eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetAlgorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
    om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
    com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
    a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 01 Dec 2013 17:44:56 +0100
    From: Robert Winkler <n...@n...org>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.1.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Algorytmy gier na procesory wielordzeniowe - jak?
    References: <5291bfb1$0$2287$65785112@news.neostrada.pl>
    <529b0ec5$0$2169$65785112@news.neostrada.pl>
    <529b1282$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <529b1282$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 56
    Message-ID: <529b6785$0$2144$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-70-188-240.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1385916293 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2144 89.70.188.240:57085
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3345
    X-Received-Body-CRC: 3852888767
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1231520
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-12-01 11:42, Ghost pisze:
    >
    > Użytkownik "Robert Winkler" <n...@n...org> napisał w wiadomości
    > news:529b0ec5$0$2169$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2013-11-24 09:58, Marcin N pisze:
    >>> Mamy nowe konsole i coraz więcej procesorów 6-8 rdzeniowych.
    >>>
    >>> Jak tworzy się algorytmy gier, które potrafią ogarnąć tyle rdzeni?
    >>> Nie potrafię sobie tego wyobrazić. Powiedzcie w skrócie, jaką drogą idą
    >>> te algorytmy.
    >>>
    >>>
    >>
    >> Jeśli dla ciebie 8 rdzeni to dużo to co powiesz
    >> ma produkt firmy Adapteva.
    >> Obecnie pzryjmują zamówienia na swój produkt o nazwie Epiphany-IV,
    >> jest to moduł obliczeniowy stworzony na bazie procesora
    >> posiadającego 64 niezależne rdzenie typu RISC,
    >> każdy wykonujący swój własny kod.
    >> Ich celem jest przygotowanie do roku 2018 procesora
    >> posiadającego 64 tyś. rdzeni.
    >> Czy im się uda, zobaczymy już za kilka lat.
    >>
    >>
    >> Jeśli chodzi o zwykłe komputery PC, poczytaj sobie o OpenMP dostępnym
    >> obecnie w wiekszości kompilatorów C++.
    >> Z mojego podwórka mogę ci podrzucić Task Parallel Library (TPL)
    >> które jakiś czas temu weszło w skład .NET Framework
    >> http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd537608%28v
    =vs.110%29.aspx
    >
    > Czytja ze zrozuminiem. Pytanie dotyczylo rdzeni na potrzeby gier (i to
    > niegraficznych rdzeni).

    Po pierwsze OpenMP to co innego niż OpenCL.
    OpenMP pozwala co za pomocą "#pragma" określasz przykładowo,
    że kod danej pętli ma zostać zrównoleglony automatycznie
    przez kompilator i runtime.
    Dotyczy to oczywiście kodu CPU a nie GPU.
    O ile zapewni się synchronizacje przy dostępie do współdzielonych danych
    można ten mechanizm z powodzeniem użyć do detekcji kolizji,
    lub obliczania fizyki, czy też AI postaci.
    We wszystkich przypadkach pracujemy przecież na listach obiektów
    i pętlach kolejno je przetwarzających.
    Piszesz wieć:
    #pragma omp parallel for
    for (int x = 0; x < imageWidth; x++) {
    for (int y = 0; y < imageHeight; y++) {
    Color shadedColor = shootRay(x,y);
    image.SetPixel(x, y, shadedColor);
    }
    }
    i masz zrównoleglony kod, podzielony na wątki,
    a kod znajdujący się za pętlą zostanie uruchomiony
    kiedy wszystkie wątki skończą już prace.

    /Robert

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: