-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: yabba <g...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
Date: Tue, 19 Feb 2019 11:50:50 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 62
Message-ID: <q4gn2g$cpn$1@node1.news.atman.pl>
References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl> <q4dt4h$mio$1@node1.news.atman.pl>
<q4f55s$u5d$3@node1.news.atman.pl> <q4fi7c$ato$1@node1.news.atman.pl>
<q4fjdh$c10$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-72-146-8.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1550573456 13111 89.72.146.8 (19 Feb 2019 10:50:56 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Feb 2019 10:50:56 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.1
In-Reply-To: <q4fjdh$c10$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 190218-4, 2019-02-18), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650516
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19-02-2019 o 01:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>
> "yabba" q4fi7c$ato$...@n...news.atman.pl
>
>>> Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać.
>>> (może obejrzę -- ostatecznie chyba warto...)
>>> W dniu wymiany miałem już dość wrażeń...
>
>> Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia?
>
> Nie wiem.
>
>
>> Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A),
>> to ten prąd musiałby też popłynąć w innej części samochodu. Musiałbyś
>> więc poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika.
>
> Akumulator mógł wziąć 30 A, światła 10 A, szyba tylna, radio,
> silnik... Razem mogło przekroczyć 120 A, ale żadne z urządzeń
> nie musiało pójść z dymem. IMO nieprzekonujące wyjaśnienie, bo
> zdrowy akumulator (80 Ah i 700 A) może brać 12 A, czyli niewiele mniej.
>
> IMO akumulator nie miał zwarć -- bo odłączony nie tracił
> napięcia po kilku godzinach.
>
> BTW -- podłączenie akumulatora po nocy dawało piki przekraczające 5 A.
> (nie wiem, jakie dokładniej, ale co najmniej 5 A szło)
>
> Ale swoje ów akumulator przeżył -- 10 lat jeżdżenia
> (bardzo mało jeżdżę -- coraz mniej) i ileś w magazynie
> przed montażem samochodu. Zwykle samochód jest garażowany,
> ale 2 miesiące zimowe (styczeń i grudzień 2017 r.) nie był.
> W styczniu 2017 r. temperatura spadła poniżej minus 15.
> (może nawet poniżej minus 20)
>
> Nawet dwie żarówki H7 poleciały zimą -- niski
> opór wolframu w niskiej temperaturze?
>
> Pod sklepem też bywa zimno.
>
> -=-
>
> Płyny ustrojowe i filtry, naprawy, paliwo, ubezpieczenia,
> opony... Kosztowny cymes jak na moje jeżdżenie...
>
>
> Do tego sfajczenie alternatora...
>
> -=-
>
> Pozostaje pytanie -- ,,dlaczego alternator poszedł z dymkiem''?
>
Najpierw się dowiedz co było zepsute w tym alternatorze, a potem można
kombinować jaka była geneza uszkodzenia. Teraz cały czas mówisz spaleniu
alternatora, a zapach spalenizny mógł wynikać nie ze zbyt dużego prądu,
a z mechanicznego tarcia elementów alternatora. Zwłaszcza, że słyszałeś
wcześniej jakieś szumy z alternatora.
Jaki to samochód i silnik? Jaki przebieg?
yabba
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.19 19:23 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 19:25 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 21:23 Zenek Kapelinder
- 19.02.19 21:47 J.F.
- 19.02.19 22:38 PiteR
- 19.02.19 23:35 PiteR
- 19.02.19 23:37 Eneuel Leszek Ciszewski
- 19.02.19 23:56 PiteR
- 19.02.19 23:48 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:05 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:08 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:38 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 00:51 Eneuel Leszek Ciszewski
- 20.02.19 02:06 Zenek Kapelinder
- 20.02.19 08:32 Maciek
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=