-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer03.fr7!futter-mich.highwinds-
media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
References: <okvh3d$f4f$3@dont-email.me> <okvo0u$kav$1@node2.news.atman.pl>
<ol074b$h20$1$jacekrut@news.chmurka.net>
<ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <ol0feq$9da$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Alternator padł
Date: Mon, 24 Jul 2017 11:00:11 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 45
Message-ID: <5975b727$0$15188$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.149.218
X-Trace: 1500886823 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15188 83.30.149.218:56862
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Body-CRC: 855155227
X-Received-Bytes: 3100
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:721272 pl.misc.samochody:2611072
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ol0feq$9da$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2017-07-22 o 20:56, jacek pisze:
>> Tu masz przykład łącznie z połączeniami
>> http://www.kulinski.navsim.pl/art.php?id=2157
>
> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
> Są tylko diody mocy z zaciskiem i złącze do wzbudzania bodajże
> 4 pinowe idące do komputera. Przy większym obciążeniu
IMO - regulator nadal jest w alternatorze, tylko teraz lepszy i
komputerowo sterowany.
Ford akurat lubial regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem, moze
i ten typ tak ma.
>> alternator daje wyższe napięcie a gdy prądu nadal brakuje
>> obroty silnika zwiększa komputer z początkowych ok 600obr/minutę
>> potrafi nawet do ok 1600 obr/minutę zwiększyć gdy jest duże
>> obciążenie...
>> Nie ma tam już klasycznego regulatora niestety jak np. w
>> skodzie felicji czy favorit...
>Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
watpie by to bylo problemem.
Raczej na poczatku podnosza napiecie aby uzupelnic straty
rozruchowe/postojowe, a potem obnizaja, zeby nie gazowac akumulatora.
>problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie
>ładuje aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął
>się gdy zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono
>szarpie bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą,
>np na parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy
>słabszym aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał
>odpowiednią wydajność.
Wyposazenia elektrycznego przybylo, to i alternatory coraz wieksze.
235A ma ktorys seryjny ... a kiedys wystarczalo 35, nie liczac malucha
:-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.17 11:04 Janusz
- 24.07.17 11:07 J.F.
- 24.07.17 11:38 robot
- 24.07.17 11:43 Jarosław Sokołowski
- 24.07.17 12:06 Adam
- 24.07.17 13:28 J.F.
- 24.07.17 18:03 Janusz
- 24.07.17 19:32 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 19:52 J.F.
- 24.07.17 21:56 Zenek Kapelinder
- 26.07.17 14:09 J.F.
- 26.07.17 21:07 Janusz
- 27.07.17 05:47 Pszemol
- 27.07.17 10:44 Janusz
- 29.07.17 10:48 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz