pierwsza "linia obrony"/weryfikacji zamówień TI.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 23. Data: 2013-03-12 21:48:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-12 00:38, sundayman pisze:

    > no i dlatego lepiej wydać te parę zł. niż dać się dręczyć :)
    > A ja, od kiedy trafiłem na ten sam problem z samplami, jeśli tylko mogę,
    > to szukam u konkurencji i gitara.

    Mam podobne wrażenia. Kilka razy zamawiałem próbki Maxima. Musiałem się
    spowiadać w formularzu co to za projekt, ile miesięcznie tego będę
    sprzedawał itp. Dałem sobie spokój. Jeśli towar jest dostępny w
    RS/TME/Farnell/Digikey to przy okazji jakichś zakupów wezmę ze 2 sztuki
    do prototypu. W moim przypadku nie jest też sensowny argument, że próbki
    są rozwiązaniem w przypadku układów niedostępnych. Robię niewielkie
    produkcje i nie zamierzam się pakować w rozwiązanie do którego potem
    będę musiał zamawiać układ w ilościach kszt.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2013-03-12 22:32:57
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-03-11 00:05, mk pisze:

    > Dzwoniłeś do przedstawiciela AD i odmówił próbek albo evalkita???

    ja za to parę miesięcy temu dzwoniłem do przedstawiciela pewnej innej
    dużej firmy z prośbą o próbki i odesłał mnie do dystrybutora.
    Dystrybutor zaś chciał dać próbki, ale pod warunkiem, że będziemy
    kupować u niego większe ilości. Problem zaś polegał na tym, że jesteśmy
    "tylko" działem R&D, niemałej jakby nie było firmy, pracującym zazwyczaj
    na zlecenie naszych innych oddziałów za granicą. Skontaktowaliśmy się
    więc z tym naszym oddziałem (zleceniodawcą), oni ze swoim
    przedstawicielstwem tej firmy i tamto przedstawicielstwo błyskawicznie
    przywołało do pionu polski oddział tej firmy..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 25. Data: 2013-03-13 08:14:37
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-03-12 22:32, Michał Baszyński pisze:

> [...]
    > kupować u niego większe ilości. Problem zaś polegał na tym, że jesteśmy
    > "tylko" działem R&D, niemałej jakby nie było firmy,

    Ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia. W firmie, w której pracowałem
    cała elektronika była montowana przez podwykonawców i zamawialiśmy
    części tylko do prototypów + układy nietypowe. Mimo to przestawicie
    handlowi wiedzieli co i ile jest kupowane przez podwykonawców do naszych
    zleceń. Z próbkami nie było oczywiście żadnych problemów.

    Nauczyłem się też, żeby omijać TI, bo próbki były a potem się okazywało,
    że na układy do produkcji trzeba czekać 2..3 miesiące.

  • 26. Data: 2013-03-13 15:21:06
    Od: Leming Show <l...@g...com>

    > Podobno z Polski byly zamawiane hurtowe ilosci podzespolo w elektronicznych,
    > ktore trafialy nie do projektow, a do masowej produkcji.

    Nieraz widzialem jak wiadra sampli szly na produkcje, 200-300szt.
    jednorazowo. Wieksze firmy ktore kupuja bezposrednio od AD czy TI, nie
    maja problemu z samplami.