-
41. Data: 2017-08-02 15:45:40
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-08-02 o 13:44, Zenek Kapelinder pisze:
> Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w granicach
dwudziestu watow.
Lol, chciałes napisać, że średnio wyćwiczony człowiek, jadąc rowerem
wytwarza siłę 20W która pozwala mu na osiągnięcie prędkości 20km/h i
ruszenie swojej masy (średnio 68kg+rower) przy pokonaniu oporu powietrza?
No to zajebista fizyka jest, jeśli 20W wystarcza na taką ekwilibrystykę :D
Kliknij sobie:
http://triaktywni.pl/sprzet/item/480-kolarskie-miern
iki-mocy
> W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow.
> Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent. Energetycznie
czlowiek to jakas porazka jest.
Oho musisz jednak lekko poczytać. Tak źle nie jest, no chyba że jesteś
spasionym 140kg Amerykaninem :D
--
LordBluzg(R)
-
42. Data: 2017-08-02 15:50:24
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Pszemol <P...@P...com>
Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
> Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w
> granicach dwudziestu watow. W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez
> chwile do stu watow. Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach
> dwudziestu procent. Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.
>
Intelligent Design!
A co do watów i rowerów to chyba masz pesymistyczne dane - 100W przeciętny
rowerzysta a zawodowy kolarz wyrabia około 300W ciągłej mocy z wyskokami
pod 1000W w krótkich chwilach.
-
43. Data: 2017-08-02 15:52:26
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Pszemol <P...@P...com>
LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> wrote:
> W dniu 2017-08-02 o 13:44, Zenek Kapelinder pisze:
>> Do roweru nie warto. Przecietny czlowiek dysponuje moca ciagla w
>> granicach dwudziestu watow.
>
> Lol, chciałes napisać, że średnio wyćwiczony człowiek, jadąc rowerem
> wytwarza siłę 20W która pozwala mu na osiągnięcie prędkości 20km/h i
> ruszenie swojej masy (średnio 68kg+rower) przy pokonaniu oporu powietrza?
>
> No to zajebista fizyka jest, jeśli 20W wystarcza na taką ekwilibrystykę :D
>
> Kliknij sobie:
> http://triaktywni.pl/sprzet/item/480-kolarskie-miern
iki-mocy
>
>
>> W szczycie i to nie kazdy moze dojsc przez chwile do stu watow.
>
>> Poza tym sprawnosc czlowieka jest w granicach dwudziestu procent.
>> Energetycznie czlowiek to jakas porazka jest.
>
> Oho musisz jednak lekko poczytać. Tak źle nie jest, no chyba że jesteś
> spasionym 140kg Amerykaninem :D
>
A ty mi sugerujesz lizać Amerykanki... ;-)
-
44. Data: 2017-08-02 18:13:26
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Tesla wazy ponad dwie tony i na pokonanie kilometra zuzywa ok 0,2 kWh i to przy
wiekszej predkosci niz 20/h. Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za silaczy a w realu
sa slabsi od taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej. W czasach kiedy w rowerach
byly dynama wlaczenie takiego piecio watowego wytwarzacza pradu powodowalo powazny
dyskomfort w nogach. Co do rowerow. Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem
energetycznym najdoskonalsze jakie do tej pory udalo sie stworzyc zeby pokonywac
odleglosc. Zadne napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie
zblizyc i kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem wykorzystania sily miesni.
Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia rowerem. Dlatego
stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma zadnego sensu bo trzeba
przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.
-
45. Data: 2017-08-02 19:14:29
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:cbcbe14b-ae9c-4061-a5a5-1d98258e1ab5@go
oglegroups.com...
>Wiem ze wszyscy by chcieli uchodzic za silaczy a w realu sa slabsi od
>taniej chinskiej wkretarki akumulatorowej.
>W czasach kiedy w rowerach byly dynama wlaczenie takiego piecio
>watowego wytwarzacza pradu powodowalo powazny dyskomfort w nogach.
Tam mogla dojsc kwestia sprawnosci - 4W na zarowkach, a 15W na
pedalach.
I nie w dynamie, tylko w tej przekladni na oponie.
>Co do rowerow. Polaczenie czlowiek rower jest pod wzgledem
>energetycznym najdoskonalsze jakie do tej pory udalo sie stworzyc
>zeby pokonywac odleglosc.
>Zadne napedzane sila miesni urzadzenie nie jest sie do niego w stanie
>zblizyc i kazde jest minimum 10 razy gorsze pod wzgledem
>wykorzystania sily miesni.
>Chodzenie jest energetycznie 5 razy mniej wydajne od jezdzenia
>rowerem.
>Dlatego stosowanie roweru w szczytnym celu zrzucenia wagi nie ma
>zadnego sensu bo trzeba przejechac 5 razy wiecej niz przejsc.
Ale co z tego ze 5 razy wiecej ? To sie przejedzie 5x wiecej, trwa to
tyle samo :-)
Trzeba by to przeliczyc na opony, lancuchy ... i buty :-)
Za to o ilez przyjemniej sie tak zap* rowerem.
A teraz to jeszcze ped powietrza tak fajnie chlodzi :-)
Pszemol ekologiczny, to moze sobie polaczyc domowy rowerek treningowy
z ladowarka do Tesli albo choc laptopa.
I nie tylko odchudzanie, ale jeszcze oszczedzamy wegla w elektrowniach
:-)
J.
-
46. Data: 2017-08-02 20:00:49
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Jak wszyscy uwazaja ze maja minimum 150W to 15 watow powinno byc ledwo odczuwale.
Przekladnie cierne maja bardzo przyzwoite sprawnosci w granicach 95% na jeden
stopien. Czuc w nogach bylo dynamo. To znaczy ze zabieralo sporo mocy czlowieka.
Teraz jest troche lzej bo dynamo w piascie, zamiast zarowek ledy. A niektorzy na
bateryjki zakladaja oswietlenie do roweru i nie wiedza o czym napisalem.
-
47. Data: 2017-08-02 21:50:59
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-08-02 o 20:00, Zenek Kapelinder pisze:
> Jak wszyscy uwazaja ze maja minimum 150W to 15 watow powinno byc ledwo odczuwale.
I jest.
> Przekladnie cierne maja bardzo przyzwoite sprawnosci w granicach 95% na jeden
stopien.
> Czuc w nogach bylo dynamo. To znaczy ze zabieralo sporo mocy czlowieka.
Pierdolisz. Obecne dynama w piaście mają większą moc i praktycznie NIC
nie czuć z ich obciążenia. Pewnie Harry Potter je projektował.
Kurwa, jak ja lubię jak ktoś pierdoli bez sensu mając pod ręką przykłady
i internety.
> Teraz jest troche lzej bo dynamo w piascie, zamiast zarowek ledy.
Sredy. Zrób sobie nawet zwarcie i się przekonasz.
http://spiritusmovens.blogspot.com/2009/01/cewki.htm
l
Przy okazji te dzieci to chyba potomkowie Mechagodzilli:
http://www.eszkola-wielkopolska.pl/eszkola/projekty/
gimnazjum-czacz/ekoprad/php/29.php
--
LordBluzg(R)
-
48. Data: 2017-08-02 22:20:01
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania
kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?
-
49. Data: 2017-08-02 22:26:05
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-08-02 o 22:20, Zenek Kapelinder pisze:
> A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do wycieraczek, wspomagania
kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do motorka do wspomagania pedalowania?
>
Mi akurat potrzebne do ładowania akumulatora/smartfona a ledy to sobie w
dupe wsadź. Nie ma lepszego oświetlenia (dla mnie) jak halogen 50W w
połączeniu z akumulatorem oczywiście. Nie wiem pokichuj ci to piszę,
skoro Tobie rower służy do wieszania prania na balkonie.
--
LordBluzg(R)
-
50. Data: 2017-08-02 22:53:59
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oltchd$dv6$...@m...internetia.pl...
W dniu 2017-08-02 o 22:20, Zenek Kapelinder pisze:
>> A na chuj w rowerze wieksza moc z dynama jak sa ledy? Do
>> wycieraczek, wspomagania kierownicy czy opuszczania szyb? Moze do
>> motorka do wspomagania pedalowania?
>
>Mi akurat potrzebne do ładowania akumulatora/smartfona a ledy to
>sobie w dupe wsadź. Nie ma lepszego oświetlenia (dla mnie) jak
>halogen 50W w połączeniu z akumulatorem oczywiście.
Podobna ilosc swiatla powinno dac 5-10W LED.
I juz mamy moc, ktora jest w zasiegu dynama, takiego lepszego ... albo
2-3 tradycyjnych :-)
J.