    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <ko6s0d$t7b$1@node1.news.atman.pl> <ko6svg$u32$1@node1.news.atman.pl>
    <51a6fca5$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <ko74db$5qq$1@node1.news.atman.pl>
    <51a71f11$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <koe1oi$75q$1@node1.news.atman.pl>
    <51aaf628$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <kofj75$n25$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1306040129590.3876@quad>
    <51ae213f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1306042010370.1972@quad>
    <51ae3704$0$1232$6...@n...neostrada.pl >
    <51ae3f50$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <koloa7$vu3$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1306050102590.1296@quad>
    <kp2paq$a3g$...@n...news.atman.p l>
    Subject: Re: Ależ po nim przejechał :(
    Date: Sun, 9 Jun 2013 23:00:51 +0200

    Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:kp2paq$a3g$1@node1.news.atman.pl...

    > Ale wchodząc przed ciężarówkę złamał Art. 14 PoRD
    > Art. 14. Zabrania się:
    > 1) wchodzenia na jezdnię:
    > a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla
    > pieszych,
    > b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

    Totalna bzdura.
    Tłumaczyłem to już wcześniej, ale widzę, że kolega niezbyt uważnie
    czyta, albo nie dopuszcza do swojej świadomości rzeczowych argumentów.

    Nie ma mowy o wchodzeniu przed jadący pojazd, ponieważ pojazd nie
    jechał, lecz pojazd ustępował pierwszeństwa pieszym znajdujacym się na
    przejsciu dla pieszych. Pojazd cały czas znajdował się przed przejściem,
    a najechania pieszego konał na przejścviu, kiedy pieszy przeszedł całą
    szerokość pojazdu.
    Nie ma też mowy o wejściu spoza pojazdu, ponieważ pieszy cały czas
    znajdował się przed ciężarówką, ani też nie zasłaniał go żaden inny
    pojazd.
    Nie wychodził także spoza innej przeszkody ograniczającej widoczność.

    Wchodził w miejscu idealnie widocznym dls kierowcy ciężarówki, którego
    widoczność była taka sama jak pozostałych pieszych, prawidłowo
    wchodzących na przejście.