    From: "Robbo" <n...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Alibaba, zastanawiam się nad zakupem gniazd i wtyczek
    Date: Thu, 22 Sep 2011 14:14:31 +0200

    > Nic osobiście via alibaba nie kupowałem, ale ostatnio coś mnie
    > interesowało i jakoś poczytałem (chyba jakoś z alibaby trafiłem) o
    > bezpieczeństwie zakupów z tych firm.

    Czytałem o tym, że jakiś czas temu wybuchł mały skandal na Alibabie. Główny
    dyrektor podał się do dymisji. Chodziło o oszustwa dokonane przez firmy z
    tytułem Golden Suplier, które ten tytuł kupiły chyba za łapówkę (byli w to
    zamieszani pracownicy Alibaby). Zbierali zamówienia, czekali na kasę i
    znikali.
    Jeden z kolegów w tym wątku polecił http://www.aliexpress.com, jako
    rozwiązanie bezpieczne.
    Natomiast wiele osób kupuje od Chińczyków i jest zadowolonych.

    Nawiązałem kontakt ze znajomym, który jest producentem pewnych podzespołów,
    na bazie których buduje bardziej skomplikowane urządzenia. Zauważył, że
    Chińczycy mają te podzespoły taniej i zamówił u nich. Napisał mi, że
    uwzględniwszy podatki, cło miał zysk rzędu 20% w stosunku do ceny krajowej.
    Do tego czas stracony na robotę papierkową. Stwierdził, że dla hurtowni to
    sprawa opłacalna, ale dla niego już nie bardzo.

    Robbo