eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator poszedł z dymym...Re: Alternator poszedł z dymym...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator poszedł z dymym...
    Date: Tue, 19 Feb 2019 01:41:43 +0100
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 56
    Message-ID: <q4fjdh$c10$1@node1.news.atman.pl>
    References: <q4daq0$5rf$2@node1.news.atman.pl> <q4dt4h$mio$1@node1.news.atman.pl>
    <q4f55s$u5d$3@node1.news.atman.pl> <q4fi7c$ato$1@node1.news.atman.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: c39-026.client.duna.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1550536945 12320 83.151.39.26 (19 Feb 2019 00:42:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Feb 2019 00:42:25 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650471
    [ ukryj nagłówki ]


    "yabba" q4fi7c$ato$...@n...news.atman.pl

    >> Ponoć tak jest -- nie chciałem oglądać.
    >> (może obejrzę -- ostatecznie chyba warto...)
    >> W dniu wymiany miałem już dość wrażeń...

    > Czyli dokładnie nie wiesz jaki był rodzaj uszkodzenia?

    Nie wiem.


    > Jeśli zbyt duży prąd zniszczył alternator (czyli dobrze ponad 100A), to ten prąd
    musiałby też popłynąć w innej części samochodu.
    > Musiałbyś więc poczuć zapach spalenizny z innego miejsca. Nie dotyczy rozrusznika.

    Akumulator mógł wziąć 30 A, światła 10 A, szyba tylna, radio,
    silnik... Razem mogło przekroczyć 120 A, ale żadne z urządzeń
    nie musiało pójść z dymem. IMO nieprzekonujące wyjaśnienie, bo
    zdrowy akumulator (80 Ah i 700 A) może brać 12 A, czyli niewiele mniej.

    IMO akumulator nie miał zwarć -- bo odłączony nie tracił
    napięcia po kilku godzinach.

    BTW -- podłączenie akumulatora po nocy dawało piki przekraczające 5 A.
    (nie wiem, jakie dokładniej, ale co najmniej 5 A szło)

    Ale swoje ów akumulator przeżył -- 10 lat jeżdżenia
    (bardzo mało jeżdżę -- coraz mniej) i ileś w magazynie
    przed montażem samochodu. Zwykle samochód jest garażowany,
    ale 2 miesiące zimowe (styczeń i grudzień 2017 r.) nie był.
    W styczniu 2017 r. temperatura spadła poniżej minus 15.
    (może nawet poniżej minus 20)

    Nawet dwie żarówki H7 poleciały zimą -- niski
    opór wolframu w niskiej temperaturze?

    Pod sklepem też bywa zimno.

    -=-

    Płyny ustrojowe i filtry, naprawy, paliwo, ubezpieczenia,
    opony... Kosztowny cymes jak na moje jeżdżenie...


    Do tego sfajczenie alternatora...

    -=-

    Pozostaje pytanie -- ,,dlaczego alternator poszedł z dymkiem''?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. `\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;.p \ ;' http://www.eneuel.w.duna.pl ;\|/...
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: