eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 53

  • 11. Data: 2019-02-18 23:43:16
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." 5c6a9c75$0$494$6...@n...neostrada.pl


    >>Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
    >>drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?

    > a) cegowy miernik pradu stalego,

    Takie coś:

    https://pl.aliexpress.com/item/220-v-AC-22mm-Cyfrowy
    -Wy-wietlacz-Ampermeter-Monitor-Pr-du-Wska-nik-Sygna
    -u-wiat/32884755856.html

    może być? To jest na ?przemienne? 230 V, przydałoby
    się na stałe 12 V. ;) Ale nie widzę...

    > b) jesli masz warunki - spadek napiecia na kablu alternatora.

    Jak? Z prawa ohma? IMO trzeba znać rezystancję przewodów.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 12. Data: 2019-02-18 23:55:49
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "PiteR" X...@l...net

    >> - Ten szum najwyraźniej dochodził z okolic alternatora.
    >> - Był taki, jaki pojawia się w metrze, podczas hamowania.
    >> (metro hamuje alternatorami)
    >> - Zależał od szybkości obrotowej silnika, nie od
    >> szybkości samochodu.

    > zatarł się mechanicznie

    Następnie odtarł na 11 miesięcy?

    Najwyraźniej szum zależał też od pobieranego
    prądu -- najsilniejszy/najgłośniejszy był tuż
    po uruchomieniu silnika, gdy akumulator brał
    największy prąd.


    >> Gdy pojawia się zbyt wysokie napięcie na wyjściu
    >> alternatora, odcina zasilanie wirnika?

    > tak

    >> (ucina górki sinusoidy?)

    > hahaha

    Co w tym śmiesznego?
    Nie pozwala na łykanie górek?


    >>> a) cegowy miernik pradu stalego,
    >>> b) jesli masz warunki - spadek
    >>> napiecia na kablu alternatora.

    >> Jakie warunki?

    > dostep do alternatora

    Do przewodów wychodzących ze stojana alternatora?





    > Wystarczy bezpiecznik na 100A a nie druty oporowe :)

    Raczej 150 A.

    > Opornik jest liniowy. Nie zabezpieczyłby a utrudniał pobór prądu.

    > Stare alternatory dawały max ampery przy czerwonym polu i jak
    > user podłączył disco to pomagał akumulator rozładowując się.

    OK, ale co wówczas, gdy odbiornikiem jest akumulator?
    Alternator nie da więcej niż termicznie wytrzyma?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 13. Data: 2019-02-19 01:21:59
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 18-02-2019 o 21:39, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "yabba" q4dt4h$mio$...@n...news.atman.pl
    >
    >> Jak to alternator poszedł z dymem?
    >
    > Jest zapach spalenizny.
    >
    >> Nie ma innych uszkodzeń?
    >
    > Są -- cały alternator został wymieniony.
    >
    >> Tylko przegrzane uzwojenia?
    >> Alternator raczej rozpadł się mechanicznie.
    >> Łożyska, szczotki, deformacja stojana lub wirnika.
    >
    > Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać.
    > (może obejrzę -- ostatecznie chyba warto...)
    > W dniu wymiany miałem już dość wrażeń...

    Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia?

    >
    >> Pobór prądu w instalacji taki, żeby przepalić
    >> alternator, rozładowywałby ciągle akumulator.
    >
    > I tak, i nie -- bo ów pobór mógł zacząć
    > się dopiero po ,,włączeniu zapłonu''.
    >

    Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A), to
    ten prąd musiałby też popłynąć w innej części samochodu. Musiałbyś więc
    poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika.

    yabba


  • 14. Data: 2019-02-19 01:41:43
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "yabba" q4fi7c$ato$...@n...news.atman.pl

    >> Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać.
    >> (może obejrzę -- ostatecznie chyba warto...)
    >> W dniu wymiany miałem już dość wrażeń...

    > Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia?

    Nie wiem.


    > Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A), to ten prąd
    musiałby też popłynąć w innej części samochodu.
    > Musiałbyś więc poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika.

    Akumulator mógł wziąć 30 A, światła 10 A, szyba tylna, radio,
    silnik... Razem mogło przekroczyć 120 A, ale żadne z urządzeń
    nie musiało pójść z dymem. IMO nieprzekonujące wyjaśnienie, bo
    zdrowy akumulator (80 Ah i 700 A) może brać 12 A, czyli niewiele mniej.

    IMO akumulator nie miał zwarć -- bo odłączony nie tracił
    napięcia po kilku godzinach.

    BTW -- podłączenie akumulatora po nocy dawało piki przekraczające 5 A.
    (nie wiem, jakie dokładniej, ale co najmniej 5 A szło)

    Ale swoje ów akumulator przeżył -- 10 lat jeżdżenia
    (bardzo mało jeżdżę -- coraz mniej) i ileś w magazynie
    przed montażem samochodu. Zwykle samochód jest garażowany,
    ale 2 miesiące zimowe (styczeń i grudzień 2017 r.) nie był.
    W styczniu 2017 r. temperatura spadła poniżej minus 15.
    (może nawet poniżej minus 20)

    Nawet dwie żarówki H7 poleciały zimą -- niski
    opór wolframu w niskiej temperaturze?

    Pod sklepem też bywa zimno.

    -=-

    Płyny ustrojowe i filtry, naprawy, paliwo, ubezpieczenia,
    opony... Kosztowny cymes jak na moje jeżdżenie...


    Do tego sfajczenie alternatora...

    -=-

    Pozostaje pytanie -- ,,dlaczego alternator poszedł z dymkiem''?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 15. Data: 2019-02-19 02:48:21
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bo sie spierdolil. Na to czy nowy sie spierdoli masz bardzo maly a w asadzie zaden
    wplyw. Tak to juz jest ze rozne rzeczy sie psuja.


  • 16. Data: 2019-02-19 06:03:16
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q4fce9$5f7$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 5c6a9c75$0$494$6...@n...neostrada.pl
    >>>Jak mierzyć prąd idący przez alternator? Jakimś
    >>>drutem owiniętym dookoła przewodów alternatora?

    >> a) cegowy miernik pradu stalego,

    >Takie coś:
    >
    > https://pl.aliexpress.com/item/220-v-AC-22mm-Cyfrowy
    -Wy-wietlacz-Ampermeter-Monitor-Pr-du-Wska-nik-Sygna
    -u-wiat/32884755856.html
    >może być? To jest na ?przemienne? 230 V, przydałoby
    >się na stałe 12 V. ;) Ale nie widzę...

    To by mialo sens, jakbys chcial miec na stale pomiar. Cęgowy miernik
    zapinasz na chwile.

    Tylko oba musza byc DC, a tu jest AC.
    Napiecie bez znaczenia.

    https://www.reichelt.com/pl/pl/trms-mini-cyfrowy-mie
    rnik-c-eogon-gowy-ac-dc-ut-210e-p147759.html

    >> b) jesli masz warunki - spadek napiecia na kablu alternatora.

    >Jak? Z prawa ohma? IMO trzeba znać rezystancję przewodów.

    Skalibrujesz sobie obciazajac np zarówkami.

    J.


  • 17. Data: 2019-02-19 09:10:42
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, February 18, 2019 at 11:16:39 PM UTC+1, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Na moje oko asymptotyczne do jakiegoś maxa, ale czy
    > ten max to ,,papierowy'' max?

    Tego nie wiem, generalnie powinien byc, zapewne z dokladnoscia do norm, ktore opisuja
    jak zmierzyc/podawac...

    > I czy przy tym maxie
    > nie dochodzi do spalenia izolacji?

    Nie, praca "wg tej krzywej", czyli maks prad dla danych obrotow to dosc typowy sposob
    raczej...
    Np. masz 10V SEM aku (bo stal dlugo i sie rozladowal), w instalacji 14.5 to aku by
    sie ladowal masakrycznie duzym pradem, nie ma zadnego extra
    regulatora/ograniczenia... ogranicza go konstrukcja alternatora (czyli przy maksie
    zaczyna spadac napiecie w instalacji). A dodatkowo jak sie jeszcze wlaczy ogrzewanie
    szyb, nagrzewnice elektryczna klimy...

    Zreszta dawno temu ;) byly wskazniki ladowania typu
    https://www.olx.pl/oferta/wskaznik-ladowania-CID757-
    IDytmnj.html#8ae91e5c5d
    z zerem na srodu, zeby dalo sie sprawdzic, czy aktualnie ladujemy aku, czy pobieramy
    z niego prad i w koncu pojazd stanie, wiec np. trzeba wylaczyc cos nie do konca
    niezbednego.

    WS



  • 18. Data: 2019-02-19 11:50:50
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 19-02-2019 o 01:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "yabba" q4fi7c$ato$...@n...news.atman.pl
    >
    >>> Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać.
    >>> (może obejrzę -- ostatecznie chyba warto...)
    >>> W dniu wymiany miałem już dość wrażeń...
    >
    >> Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia?
    >
    > Nie wiem.
    >
    >
    >> Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A),
    >> to ten prąd musiałby też popłynąć w innej części samochodu. Musiałbyś
    >> więc poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika.
    >
    > Akumulator mógł wziąć 30 A, światła 10 A, szyba tylna, radio,
    > silnik... Razem mogło przekroczyć 120 A, ale żadne z urządzeń
    > nie musiało pójść z dymem. IMO nieprzekonujące wyjaśnienie, bo
    > zdrowy akumulator (80 Ah i 700 A) może brać 12 A, czyli niewiele mniej.
    >
    > IMO akumulator nie miał zwarć -- bo odłączony nie tracił
    > napięcia po kilku godzinach.
    >
    > BTW -- podłączenie akumulatora po nocy dawało piki przekraczające 5 A.
    > (nie wiem, jakie dokładniej, ale co najmniej 5 A szło)
    >
    > Ale swoje ów akumulator przeżył -- 10 lat jeżdżenia
    > (bardzo mało jeżdżę -- coraz mniej) i ileś w magazynie
    > przed montażem samochodu. Zwykle samochód jest garażowany,
    > ale 2 miesiące zimowe (styczeń i grudzień 2017 r.) nie był.
    > W styczniu 2017 r. temperatura spadła poniżej minus 15.
    > (może nawet poniżej minus 20)
    >
    > Nawet dwie żarówki H7 poleciały zimą -- niski
    > opór wolframu w niskiej temperaturze?
    >
    > Pod sklepem też bywa zimno.
    >
    > -=-
    >
    > Płyny ustrojowe i filtry, naprawy, paliwo, ubezpieczenia,
    > opony... Kosztowny cymes jak na moje jeżdżenie...
    >
    >
    > Do tego sfajczenie alternatora...
    >
    > -=-
    >
    > Pozostaje pytanie -- ,,dlaczego alternator poszedł z dymkiem''?
    >

    Najpierw się dowiedz co było zepsute w tym alternatorze, a potem można
    kombinować jaka była geneza uszkodzenia. Teraz cały czas mówisz spaleniu
    alternatora, a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu,
    a z mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś
    wcześniej jakieś szumy z alternatora.

    Jaki to samochód i silnik? Jaki przebieg?

    yabba


  • 19. Data: 2019-02-19 19:23:52
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." 5c6b8e5f$0$519$6...@n...neostrada.pl

    > To by mialo sens, jakbys chcial miec na stale pomiar.
    > Cęgowy miernik zapinasz na chwile.

    Chcę mieć na stałe.
    [stałe napięcie i stałe mierzenie]

    > Tylko oba musza byc DC, a tu jest AC.
    > Napiecie bez znaczenia.

    [rozumiem... ma być DC, nie AC, ale jest to bez znaczenia...]

    > https://www.reichelt.com/pl/pl/trms-mini-cyfrowy-mie
    rnik-c-eogon-gowy-ac-dc-ut-210e-p147759.html

    Do 100 A -- alternator ponoć daje 150 A.

    >>> b) jesli masz warunki - spadek napiecia na kablu alternatora.

    >>Jak? Z prawa ohma? IMO trzeba znać rezystancję przewodów.

    > Skalibrujesz sobie obciazajac np zarówkami.

    Chyba wolę cęgi...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl


  • 20. Data: 2019-02-19 19:25:50
    Temat: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Zenek Kapelinder" c...@g...co
    m

    > Bo sie spierdolil. Na to czy nowy sie spierdoli masz
    > bardzo maly a w asadzie zaden wplyw. Tak to juz jest
    > ze rozne rzeczy sie psuja.

    Wszystko ma swe przyczyny. Eliminacja przyczyn
    powstawania problemów nierzadko poprawia nam życie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: