  • 11. Data: 2011-09-22 11:53:50
    Temat: Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:4e7a3b1c$0$2502$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam uprzejmie,
    >
    > Zastanawiam się nad zakupem wtyczek i gniazd za pośrednictwem Alibaby u
    > tego sprzedawcy
    > http://www.alibaba.com/product-gs/464709610/ULO_Term
    inal_block.html
    > Sprzedawca jest "golden suplier", ale nie ma ESCROW.
    > Chciałem zapytać osoby, które kupowały podzespoły na Alibabie, czy jest to
    > bezpieczne, czy zapłacę cło (a jeśli tak, to jaki może być procent
    > wartości towaru)?
    > Będę wdzięczny także za inne uwagi -- na co uważać itp

    Nic osobiście via alibaba nie kupowałem, ale ostatnio coś mnie interesowało
    i jakoś poczytałem (chyba jakoś z alibaby trafiłem) o bezpieczeństwie
    zakupów z tych firm.
    Jeśli do którejś z firm na alibabie są udokumentowane zastrzeżenia to jest
    ona usuwana z alibaby. Jest gdzieś lista tych usuniętych - coś koło 95% lub
    więcej usuniętych miało tytuł "golden supplier" 1st year. Wynika to z tego,
    że tytuł golden supplier nie jest przyznawany na podstawie historii tylko
    jest kupowany (jeśli mnie pamięć nie myli to 3000$), a jedyne co alibaba
    sprawdza, to, czy firma istnieje, ale nie to, czy to, co piszą jest prawdą.
    Poza tym wszystkie firmy tam udają, że są producentem, a nie pośrednikiem
    (kontaktowałem się z 5 producentami, z czego na 100% 3 nie są producentami,
    a na 95% pozostałe 2 są).
    No i plagą jest podobno zakładanie firmy typu jedno biurko, kupowanie tytułu
    golden supplier i czekanie na jeleni, po zebraniu gotówki firma znika i
    zakłada się nowa.
    P.G.

  • 12. Data: 2011-09-22 12:14:31
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Nic osobiście via alibaba nie kupowałem, ale ostatnio coś mnie
    > interesowało i jakoś poczytałem (chyba jakoś z alibaby trafiłem) o
    > bezpieczeństwie zakupów z tych firm.

    Czytałem o tym, że jakiś czas temu wybuchł mały skandal na Alibabie. Główny
    dyrektor podał się do dymisji. Chodziło o oszustwa dokonane przez firmy z
    tytułem Golden Suplier, które ten tytuł kupiły chyba za łapówkę (byli w to
    zamieszani pracownicy Alibaby). Zbierali zamówienia, czekali na kasę i
    znikali.
    Jeden z kolegów w tym wątku polecił http://www.aliexpress.com, jako
    rozwiązanie bezpieczne.
    Natomiast wiele osób kupuje od Chińczyków i jest zadowolonych.

    Nawiązałem kontakt ze znajomym, który jest producentem pewnych podzespołów,
    na bazie których buduje bardziej skomplikowane urządzenia. Zauważył, że
    Chińczycy mają te podzespoły taniej i zamówił u nich. Napisał mi, że
    uwzględniwszy podatki, cło miał zysk rzędu 20% w stosunku do ceny krajowej.
    Do tego czas stracony na robotę papierkową. Stwierdził, że dla hurtowni to
    sprawa opłacalna, ale dla niego już nie bardzo.

    Robbo

  • 13. Data: 2011-09-22 15:18:38
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    "Robbo" <n...@g...com> wrote in message

> [...]
    > krajowej. Do tego czas stracony na robotę papierkową. Stwierdził, że dla
    > hurtowni to sprawa opłacalna, ale dla niego już nie bardzo.

    Jak dobrze poszukasz to przetrzesz ścieżki :-) W końcu trafisz na tych co
    mają w dobrej cenie :-)
    Każdy asortyment jest inny ale radzę dobrze poszukać i gadać na chacie, a
    nie wysyłać maile.
    Ja już prawie nic nie kupuję w PL. Nawet zastanawiałem się nad opakowaniami.
    Prawdopodobnie jestem w stanie zamówić piekne kolorowe pudełka za cenę
    szarego u nas,.
    A to tez się liczy.

  • 14. Data: 2011-09-22 16:01:34
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Dzięki za wskazówki. Będę starał się wynegocjować lepszą cenę. Chciałem
    zapytać, czy robiłeś interesy z Peterem Ni z ULO Ggroup (bo takie wrażenie
    odniosłem z Twojego poprzedniego wpisu)? Jeśli tak, to czy wszystko
    przebiegło bezproblemowo?

    Robbo

  • 15. Data: 2011-09-22 17:06:05
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > Dzięki za wskazówki. Będę starał się wynegocjować lepszą cenę.

    Pamietaj. To są chińczycy. U nich sie targuje ! To jest inna mentalność i
    nie biorą sobie za afront to, że mówisz, że to za drogo.
    U nas zleją cię ciepłym moczem szczególnie jak to pracownik, a nie
    właściciel firmy.

    > Chciałem zapytać, czy robiłeś interesy z Peterem Ni z ULO Ggroup (bo
    > takie wrażenie odniosłem z Twojego poprzedniego wpisu)? Jeśli tak, to czy
    > wszystko

    Nie tam nie kupowałem ale te złącza nie wyglądają mi na to, że produkuje je
    ten facet.
    Poświęć czas i szukaj albo posadź syna nie szuka wieczorami :-)
    Jak masz kupić dużo to znajdziesz kto je robi.
    Każdy produkt wymaga przetarcia ścieżek. Ale z nimi trzeba rozmawiac Live, a
    nie pisac maile. Od razu pytać o adres skype.

  • 16. Data: 2011-09-22 19:14:18
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-22 13:18, Robbo pisze:
    > Witam,
    >
    > Dzięki za pomoc.
    >
    > Chcę kupić wtyki podobne do tych
    > http://cdn.sigma.octopart.com/5351697/image/Phoenix-
    Contact-1757022.jpeg
    > (inaczej nieco umiejscowione śruby; dość rzadko spotykany model) oraz
    > gniazda
    > http://cdn.sigma.octopart.com/5371624/image/Phoenix-
    Contact-1757242.jpg
> [...]
    > być gorsze materiały (np. nie spełnia ROHS) w tej taniej ofercie.
    >
    > Pan Peter Ni przysłał mi ofertę tańszą, bo za wtyk chce $0,72 (nie za pin, a
    > za cały wtyk), a za gniazdo $0,096. Dla zamówień o wartości poniżej $2000
    > należy doliczyć $50. Do tego dochodzi VAT w Polsce, oraz chyba opłata za
    > obsługę celną, koszt transportu. Dla dolara o wartości 3,3zł, to będzie
    > 2692,8 za 1000 kompletów wtyk-gniazdo, do tego $50 (165zł), do tego VAT ok.
    > 700zł. W sumie może wyjdzie 3700zł (nie wiem, ile będzie kosztował transport
    > oraz obsługa celna), czyli 3,7zł za komplet.

    Za taka galanterie taka kosmiczna cena ?

    Ja za gniazdo Rj45 z trafkiem placilem 1$ i to bylo drogo bo zamowilem
    tylko 500szt..

  • 17. Data: 2011-09-23 11:06:21
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Za taka galanterie taka kosmiczna cena ?

    Na Wolumenie można kupić te gniazda o ok. 30% drożej. Zatem zysk przy tej
    ilości, jaką potrzebuję nie jest duży. Jednak Chińczycy nie chcą zejść z
    ceny przy 1000 sztuk.
    Dodam, że takie oryginalne gniazdo Phoenix Contact kosztuje w sklepie
    30-40zł.

    R.

  • 18. Data: 2011-09-23 14:59:46
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

> [...]
    > ceny przy 1000 sztuk.
    > Dodam, że takie oryginalne gniazdo Phoenix Contact kosztuje w sklepie

    Poszukasz to znajdziesz innego dostawcę. Wszystko opiera się o informację
    handlową. Wypracujesz własne ścieżki to będziesz się śmiał z lokalnych
    hurtowni.
    Na końcu dojdziesz do wniosku, że lepiej całość lutować tam, a tutaj tylko
    wgrywać firmware.

  • 19. Data: 2011-09-23 22:05:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Lelek@" <r...@i...iw> wrote in message news:j5fptp$mtk$1@opal.futuro.pl...
    > Ale z nimi trzeba rozmawiac Live, a nie pisac maile. Od razu pytać o adres
    > skype.

    Po chińsku czy angielsku ? :-)

  • 20. Data: 2011-09-23 22:47:09
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw>

    > "Lelek@" <r...@i...iw> wrote in message
    >
    > Po chińsku czy angielsku ? :-)

    Ci frontmeni mówią dobrze po angielsku :-) tak trochę z chińskim akcentem
    ale dobrze :-)
    jak ktoś sie nie czuje na siłach to można na chat-cie poprzestać :-)
    Ale budować pewien związek z nimi trzeba, bo maile to suche teksty, czasem
    mogą być wrogo odbierane.
    Da się z nimi wynegocjować lepszą cenę :-)