eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaAllegro. Mroczek - Książka o fotografowaniu - kultowe wyd. IIRe: Allegro. Mroczek - Książka o fotografowaniu - kultowe wyd. II
  • Data: 2009-05-16 10:23:16
    Temat: Re: Allegro. Mroczek - Książka o fotografowaniu - kultowe wyd. II
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    news:2daec83c-badf-4c82-8b28-90d0ed0af5b8@n4g2000vba
    .googlegroups.com...

    > Czarek sprzedaje to, co uważa za stosowne, a nie to, co mu każą.
    > Myślisz, że miałbym jakikolwiek problem z dystrybucją książek Helionu?
    > Nie sprzedaję książek tego wydawnictwa, bo nie chcę, a powodów nie
    > będę podawał publicznie.

    Myślę, że Helion ma na tyle dobrą sprzedaż przez internet, m.in. darmową
    wysyłkę, że było by to dla Ciebie nieopłacalne. Więc musiał byś zaproponować
    wyższą cenę.

    > To może udowodnij, że jest to ta sama książka, skoro zaprzeczasz.
    > Prawie rok temu Andrzej Mroczek napisał na grupie: "Wydanie trzecie
    > będzie o 50% większe, ma też więcej, bo 212 fotografii." Ale dla
    > Ciebie jest to ta sama książka...

    ROTFL Jak mogę udowodnić coś czemu zaprzeczam?
    Nie jest ta sama bo jest inna - bardziej rozbudowana.
    Jedyne co mogę stwierdzić, to że nie jest gorsza
    - trzyma poziom książek A.Mroczka.

    > Jaki poziom? Merytoryczny, typograficzny, estetyczny czy jeszcze inny?

    Merytoryczny. Typografia jest w sumie identyczna, a jeśli chodzi o
    poziom estetyczny,
    to wydanie II jest daleko w tyle. Wydanie Helionu jest wydane jak album - ze
    sztywną okładką, biorąc
    tą książkę do rąk ma się wrażenie czegoś porządnego. Jedyny LOL to jest
    płyta na której znajdują się zdjęcia
    z książki w rozdzielczości miniaturek, w sumie tej płyty równie dobrze mogło
    by nie być.

    > Pokaż mi, gdzie tak napisałem. I bądź uprzejmy odróżniać moje słowa od
    > swoich wrażeń.

    cyt.: "Jeśli ktoś ma ochotę na kultową "Książkę o fotografowaniu" Andrzeja
    Mroczka, porządne wydanie II, nie jakiś tam Helion po 38,50 za
    kilogram",

    Mam Ci zrobić rozbiór i analizę tego zdania, czy sam przyznasz jaki ma
    wydźwięk?

    > Wielka dyskusja nad książką, która w tej chwili ma cenę 21,50 zł?
    > Musisz mieć strasznie niskie dochody, skoro mi takiej kwoty
    > zazdrościsz ;)

    Tu nie chodzi o cenę, tylko o zasady moralne. A co do ceny, to sądząc po
    poniższym cytacie spodziewałeś się wiele wyższej.

    cyt.: "Z tych trzech, najlepsze i najbardziej poszukiwane, jest właśnie
    wydanie II, w miękkiej okładce. Poprawiono w nim błędy wydania pierwszego,
    dołożono indeks, zmieniono część zdjęć, dodano nowe. To wydanie osiągało
    ceny aukcyjne nawet do 300 zł"

    > Kto to negował?
    > Nie; Ty możesz stwierdzić, że Tobie czyta się tak samo dobrze.

    A ty możesz stwierdzić, że tobie czyta się gorzej i co z tego? Problem
    tkwi tylko w tym, że ty reklamujesz swój towar. A jak już inni napisali to
    co u Czarka zawsze musi być "jedyne", "super" i "najlepsze".

    > Jednakże fakty są takie, że wydanie Helionu jest:
    > Możesz podać wady estetyczne wydania II?

    Tak - broszurowa okładka,

    zresztą wkurzyłeś mnie i zrobiłem zdjęcie, żeby każdy mógł sobie porównać:

    http://ostbahn.pl/temp/mroczek.jpg

    > Zapomniałeś dodać, że to Twoje, subiektywne wrażenie :)

    W odróżnieniu od twojego - obiektywnego.