  • 21. Data: 2010-05-18 20:03:31
    Temat: Re: Alternatywa dla BlackBerry
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > Shazam- no to sprawdziłem co to i.... no comments
    > BB to sprzęt do roboty a nie jakaś popierdułka do "Jaka to melodia"
    Shazam jest na BB - i to jest oczywiście wersja płatna ale też i
    bezpłatna :-)

  • 22. Data: 2010-05-18 21:12:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 May 2010 22:02:06 +0200, BAREK napisał(a):

    > Skype nie ma-ale to raczej po GSM specjalnie nie działa i tak... :-)

    cii.. bo mój usłyszy i przestanie...

    > do NAvi jest pare aplikacji do wyboru i to od zawsze częś z nich
    > darmowych, co w E71 dopiero od paru niedziel jest :-)

    to jakiś wysyp rewelacji rodem z Bravo Girl! dzisiaj? Nawigacji jest kilka
    i to od wielu lat

    > Nie wiem jak z softem do nagrywania połączeń, ale E71 to mi totalnie i
    > płatne programy zamulały- przy kilku godzinach połączeń we/wy dziennie :-)

    Jakbym nie używał Vox Tracka to może bym uwierzył

    > Shazam- no to sprawdziłem co to i.... no comments

    tak jak VoxTracka i nawigację? faktycznie, no comments

    > Co do blokowania niechcianych połączeń itp- to da się to w menu troche
    > ogarnąć- bo BB to bardzo rozbudowany system i ma na prawdę wiele
    > możliwości już sam w sobie :-)

    o.. a kiedy go tak rozbudowali? Bo jak jeszcze parę dni temu miałem w
    rękach jakiegoś Bolda, to wciąż to było siermiężnie prymitywna zabawka.
    Na tyle prymitywna, że tabuny prawników, bankierów i urzędników są w stanie
    to jakoś ogarnąć - stąd też sukces BB, zwłaszcza w stanach.

    > E71 to fajny sprzęt do wszystkiego po trochu, jednak w biznesowym
    > zastosowaniu i przy dużym obciążeniu ustępuje terminalom BB.

    A w czym? W tym, że się jest w stanie sam połączyć z serwerem poczty, a
    nawet wieloma serwerami, bez pośrednictwa zawodnego middleware w Kanadzie?
    W tym, że ma prawdziwe kompilowane oprogramowanie działające pod kontrolą
    prawdziwego systemu, a nie popierdółkową maszynę Javy i oprogramowanie w
    Javie rodem z gierek dla pryszczersów?

    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński
    aka Jan Strybyszewski

  • 23. Data: 2010-05-19 06:58:16
    Od: BAREK <b...@p...pl>

> [...]
    > prawdziwego systemu, a nie popierdółkową maszynę Javy i oprogramowanie w
    Hmmm, więcej na ulicy pryszczersów z zabawkami symbianowymi lub WM czy
    od niedawna Androidowymi niż z BB i innym sprzętem z prostymi systemami,
    ale za to mniej zawodnymi.
    Rozwiązania profesjonalne są zazwyczaj prostsze, bardziej siermiężne,
    ale najczęściej wydajniejsze i przede wszystkim bardziej niezawodne i
    mniej wiedzy od userów wymagają i rzadziej w serwisie lądują, bo to są
    podstawowe parametry, których szukają profesjonaliści w narzędziach do
    pracy. Jest taka jedna Nokia, którą wszyscy do dziś cenią i często
    spotykam osoby mającą ten model do dzwonienia plus jakąś zabawkę z
    symbianem, czy WM, czy Androidem do zabawy.
    Panie Waldku- czy używał Pan kiedyś dłużej niż 5 minut/a właściwie
    dłużej niż miesiąc minimum/ jakiegoś telefonu BB?
    Ja po około roku z E71 używałem Bolda 9000 przez 11 miesięcy i po tym
    jak go uszkodziłem/spadł mi ratowałem się s powrotem E71 i powiem tak;
    jak początkowo po przesiadce na Bolda wkurzało mnie brak pewnych skrótów
    i możliwości modyfikacji, to jednak ta żelazna logika po treningu
    okazała się prosta, dalej zauważyłem po powrocie do E71 wiele drobiazgów
    dotyczących ogarniania dużej ilości informacji(sms, maile i połączenia)
    na korzyść BB.
    Oczywiście będą osoby, którym lepiej podejdzie E71, ale do dużej ilości
    komunikacji lepsze jest na pewno BB. Chociaż do samego gadania i sms-ów
    coś z prostym zamkniętym systemem.

    Pozdrawiam,
    Bartek

  • 24. Data: 2010-05-19 08:04:01
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 19 May 2010 08:58:16 +0200, BAREK napisał(a):

    > Rozwiązania profesjonalne są zazwyczaj prostsze, bardziej siermiężne,
    > ale najczęściej wydajniejsze i przede wszystkim bardziej niezawodne i

    Problem w tym, że Blackberry teraz odchodzi od tych zasad - one już nie są
    proste i nie są siermiężne - przecudnej urody tła i grafiki, fotki,
    odtwarzacze muzyki, aparat, itp.
    Sam system dostarczania poczty, kiedyś jedyny taki i najlepszy, teraz jest
    najbardziej skomplikowanym i zawodnym na świecie - z wszystkich dostępnych.

    > Panie Waldku- czy używał Pan kiedyś dłużej niż 5 minut/a właściwie
    > dłużej niż miesiąc minimum/ jakiegoś telefonu BB?

    Oczywiście, począwszy od archaicznego 7290, później 8700 i Pearl a na
    koniec Bold. I osobistą instalacją BES i BES Express. Z coraz większym
    obrzydzeniem. Zresztą najnowsze modele wyraźnie pokazują, że Blackberry
    jest ofiarą ajfonizacji - telefony są przecudne, kolorowe, za to wolne i
    trzeba je co miesiąc, dwa, resetować, bo zaczynają robić różne jaja. Mam na
    myśli twardy reset i przywracanie zawartości.

    > okazała się prosta, dalej zauważyłem po powrocie do E71 wiele drobiazgów
    > dotyczących ogarniania dużej ilości informacji(sms, maile i połączenia)
    > na korzyść BB.

    to jest oczywiste. Tak samo jest to źródłem powszechnej agresji wobec
    Windows Mobile - ludzie są agresywni wobec czegoś, czego nie są w stanie
    zrozumieć, a w szczególności zrozumieć bez odrobiny wysiłku.

    > Oczywiście będą osoby, którym lepiej podejdzie E71, ale do dużej ilości
    > komunikacji lepsze jest na pewno BB. Chociaż do samego gadania i sms-ów
    > coś z prostym zamkniętym systemem.

    tyle, że ten system ani w pełni zamknięty, ani prosty ostatnio. I wciąż
    widać, że wbrew bredniom kolegi Czerwińskiego, TCP/IP to dosyć obca rzecz w
    tym systemie. Tak samo jak bezpośrednie radzenie sobie telefonu z różnymi
    usługami internetowymi - zaszłości historyczne w postaci BES i
    korporacyjnych polis bezpieczeństwa narzucanych odgórnie urządzeniu wciąż
    rządzą i pełnię funkcji wszystkie urządzenia osiągają własnie z BES (i to
    nie BES Express, tylko pełnym - i wciąż cholernie drogim)

    Co do firmy - polecam prześledzić drogę od kupki sprzętu i płytek CD/DVD
    dostarczonych do firmy do uzyskania pełnej komunikacji push z telefonem w
    przypadkach Exchange+Windows Mobile/iPhone/Android oraz porównać to z
    Blackberry, choćby w przypadku BES Express.
    I nie mów mi, że Exchange to domena dużych korporacji, bo to nieprawda -
    miliony firm na świecie używają SBS, w tym firmy ledwie kilkuosobowe.
    Żeby było śmieszniej - już nawet dalekie klony BES jak Nokia Mail są teraz
    prostsze, a więc bardziej niezawodne niż cały system Blackberry. Ot, znak
    czasów. RIM stał się zbyt potężny i olał zmieniajacy się świat, zostając
    gdzies w okolicach roku 2005. Ostatnio zauważyli, że są blisko obudzenia
    się z ręką w nocniku, ale nie wiadomo, czy wyciągną z tego wnioski. Samo
    odblokowanie BES Express nie wystarczy.

    "Ten nastolatek jest oszustem a Apple mowi ze nic nie wybuchlo... zreszta
    czemu nie zacytowales stanowiska Apple ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 25. Data: 2010-05-19 10:28:05
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > najbardziej skomplikowanym i zawodnym na świecie - z wszystkich dostępnych.

    W tej chwili stałeś się pełnoprawnym iWaldkiem. W tym swoim ataku na BB
    straciłeś rozum jak iJohnek bronioąc crapple.

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 26. Data: 2010-05-20 07:01:20
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    W dniu 2010-05-18 19:31, Waldek Godel pisze:

    > Twierdzisz, że inne urządzenia nie mają push e-mail? Serio?
    > Czy tylko masz na myśli, że konfiguracja innego urządzenia Cię przerosła, a
    > tu dostałeś skonfigurowane przez operatora, więc po raz pierwszy w życiu
    > coś Ci działa?

    Mają, ale nie mają usługi za 19 zł netto bez ( prawie) ograniczeń.
    A jak cię matka nie wychowała i obrażasz innych by poczuć się lepiej
    to spier... na drzewo
    monse1

  • 27. Data: 2010-05-20 08:04:11
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    > Mają, ale nie mają usługi za 19 zł netto bez ( prawie) ograniczeń.
    > A jak cię matka nie wychowała i obrażasz innych by poczuć się lepiej
    > to spier... na drzewo
    > monse1

    Wyluzuj monse1....
    Pan Waldemar to taki specyficzny typ- ma chyba dużą wiedzę ale i
    równocześnie jakąś dziwną manierę, nie wiem, może czuje się ponad to
    wszystko i wkurza Go to, że my wszyscy tak mało wiemy o temacie, że się
    ciągle o coś pytamy. Dotego często jak ktoś już coś wie, to ma od Pana
    Waldemara zdanie odmienne- a to już jest szczyt szczytów! :-)

    Bartek

  • 28. Data: 2010-05-20 12:07:08
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > że co??????????

    > że co?????????
    >
    > możesz powoli, jeszcze raz, spokojnie i tym razem bez herezji???

    Bez herezji to przejrzyj wątek obok, facet który wie niemal wszystko o
    BB Ci to objaśni.

    Push jak sama nazwa wskazuje, jest akcją z inicjatywy serwera,
    'ważniejszą' niż np. stan klienta. Czyli to samo obrazowo, innym
    językiem, patrzymy która strona robi Connect i Listen. Ja osobiście
    działania sieci uczyłem się na studiach i z profesjonalnych książek, nie
    z ulotek marketingowców.

    Ponieważ atrakcyjność 'push' jest duża, z jednej strony dla
    marketingowców (pomińmy), z drugiej użytkowa, EMULUJE się go na sieciach
    typu pull (pierwotna dla działania aktywność klienta, czyli de facto
    połączenie TCP z jego inicjatywy).

    Pushe (prawdziwe, w tych obszarach) znam dwa. Oba nie są czystą usługą
    TCP bo tego połączenia w danej chwili nie ma. Protokół BB i WAP Push.
    Oba wymagają żeby operator sieci GSM 'coś' zrobił. Oczywiście wymagają
    aktywności sieci i aparatu GSM, ale ta normalnie zachodzi. Aktywność TCP
    nie jest naturalnym stanem na GSM-ie, jest dodatkiem (pozdrowienia dla
    baterii).

    Zgadzam się, ponieważ push jest użyteczny (jest np. bardziej elegancki
    niż odpytywanie, korzystniejszy z jakiś względów itd), jest go w jakims
    sensie sporo, ale EMULOWANY. Pierwsze, co mi się nasuwa, to Comet z
    dziedziny HTTP/AJAX (naciągając macierzysty protokól typu poll do granic
    możliwości). Nie ma chińskiej możliwości, żeby serwer www pieprznął
    pięścią w stół i do nie słuchającej przeglądarki powiedział "ej ty, rusz
    d... bo mam stronę dla ciebie"

    Nie wypowiadam się o praktyce (np że coś wygląda jak push), przebiegach
    baterii itd, nie mówię o wadach konkretnych implementacji Push, mówię o
    nie zakłóconym (marketingiem) obrazie teoretycznym.

  • 29. Data: 2010-05-20 13:05:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 20 May 2010 14:07:08 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

> [...]
    > marketingowców (pomińmy), z drugiej użytkowa, EMULUJE się go na sieciach
    > typu pull (pierwotna dla działania aktywność klienta, czyli de facto

    Bądź łaskawy nie mieszać do tego TCP, bo po pierwsze - to jeszcze do
    niedawna całkiem obca rzecz dla urządzeń BB, po drugie w przypadku całej
    transmisji BB to tylko nośnik, w zasadzie mógłby to być dokładnie
    jakikolwiek protokół.

    BB działa IDENTYCZNIE jak KAŻDY inny telefon. To znaczy w przypadku poczty
    POP3/SMTP odpytuje co zadany czas serwer czy jest nowa poczta. Jak jest, to
    ją ściąga i wyświetla stosowne info. DOKŁADNIE tak działa KAŻDY telefon
    obsługujący pocztę. Tylko oczywiście tu jest to dużo bardziej
    skomplikowane, bo są zaszłości historyczne. Dokładnie moduł komunikacyjny z
    serwerem pocztowym jest wyniesiony z telefonu na serwery RIM w Kanadzie (i
    ZTCW jeszcze 2-3 miejsca na świecie) z którymi łączy się każde urządzenie
    BB tunelem SSL poprzez APN blackberry.net
    To wszystko - po zniknięciu komplikacji w postaci serwerów RIM, otrzymamy
    identyczny telefon jak każdy inny z pocztą (na którym ustawisz sprawdzanie
    poczty co 3-5 minut). I tyle.

    Skąd ta zaszłość? Ano z największego źródła dochodów firmy RIM czyli
    Blackberry Enterprise Server, w skrócie BES. To na tym firma wciąż jeszcze
    zarabia kokosy. 10 lat temu to był jedyny sposób na zapewnienie mobilnej i
    bezpiecznej poczty na telefonach. Bardzo drogie oprogramowanie wymagające
    oddzielnego serwera i połączenia z korporacyjnym serwerem poczty
    Novell/Domino/Exchange. Jako, że te systemy działają online, spięty z nimi
    BES ma informację o nowej poczcie natychmiast. Jest też spięty z serwerami
    RIM takim samym tunelem jak telefon.

    DOKŁADNIE to samo robią wszystkie urządzenia z Microsoft ActiveSync, czyli
    łączące się z serwerem Exchange. Mam na myśli Windows Mobile, iPhone,
    Androidy oraz Nokie z Mail for Exchange. Różnica jest taka, że telefon
    łączy się tunelem SSL nie z pośrednikiem w Kanadzie, a bezposrednio z
    serwerem. Jedno ogniwo mniej, jedno potencjalne miejsce awarii mniej.

    Samo TCP jak wspominałem - jest w zasadzie obce urządzeniom BB, samodzielna
    obsługę internetu wprowadzono OIDP w roku 2005 z którąś tam wersją systemu
    dla jeżynek. Wcześniej jedyne co potrafiło to urządzenie, to zestawienie
    połączenia SSL i NIC WIĘCEJ.

    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
    Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 30. Data: 2010-05-20 14:34:55
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Waldek Godel pisze:
> [...]

    > ją ściąga i wyświetla stosowne info. DOKŁADNIE tak działa KAŻDY telefon

    Technical Features of the BlackBerry Push Service

    * Allows up to 8 KB payload
    * Uses standard push protocols (WAP PAP 2.2)

    (http://na.blackberry.com/eng/developers/javaappdev/
    pushapi.jsp#tab_works)

    A cytowany WAP Push już np. po polsku:
    WAP Push to SMS, w którego nagłówku umieszczony jest link do adresu
    WAP-owego. Po otrzymaniu wiadomości typu WAP Push kompatybilne
    urządzenie przenośne (telefon komórkowy, PDA) automatycznie daje
    użytkownikowi możliwość dostępu do zawartości pod tym adresem.
    ( http://pl.wikipedia.org/wiki/WAP_Push )

    WAP Push
    WAP Push Process

    WAP Push has been incorporated into the specification to allow WAP
    content to be pushed to the mobile handset with minimum user
    intervention. A WAP Push is basically a specially encoded message which
    includes a link to a WAP address.[9]

    WAP Push is specified on top of WDP; as such, it can be delivered over
    any WDP-supported bearer, such as GPRS or SMS.
    // To podkreslę 'or'

    Most GSM networks have a wide range of modified processors, but GPRS
    activation from the network is not generally supported, so WAP Push
    messages have to be delivered on top of the SMS bearer.
    // To zdanie też podkreślę. Byc może z upływem czasu jest więcej wdrożen
    na GPRS, ale rola "pushowego" SMS-a jest nie do przecenienia. Byc może
    użyłem skrótu/przykładu TCP jako kanału do danych np. większej
    objętości, OTWIERANEGO Z INICJATYWY KLIENTA, miałem na myśli
    otwierającego połączenie.

    On receiving a WAP Push, a WAP 1.2 or later enabled handset will
    automatically give the user the option to access the WAP content. This
    is also known as WAP Push SI (Service Indication).

    http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Application_Pr
    otocol

    > Tylko oczywiście tu jest to dużo bardziej
    > skomplikowane, bo są zaszłości historyczne.

    Z biznesem itd się zgodzę... nie mam nic do polemiki. Na monopolu się
    najlepiej zarabia.

    Sorry, otwarcie z klienta długiego połączenia i czekanie aż serwer nam
    coś poda, dla mnie nigdy nie będzie rzeczywistym pushem (choć nie
    przeczę, wygląda jak push).