-
Data: 2017-07-24 11:00:11
Temat: Re: Alternator padł
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol0feq$9da$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
>> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
>> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
>
> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
> Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
> 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i
komputerowo sterowany.
Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze
i ten typ tak ma.
>> alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
>> obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
>> potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
>> obciążenie...
>> Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
>> skodzie felicji czy favorit...
>Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
watpie by to bylo problemem.
Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty
rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora.
>problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie
>ładuje aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął
>się gdy zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono
>szarpie bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą,
>np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy
>słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał
>odpowiednią wydajność.
Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze.
235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.17 11:04 Janusz
- 24.07.17 11:07 J.F.
- 24.07.17 11:38 robot
- 24.07.17 11:43 Jarosław Sokołowski
- 24.07.17 12:06 Adam
- 24.07.17 13:28 J.F.
- 24.07.17 18:03 Janusz
- 24.07.17 19:32 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 19:52 J.F.
- 24.07.17 21:56 Zenek Kapelinder
- 26.07.17 14:09 J.F.
- 26.07.17 21:07 Janusz
- 27.07.17 05:47 Pszemol
- 27.07.17 10:44 Janusz
- 29.07.17 10:48 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=