eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingAlgorytm komponowania myzykiRe: Algorytm komponowania myzyki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.chmurka.net!.POSTED!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Algorytm komponowania myzyki
    Date: Sat, 06 Apr 2013 08:18:11 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Lines: 32
    Message-ID: <kjoi7j$1d0$1@somewhere.invalid>
    References: <kjc1np$m3f$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <kjhf3j$as9$1@news.icm.edu.pl> <kjjd6t$a9c$1@somewhere.invalid>
    <kjjp0i$3m4$1@news.icm.edu.pl> <kjm7kc$akd$1@somewhere.invalid>
    <kjmh7f$pvu$1@news.icm.edu.pl> <kjmu4q$5fc$1@somewhere.invalid>
    <kjnah2$epo$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-158-126.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: somewhere.invalid 1365232691 1440 78.8.158.126 (6 Apr 2013 07:18:11 GMT)
    X-Complaints-To: abuse-news.(at).chmurka.net
    NNTP-Posting-Date: Sat, 6 Apr 2013 07:18:11 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130328
    Thunderbird/17.0.5
    In-Reply-To: <kjnah2$epo$1@news.icm.edu.pl>
    X-Authenticated-User: ajarzabek
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:202505
    [ ukryj nagłówki ]

    On 05/04/2013 21:01, Vax wrote:
    > W dniu 2013-04-05 18:29, Andrzej Jarzabek pisze:
    >
    [ciach]
    > naprawdę nie interesują mnie różne sposoby temperowania gamy 12-tonowej,
    > ale _inny_ niż na tuzin tejże podział.
    [...]
    > Strzeliłem sobie 15, gdyż:
    > - niewiele więcej niż 12
    > - istnieje kilka naturalnych podzielników

    BTW właśnie brak podzielników miał być jedną z zalet 19TET i 31TET.

    > i byłem ciekaw jak to zabrzmi.

    Ale o brzmieniu przecież decyduje temperowanie, a nie na ile dźwięków
    dzieli się gama. Ilość dźwięków jest raczej kwestią techniczną - jak
    wstawisz za dużo czy dasz za blisko siebie, to komplikuje się
    konstrukcja instrumentów i/lub technika gry - masz albo mniej oktaw,
    albo mniejsze czy w skomplikowany sposób poukładane klawisze, progi zbyt
    bisko siebie, albo musisz mieć długie gryfy itd.

    > W sumie jak brzmi, to już słyszałem.
    > A całość była dygresją: od "komputer komponuje" do "komputer pomaga
    > eksperymentować".

    Kończąc dygresję i wracając do komponującego komputera, myślę, że nasza
    dygresja pokazuje, że jednak nie jest tak prosto, że "skala
    dwunastotonowa równomiernie temperowana to jedyne co brzmi dobrze,
    trzeba tylko znaleźć odpowiednią permutację". Wydaje się, że ciężko
    algorytmicznie określić co brzmi dobrze, nawet w pozornie tak banalnej
    kwestii jak dobór stroju instrumentu do muzyki tonacyjnej.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: