-
Data: 2017-07-24 13:28:40
Temat: Re: Alternator padł
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
> W dniu 2017-07-24 o 10:49, J.F. pisze:
>> Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
>>> (...)
>>>> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
>>> Ale czy taki duzy przyczynek ?
>> Chyba tak, jak słyszę to teraz częściej padają akumulatory,
>> a produkcja chyba aż tak się nie zmieniła żeby aż tak spadła
>> trwałość ich.
>Poniekąd zmieniła.
>Swego czasu akumulatory były ze zdejmowanymi czapkami, odsłaniało się
>całą komorę. Można było serwisować płyty, które wtedy były
>rzeczywiście płytami.
Ale to tak dawno temu bylo, ze tylko najstarsi gorale pamietaja :-)
>Później czapki zaspawano, zostały koreczki.
>A teraz też zaspawano koreczki.
>Ale, żeby było "gorzej", chcąc zwiększyć powierzchnię czynną płyt (a
>tym samym prąd), "pokrojono" płyty, zostały one dodatkowo
>"spulchnione" i powkładano je w jakieś kratki.
IMO - te kratki to tez stary pomysl, od dawna stosowany.
>Dodatkowy efekt: płyty przeciwnych biegunów bardzo blisko siebie.
Ale to akurat bylo tez od dawna. Im blizej tym lepiej.
Jakies separatory mogly sie zmienic.
>Dzięki temu akumulator stał się bardzo słaby mechanicznie, łatwo
>podatny na opadnięcie płyt i choćby wewnętrzne zwarcia.
>A później ktoś pisze, że na aku ma ok. 12V, ładuje to prostą
>ładowarką, a akumulator się obraża i robi bum.
nie robi ... choc ojcu raz sie zdarzylo :-)
>A ładowarka nie wie, że jedna cela zwarta, gotuje akumulator.
>Operator zaś ładowarki nie wie, nie zastanowi się, lub nie ma jak
>sprawdzić, że parametry ładowania coś nie pasują.
IMO to jest inaczej - auto nie zapala, podlacza sie ladowarke, na
drugi dzien auto dalej nie zapala, wiec sie idzie do sklepu.
Ewentualnie na drugi dzien zapali, a na trzeci juz nie, i znow
nastepnym punktem jest sklep.
Dodaj do tego duza ilosc staroci po naszym kraju jezdzaca, z
alternatorami niekoniecznie sprawnymi, i ludzi, co w razie problemow
najpierw wymieniaja akumulator.
A nawet w starym akumulatorze z polaczeniami cel na zewnatrz, to
przecietny kierowca i tak nie mial miernika, zeby zmierzyc napiecie.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.17 18:03 Janusz
- 24.07.17 19:32 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 19:52 J.F.
- 24.07.17 21:56 Zenek Kapelinder
- 26.07.17 14:09 J.F.
- 26.07.17 21:07 Janusz
- 27.07.17 05:47 Pszemol
- 27.07.17 10:44 Janusz
- 29.07.17 10:48 Pcimol
- 29.07.17 21:32 Pszemol
- 30.07.17 01:43 Zenek Kapelinder
- 09.08.17 02:03 Pszemol
- 09.08.17 02:11 Pszemol
- 09.08.17 11:51 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=