eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlmera sonda lambda - reaktywacja :-(Re: Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
    !217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartners.pl!not-f
    or-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Almera sonda lambda - reaktywacja :-(
    Date: Mon, 15 Feb 2010 13:29:57 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 35
    Message-ID: <hlbeo5$o7e$1@news2.ipartners.pl>
    References: <hl3b3a$58s$1@inews.gazeta.pl><hl3mb3$nkj$1@node1.news.atman.pl>
    <hl3n1d$jsn$1@inews.gazeta.pl><4b75847d$1@news.home.net.pl>
    <hl41ke$ah$1@inews.gazeta.pl><hl42t7$rg7$1@node1.news.atman.pl>
    <4b75b056$1@news.home.net.pl> <hl5mni$41m$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1266236997 24814 157.25.157.219 (15 Feb 2010 12:29:57
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 15 Feb 2010 12:29:57 GMT
    In-Reply-To: <hl5mni$41m$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2255577
    [ ukryj nagłówki ]

    Animal pisze:
    >> Nie znam się na LPG (nie wiem czy i na ile korzystają z sygnału z lambd),
    >> ale jeśli chodzi o "benzynowe" ECU to jak najbardziej uszkodzona lambda
    >> może spowodować rozjechanie się map i złą mieszankę. Po to przecież są te
    >> sondy, żeby korygować odpowiednio skład mieszanki, jeśli będą pokazywać
    >> bzdury to i korekcje będą bzdurne.
    >
    > okreslenie pt. "rozjechanie sie map" jest bledne bo mapa sie nie rozjedzie..
    > z mapy ECU korzysta, owszem..gdy sonda jest odpieta. Gdy jest podpieta i
    > dziala prawidlowo to sterownik korzysta z sygnalu sondy, ktory to jak bedzie
    > nieprawidlowy to sterownik bedzie "wariowal".

    Nie ma takiego sterownika, który by nie korzystał z mapy
    (obroty, przepływka, wychylenie przepustnicy) przy ustalaniu dawki.
    Nie da się regulować dawki na podstawie *tylko* sygnału z sondy,
    ponieważ działa ona zbyt powoli, i w dodatku progowo.
    (Nawet LPG II gen. tak nie działa, bo w 95% regulację załatwia
    tam sam reduktor niejako automatycznie, co odpowiada mapie na
    benzynie, a sonda+krokowiec służy do poprawek w niewielkim zakresie)

    Za to sygnał z sondy modyfikuje wartości jakie są odczytywane z map
    (tzn. komp wprowadza do nich poprawki). Można to sobie wyobrazić tak,
    że powstaje dodatkowa "mapa poprawek", często również jako funkcja
    obciążenia, obrotów, lub bardziej prymitywnie jako np. poprawka
    procentowa. I ta poprawka się owszem zmienia adaptacyjnie.
    I niekoniecznie łatwo jest ją wyzerować.

    Dlatego po dłuższej jeździe na źle wyregulowanym LPG samochód
    może bardzo kiepsko jechać na benzynie, dławić się, duzo palić itp.
    I to dość długo.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: