eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaAllegro: Jan Bułhak - Fotografia ojczysta - rarytas! od 1 zł BCMRe: Allegro: Jan Bułhak - Fotografia ojczysta - rarytas! od 1 zł BCM
  • Data: 2009-12-05 21:11:48
    Temat: Re: Allegro: Jan Bułhak - Fotografia ojczysta - rarytas! od 1 zł BCM
    Od: Les <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Gru, 16:05, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Oszczędzasz kilka lat na samodzielne wyciągnięcie wniosków, których nie
    > ma we współczesnych książko-papkach.
    > Oczywiście trzeba być kompatybilnym z takim stylem (brak nadmiernej
    > ilości obrazków, długie złożone zdania, nie ma linków, dużo synonimów itd.)
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /[...], no!/

    Witam,
    no w sumie niby masz rację, tylko że nie bardzo chce mi się po raz
    kolejny czytać o prehistorycznych aparatach i technikach (typu:
    filtry, naświetlanie strefowe - pomimo, że moja Practika MTL3 dalej
    robi zdjęcia - ale żadko).
    Nowe książki niby "starych wyjadaczy" nie do końca są przydatne - tu
    mogę przytoczyć książkę Mroczka "O fotografowaniu" - jak bym miał
    aparat wielkoformatowy to ta książka jest jak znalazł. Tylko nikt nie
    chce tego "powiedzieć", żeby nie wyjść na głupka. Miałem i czytałem
    tylko 3 razy. Pierwowzór dla współczesnych jej wydania musiał być
    hitem!
    Z tej papki (przeważnie amerykańskiej) można też się dowiedzieć dużo
    ciekawych rzeczy - niestety jest to jedna (góra dwie) cenne rady (lub
    sposoby) żeby fotografia "wyszła" taka jak chcemy, a nie tak jak
    potrafi aparat.
    Tak samo jak technika czarno-biała mnie nie interesuje. Jest owszem
    modna, ale nie nadaje się do wszystkiego - byłem 2 lata temu na
    wystawie czarno-białego makro - niestety to "jakieś nie takie" było,
    pomimo, że modne.

    >Szlag mnie trafia, kiedy słyszę coś takiego!
    >Pocieszam się faktem, że średnia wykształcenia populacji jest obecnie
    >wyższa niż w połowie XX w.

    Wykształcenie nic do tego nie ma - raczej inteligencja! A taj jest
    niezależna od "papierka"! Niestety niektórzy myślą, że jest
    najważniejsza (przeważnie Ci którzy mają MGR na wizytówkach)!
    Pozdrawiam
    Les