  • 1. Data: 2010-05-04 15:31:08
    Temat: [Allegro] Aparat cyfrowy do fotografii w podczerwieni
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Gdyby kogoś to interesowało:

    http://allegro.pl/item1026752473_coolpix_5400_na_pod
    czerwien.html

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    tel. 606 931 185
    http://www.roguski.eu

  • 2. Data: 2010-05-05 19:47:34
    Od: "stabillo" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Jakub Roguski" <_adres_@_stopka_._postu_.pl> napisał w
    wiadomości news:hrpe1c$3sg$1@node1.news.atman.pl...
    > Gdyby kogoś to interesowało:
    >
    > http://allegro.pl/item1026752473_coolpix_5400_na_pod
    czerwien.html

    heh, wysatarczy wyjac filtr sprzed sensora, bedzie to samo :)

  • 3. Data: 2010-05-06 06:37:12
    Od: q...@o...pl

    > Gdyby kogoś to interesowało:
    > http://allegro.pl/item1026752473_coolpix_5400_na_pod
    czerwien.html

    Wystarczy kupić jakiegoś starego Sony z funkcją NightShot. Nie trzeba
    zozbebeszać aparatu, a sam aparat nie traci możliwości robienia zwykłych zdjęć
    nie-IR.

  • 4. Data: 2010-05-06 18:59:43
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    stabillo pisze:

    > heh, wysatarczy wyjac filtr sprzed sensora, bedzie to samo :)

    Nie, nie to samo. Po wyjęciu filtra obraz będzie nieostry - trzeba
    włożyć coś o tej samej grubości co filtr zamiast niego. Można oryginalny
    filtr IR zastąpić przezroczystą szybką o tej samej grubości co filtr,
    ale do robienia zdjęć trzeba wtedy zakładać każdorazowo właściwy filtr
    na obiektyw - jak chcesz robić zdjęcia normalne, to filtr taki, jaki
    właśnie wyjąłeś z aparatu, a jak w podczerwieni, to filtr taki, jaki
    jest w tym Coolpiksie z Allegro. Bez żadnego filtru aparat zarejestruje
    całe spektrum i nie będzie to ani fotografia tradycyjna, ani podczerwona
    - efekty generalnie nieciekawe. Polecam lekturę na ten temat - jest
    sporo w Internecie.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    tel. 606 931 185
    http://www.roguski.eu

  • 5. Data: 2010-05-06 19:13:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 06 May 2010 20:59:43 +0200, Jakub Roguski wrote:

    > Nie, nie to samo. Po wyjęciu filtra obraz będzie nieostry - trzeba
    > włożyć coś o tej samej grubości co filtr zamiast niego.

    W kompakcie, ktory ostrzy analizujac obraz z matrycy, tez?
    To ma jakies uzasadnienie?

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 6. Data: 2010-05-07 19:42:40
    Od: Jakub Roguski <_adres_@_stopka_._postu_.pl>

    Michal Tyrala pisze:

    > W kompakcie, ktory ostrzy analizujac obraz z matrycy, tez?
    > To ma jakies uzasadnienie?

    Dla promieni padających na matrycę pod kątem prostym obecność lub brak
    filtra nie ma znaczenia - taki promień zawsze padnie w to samo miejsce
    matrycy. Ale dla promieni padających ukośnie, wstawiona w ich bieg
    płytka płasko-równoległa wprowadza przesunięcie promieni. A więc
    obecność lub brak filtra ma wpływ na to, w którym punkcie (przed
    matrycą, na jej powierzchni czy za matrycą) nastąpi przecięcie promieni
    światła, tworzących obraz. A to z kolei będzie miało wpływ na zakres
    ogniskowania obiektywu - może się okazać, że nie da się ustawić ostrości
    na obiekty bardzo oddalone (ustawienie na nieskończoność).

    Ale nie jestem optykiem, więc może ktoś mnie poprawi?

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    tel. 606 931 185
    http://www.roguski.eu

  • 7. Data: 2010-05-07 20:26:31
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jakub Roguski pisze:

    > Dla promieni padających na matrycę pod kątem prostym obecność lub brak
    > filtra nie ma znaczenia - taki promień zawsze padnie w to samo miejsce
    > matrycy. Ale dla promieni padających ukośnie,

    promień to istnieje teoretycznie w fizyce. W praktyce, tzw. "promień"
    wpadający również wprost, to zbieżna wiązka, o ile obraz ostry, zbieżna
    na matrycy.

    itd.