-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
!217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-f
or-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
Date: Mon, 15 Feb 2010 13:29:57 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 35
Message-ID: <hlbeo5$o7e$1@news2.ipartners.pl>
References: <hl3b3a$58s$1@inews.gazeta.pl><hl3mb3$nkj$1@node1.news.atman.pl>
<hl3n1d$jsn$1@inews.gazeta.pl><4b75847d$1@news.home.net.pl>
<hl41ke$ah$1@inews.gazeta.pl><hl42t7$rg7$1@node1.news.atman.pl>
<4b75b056$1@news.home.net.pl> <hl5mni$41m$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1266236997 24814 157.25.157.219 (15 Feb 2010 12:29:57
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 15 Feb 2010 12:29:57 GMT
In-Reply-To: <hl5mni$41m$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255577
[ ukryj nagłówki ]Animal pisze:
>> Nie znam się na LPG (nie wiem czy i na ile korzystają z sygnału z lambd),
>> ale jeśli chodzi o "benzynowe" ECU to jak najbardziej uszkodzona lambda
>> może spowodować rozjechanie się map i złą mieszankę. Po to przecież są te
>> sondy, żeby korygować odpowiednio skład mieszanki, jeśli będą pokazywać
>> bzdury to i korekcje będą bzdurne.
>
> okreslenie pt. "rozjechanie sie map" jest bledne bo mapa sie nie rozjedzie..
> z mapy ECU korzysta, owszem..gdy sonda jest odpieta. Gdy jest podpieta i
> dziala prawidlowo to sterownik korzysta z sygnalu sondy, ktory to jak bedzie
> nieprawidlowy to sterownik bedzie "wariowal".
Nie ma takiego sterownika, który by nie korzystał z mapy
(obroty, przepływka, wychylenie przepustnicy) przy ustalaniu dawki.
Nie da się regulować dawki na podstawie *tylko* sygnału z sondy,
ponieważ działa ona zbyt powoli, i w dodatku progowo.
(Nawet LPG II gen. tak nie działa, bo w 95% regulację załatwia
tam sam reduktor niejako automatycznie, co odpowiada mapie na
benzynie, a sonda+krokowiec służy do poprawek w niewielkim zakresie)
Za to sygnał z sondy modyfikuje wartości jakie są odczytywane z map
(tzn. komp wprowadza do nich poprawki). Można to sobie wyobrazić tak,
że powstaje dodatkowa "mapa poprawek", często również jako funkcja
obciążenia, obrotów, lub bardziej prymitywnie jako np. poprawka
procentowa. I ta poprawka się owszem zmienia adaptacyjnie.
I niekoniecznie łatwo jest ją wyzerować.
Dlatego po dłuższej jeździe na źle wyregulowanym LPG samochód
może bardzo kiepsko jechać na benzynie, dławić się, duzo palić itp.
I to dość długo.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.10 13:45 Jakub Witkowski
- 15.02.10 16:51 z
- 16.02.10 20:34 z
- 21.02.10 09:59 kml
- 22.02.10 10:09 z
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i