  • 21. Data: 2010-02-15 13:29:57
    Temat: Re: Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Animal pisze:

    > okreslenie pt. "rozjechanie sie map" jest bledne bo mapa sie nie rozjedzie..
    > z mapy ECU korzysta, owszem..gdy sonda jest odpieta. Gdy jest podpieta i
    > dziala prawidlowo to sterownik korzysta z sygnalu sondy, ktory to jak bedzie
    > nieprawidlowy to sterownik bedzie "wariowal".

    Nie ma takiego sterownika, który by nie korzystał z mapy
    (obroty, przepływka, wychylenie przepustnicy) przy ustalaniu dawki.
    Nie da się regulować dawki na podstawie *tylko* sygnału z sondy,
    ponieważ działa ona zbyt powoli, i w dodatku progowo.
    (Nawet LPG II gen. tak nie działa, bo w 95% regulację załatwia
    tam sam reduktor niejako automatycznie, co odpowiada mapie na
    benzynie, a sonda+krokowiec służy do poprawek w niewielkim zakresie)

    Za to sygnał z sondy modyfikuje wartości jakie są odczytywane z map
    (tzn. komp wprowadza do nich poprawki). Można to sobie wyobrazić tak,
    że powstaje dodatkowa "mapa poprawek", często również jako funkcja
    obciążenia, obrotów, lub bardziej prymitywnie jako np. poprawka
    procentowa. I ta poprawka się owszem zmienia adaptacyjnie.
    I niekoniecznie łatwo jest ją wyzerować.

    Dlatego po dłuższej jeździe na źle wyregulowanym LPG samochód
    może bardzo kiepsko jechać na benzynie, dławić się, duzo palić itp.
    I to dość długo.

  • 22. Data: 2010-02-15 13:45:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Animal pisze:

    > Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisalem wyzej, a pozniej napisz

    Napisałeś że przy podłączonej sondzie komp nie używa map,
    co jest totalną bzdurą. Komp map używa zawsze, sygnał lambdy zaś
    może w pewnym stopniu modyfikować dawkowanie wynikające z map.

    > cos wiecej o tym rozjezdzaniu map :)

    Na przykład, zły sygnał z sondy przy IIgen bez emulacji powodował, że
    potem na benzynie praktycznie nie jechał - totalne szarpanie, skoki.
    Pomagała długa (50-100km) jazda na benzynie.
    Reset kompa działał zaś natychmiast.

    Problem rozwiązało właściwe zaemulowanie sondy. Właśnie po to są te emulatory.
    W Twojej wizji działania systemu mogłoby ich w ogóle nie być... ;>

    > bo rozjechac to mozna kota... O jakim
    > systemie piszesz, Bosch, Siemens, Trionic? Jezeli tak to ktory ? a moze
    > jakis Megnetti Marelli?

    Sterownik silnika: Nissan ECCS

  • 23. Data: 2010-02-15 16:51:50
    Od: z <z...@g...pl>

    Jakub Witkowski pisze:

    > Sterownik silnika: Nissan ECCS

    Mechanik w serwisie twierdzi że mapa to jest zapisana na stałe a
    poprawka jest ustalana procentowo - jedna liczba. Tylką ją można
    zresetować. Nie mapy.
    Almera 2003 1.5

  • 24. Data: 2010-02-16 20:34:51
    Od: z <z...@g...pl>

    Agent pisze:
    Na Twoim miejscu przejechałbym z jeden bak na benzynie i
    > obserwował jak auto chodzi. Jak złe minie :) tzn. że sonda jest ok.
    > Wtedy najlepiej pojechac do gazownika który ustawi Ci instalację LPG i
    > to najlepiej w trasie.

    Dzięki wszystkim
    Dzisiaj gazownik swoimi narzędziami stwierdził że sonda działa (UFF..)
    Jutro będzie regulacja.
    Jeszcze mam jedno pytanie. Czy jest możliwość ustawienia wolnych obrotów
    silnika nieco wyżej tak 900-1000 obr. Znacznie lepiej by mi się
    jeździło tymi szesnastoma zaworami po mieście. Zaczynają mnie trochę
    zbywać i obawiam się że tekstu że to tylko w komputerze benzynowym takie
    cuda można.

    PS. Sekwencja Tartarini.

  • 25. Data: 2010-02-21 09:59:08
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tymi szesnastoma zaworami po mieście. Zaczynają mnie trochę zbywać i
    > obawiam się że tekstu że to tylko w komputerze benzynowym takie cuda

    Jak już będziesz całkowicie po to napisz jakie są efekty i który zakład.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 26. Data: 2010-02-22 10:09:17
    Od: z <z...@g...pl>

    kml pisze:

    > Jak już będziesz całkowicie po to napisz jakie są efekty i który zakład.

    Jestem po regulacji i uczucia dalej mieszane mam.
    Auto chyba trochę dostało buta przy wyższych obrotach ale dalej na
    zimnym silniku (nie tylko zimnym po odpaleniu ale tak z pół godziny
    jazdy) obroty spadają do 700 a ten silnik strasznie tego nie lubi.
    Tak samo jak kiedyś efekt bardziej widoczny na gazie i przy włączonym
    ogrzewaniu tylnej szyby. Po dłuższej jeździe jakby przechodzi (to nowość).

    Regulacja była na "ciepło" i faktycznie nie było się do czego
    przyczepić. Niestety jeżdżę po mieście na krótkich odcinkach i mnie to
    wkurza. Dalej problem z diagnozą. Czy sonda nie działa tak jak trzeba
    czy trzeba się zająć przepływomierzem. Nawet znalazłem w sieci
    instrukcję czyszczenia (co prawda w mikrze) ale chyba sam to dłubać nie
    będę.