eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym...Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Tue, 19 Feb 2019 11:50:50 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 62
    Message-ID: <q4gn2g$cpn$1@node1.news.atman.pl>
    References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl> <q4dt4h$mio$1@node1.news.atman.pl>
    <q4f55s$u5d$3@node1.news.atman.pl> <q4fi7c$ato$1@node1.news.atman.pl>
    <q4fjdh$c10$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-146-8.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1550573456 13111 89.72.146.8 (19 Feb 2019 10:50:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Feb 2019 10:50:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.5.1
    In-Reply-To: <q4fjdh$c10$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 190218-4, 2019-02-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650516
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19-02-2019 o 01:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "yabba" q4fi7c$ato$...@n...news.atman.pl
    >
    >>> Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać.
    >>> (może obejrzę -- ostatecznie chyba warto...)
    >>> W dniu wymiany miałem już dość wrażeń...
    >
    >> Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia?
    >
    > Nie wiem.
    >
    >
    >> Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A),
    >> to ten prąd musiałby też popłynąć w innej części samochodu. Musiałbyś
    >> więc poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika.
    >
    > Akumulator mógł wziąć 30 A, światła 10 A, szyba tylna, radio,
    > silnik... Razem mogło przekroczyć 120 A, ale żadne z urządzeń
    > nie musiało pójść z dymem. IMO nieprzekonujące wyjaśnienie, bo
    > zdrowy akumulator (80 Ah i 700 A) może brać 12 A, czyli niewiele mniej.
    >
    > IMO akumulator nie miał zwarć -- bo odłączony nie tracił
    > napięcia po kilku godzinach.
    >
    > BTW -- podłączenie akumulatora po nocy dawało piki przekraczające 5 A.
    > (nie wiem, jakie dokładniej, ale co najmniej 5 A szło)
    >
    > Ale swoje ów akumulator przeżył -- 10 lat jeżdżenia
    > (bardzo mało jeżdżę -- coraz mniej) i ileś w magazynie
    > przed montażem samochodu. Zwykle samochód jest garażowany,
    > ale 2 miesiące zimowe (styczeń i grudzień 2017 r.) nie był.
    > W styczniu 2017 r. temperatura spadła poniżej minus 15.
    > (może nawet poniżej minus 20)
    >
    > Nawet dwie żarówki H7 poleciały zimą -- niski
    > opór wolframu w niskiej temperaturze?
    >
    > Pod sklepem też bywa zimno.
    >
    > -=-
    >
    > Płyny ustrojowe i filtry, naprawy, paliwo, ubezpieczenia,
    > opony... Kosztowny cymes jak na moje jeżdżenie...
    >
    >
    > Do tego sfajczenie alternatora...
    >
    > -=-
    >
    > Pozostaje pytanie -- ,,dlaczego alternator poszedł z dymkiem''?
    >

    Najpierw się dowiedz co było zepsute w tym alternatorze, a potem można
    kombinować jaka była geneza uszkodzenia. Teraz cały czas mówisz spaleniu
    alternatora, a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu,
    a z mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś
    wcześniej jakieś szumy z alternatora.

    Jaki to samochód i silnik? Jaki przebieg?

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: