  • 51. Data: 2017-08-02 23:23:10
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup sobie power bank. Ja bym kupil ale wariat jestem i truskawki cukrem posypuje.

  • 52. Data: 2017-08-03 00:04:17
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID news:59823be9$0$5160$65785112@news.neostrada.pl
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    > Podobna ilosc swiatla powinno dac 5-10W LED.

    Sred. Nichuja, nie będę Ci tłumaczył dlaczego akurat ta, specjalnie
    wyindywidualizowana (trudne słowo) wiązka światła, mnie nie zadowala. Czysta
    specyfika LED i moje oko, to określa.

    > I juz mamy moc, ktora jest w zasiegu dynama, takiego lepszego ... albo
    > 2-3 tradycyjnych :-)

    Sryjnych.
    --
    LordBluzg(R)(TM)
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)(R)(TM)+

  • 53. Data: 2017-08-03 00:10:07
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    "Zenek Kapelinder" wydumał(a) w wiadomości ID
    ps.com
    > Kup sobie power bank. Ja bym kupil ale wariat jestem i truskawki cukrem posypuje.

    Powerbank 10A12V LOL, (120W :) wolę akumulator :) Litowy, oczywiście i
    prądnicę/amerykankę w/g pomysłu, ktory Ci zalinkowałem o mocy 50W. No ok, skoro w/g
    ciebie człowiek wykręca 20W to nawet nie ruszę z miejsca mając prądnicę 50W. Spoko,
    da się jechać bez problemu ze średnią 17-20 km/h :D...no ale ty truskawki posypujesz.

  • 54. Data: 2017-08-03 00:30:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    10A 12V to z trzech akumulatorow 1865O wycisniesz. Z modelarskich 100A 12V tez da
    rade pociagnac. Nie znasz sie bo mylisz waty z watogodzinami. Jak tak duzo jezdzisz
    na rowerze ze potrzebujesz ladowac smartfona to do zarowki 50W masz zapewne jakiegos
    trojana 12V 120Ah. To z niego uszczknij pradu do ladowania smartfona. Raptem ze dwie
    amperogodziny na dobe mu ubedzie. Na prostej matematyce sie wyjebales ze swoimi
    sennymi wizjami.

  • 55. Data: 2017-08-03 10:27:45
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > 10A 12V to z trzech akumulatorow 1865O wycisniesz.
    > Z modelarskich 100A 12V tez da rade pociagnac.

    Nie łapiesz intencji. 120W potrzebuję sporadycznie (w szczycie) i pewnie
    (co widać) całkowicie w wywodzie pomijasz pojemność. Nie dziwne to u
    lajkonika.

    > Nie znasz sie bo mylisz waty z watogodzinami.
    Srylisz. 10Ah jest mi potrzebne conajmniej. Z uwagi na ciężar mam aku
    litowo/jonowy bo jakoś tego też nie ująłeś (ciężar akumulatora).

    > Jak tak duzo jezdzisz na rowerze ze potrzebujesz ladowac smartfona to do zarowki
    50W masz zapewne jakiegos trojana 12V 120Ah.

    Tak, kurwa jeżdżę na światłach w dzień. Jebnij się. Mam prądnicę, którą
    podładowuję aku i dodatkowo zasilam smartfona, który ma cały czas
    odpalony ekran. Używam go jako licznika, nawigacji i inne bzdury.

    > To z niego uszczknij pradu do ladowania smartfona.

    > Raptem ze dwie amperogodziny na dobe mu ubedzie.

    Smartfon potrzebuje do pracy i ładowania 1200mA/5V co daje obciążenie
    6W, czyli żadne. Problem leży właśnie w momencie postoju. OK mam jakieś
    LED ale jak dla mnie to światło pomocnicze.

    > Na prostej matematyce sie wyjebales ze swoimi sennymi wizjami.

    Sryce. Jakbyś nie głupolił to mógłbym ci wyjaśnić po co mi prądnica 50W
    w rowerze. Dopowiem tylko, że nie muszę podładowywać akumulatora
    prostownikiem i w tym cyklu, całkowicie mi wystarcza.

    --
    LordBluzg(R)

  • 56. Data: 2017-08-03 11:40:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 15:50, Pszemol pisze:

    > Intelligent Design!
    >
    > A co do watów i rowerów to chyba masz pesymistyczne dane - 100W przeciętny
    > rowerzysta a zawodowy kolarz wyrabia około 300W ciągłej mocy z wyskokami
    > pod 1000W w krótkich chwilach.

    Słuchajcie, ale w swoich obliczeniach pomijacie ciepło! ;-)
    Generalnie podobno człowiek grzeje jak piec 200 W. A małe dziecko ma
    tyle energii, że mogłoby "oświecić" domek jednorodzinny i to
    tradycyjnymi żarówkami. To gdzie te 100 W mocy człowieka? Człowiek ma
    większą moc!
    T.

  • 57. Data: 2017-08-03 13:36:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i jeszcze
    by mu zapasu zostawalo. Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh na
    przejechanie kilometra, pewno w trybie eco. Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z
    predkoscia np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca moca 200W. Fizyki nie
    daje sie oszukac. Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od fizyki kamieniami
    rzucali. 200W to jest zawsze 200W bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej
    z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej z pradu czy benzyny. Dalej uwazasz
    ze jak by przerobic Tesle z pradu na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem
    80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200 a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.

  • 58. Data: 2017-08-03 14:45:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i
    jeszcze by mu zapasu zostawalo.

    Kurwa, debilu bij się z faktami:
    "TEST MOCY NA POCZĄTEK

    Test mocy jest niezbędnym warunkiem rozpoczęcia treningów z pomiarem
    mocy. Do ilustracji obliczeń posłużymy się moim testem mocy
    przeprowadzanmy na mierniku CycleOps Power-Tap zainstalowanym w piaście
    koła. Średnia moc uzyskana z testu to 303 waty. Opis samego testu,
    analiza danych i wyznaczenie odpowiednich poziomów mocy dla konkretnych
    treningów w kolejnym artykule na początku tygodnia. Filip Szołowski i
    Marcin Florek z firmy Labosport wyjaśnią na czym polega test mocy, jak
    go należy przeprowadzić i jak przeanalizować uzyskane dane, a następnie
    zrobić z nich dobry użytek. "

    http://akademiatriathlonu.pl/rss/trening/rower/1605-
    moc-mocy-czyli-co-mi-daja-waty

    "Moc
    Z definicji jest to stosunek wykonanej pracy, do czasu w jakim została
    ona wykonana. Jednostką mocy jest Watt [W]. Poprzez pracę należy
    rozumieć siłę z jaką naciskane są pedały. Czas jest powiązany z
    kadencją. Jadąc z kadencją 80 pełen obrót korby następuje co 1/80
    minuty, czyli mniej więcej co 0,75 sekundy. Gdy przy zachowaniu tej
    samej siły, kadencja wzrośnie do 120, to pełen obrót korby będzie trwał
    0,5 sekundy. Wracając do wzoru na moc: moc = siła/czas

    widać, że moc rośnie, gdy siłą pozostaje na tym samym poziomie, a czas
    spada ( 0,75 -> 0,5 ). Jeżeli wrośnie siła, a kadencja pozostanie na tym
    samym poziomie,moc również ulegnie zwiększeniu. Warto w tym miejscu
    zauważyć, że tętno zależy od mocy. Z im wyższą mocą pracują nogi, tym
    szybciej bije serce. Pomiar mocy jest jednak bardziej obiektywny niż
    pomiar tętna. Jadąc z określoną mocą, na rowerze wpiętym w trenażer
    tętno ustala się na pewnym poziomie. Jeżeli zaczniemy rozmawiać, albo
    przejdziemy do pozycji stojącej, tętno wzrośnie, a moc z jaką pracują
    nogi nie ulegnie zmianie. Z jednej strony pomiar mocy pozwala dokładniej
    określić jakiemu obciążeniu poddawane są mięśnie odpowiedzialne za
    napędzanie roweru, ale z drugiej strony, to właśnie tętno mówi o tym,
    jakie jest całkowite obciążenie, któremu poddawany jest organizm.
    Wzrasta ono, gdy angażowane są dodatkowe partie mięśniowe (pozycja
    stojąca), lub gdy zaburzony zostaje rytm oddechu (rozmowa)."

    http://portal.bikeworld.pl/artykul/porady/trening_ko
    larza/4363/moc

    "Liczbę watów można wyliczyć, znając wagę kolarza, długość, nachylenie i
    czas podjazdu oraz uwzględniając wysokość nad poziomem morza, wilgotność
    i siłę wiatru. Rekordzistą świata w tym zestawieniu jest dopingowicz Jan
    Ullrich, który podczas podjazdu pod Croix de Chaubouret w 1997 r.
    wykręcał moc średnio 494 watów."

    http://www.sport.pl/kolarstwo/1,64993,14270306,Tour_
    de_France__Ile_kolarz_wyciska_z_siebie_watow_.html

    Tabelki, srelki, wykresy-sresy. Teraz popatrzę jak się bijesz z faktami
    i swoją głupizną :)

    Cmok!

    --
    LordBluzg(R)

  • 59. Data: 2017-08-03 15:27:14
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Thu, 3 Aug 2017 04:36:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Jak by przecietny czlowiek mial 100W to na rowerze dal by rade jechac 150/h i
    jeszcze by mu zapasu zostawalo.

    Silnik mojego motocykla ma wg producenta 8kW.
    Z trudem rozpędza się do 80-90km/h.

    Rower elektryczny z silnikiem 250W osiąga jakieś 26-28km/h.
    Nawet ja, ze swoją podłą kondycją, jestem w stanie przez kilka minut
    jechać szybciej na "zwykłym" rowerze.

    To tyle, jeżeli chodzi o metafory i doświadczenia.

    Rzeczywistość - z tablic:
    Człowiek przy sikawce strażackiej przez 2 minuty rozwija moc do 0,5KM (~367
    kW).

    Rower pozwala na efektywniejsze wykorzystanie mięśni, więc te 500W jest
    IMHO realne (w krótkich zrywach) u "zwykłego" człowieka.

    Zawodowi kolarze osiągają ponad 400W *średniej* mocy podczas całego
    odcinka.

    --
    Yakhub

  • 60. Data: 2017-08-03 15:30:08
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200 a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.

    A czy przeczytałeś ze zrozumieniem, co napisałem?
    Pisałem o cieple, jakie wytwarzamy. CIEPLE!!! nie o mocy pochodzącej z
    mięśni. Z tych 200 W (tak gdzieś przeczytałem kiedyś) zapewne niewielka
    część to możliwa moc do wygenerowania w mięśniach. Poza tym jeśli
    stracisz energię na pedałowanie to musisz uzupelnić żarełko, bo Ci
    właśnie pary nie wystarczy... :-)
    T.