    From: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Date: Tue, 31 Dec 2013 07:04:23 +0100

    "trolling tone" <a...@a...org> wrote:

    [...]
    > Sam widzisz, firma Nikon dba o klientów do tego stopnia, że blokuje
    > używanie bardziej gównianych obiektywów ;)

    Na wszelki wypadek producentów aku Nikon potraktował jeszcze
    gorzej - widocznie tam też mogła się zakraść ta przebrzydła Sigma. :)
    A jak już mówiłem - można kontynuować tę logikę - Sigma to firma bardzo
    przebiegła i kto wie, co jeszcze Nikon będzie musiał zablokować dla
    dobra klientów. ;-)

    A wszystko i tak wyjaśni się przy tak zwanym "okienku kasowym" -
    który system wybiorą nowi klienci, gdy im mocno będzie brakować
    argumentów na który z dwóch systemów ostatecznie się zdecydować. Może
    np. wspomną jakość serwisu Nikona w Polsce? (co nie ma większego
    znaczenia, gdy wszyscy chwalą sprzęt za bezawaryjność, no a tu też Nikon
    ostatnio dał plamę).

    Trzeba tylko od czasu do czasu odświeżać pamięć różnych takich
    "niewygód" tworzonych swoim klientom przez producentów - osobiście np.
    długo przypominałem Sony produkowanie dużych ilości budyniu na wyższych
    ISO przez ich przymusowe odszumianie bez możliwości wyłączenia (czyli
    traktowanie użytkownika jak idioty!). A oni z tym podejściem próbowali
    atakować nawet rynek profesjonalny! (a900) - no i nieudanie - klient
    przy okienku zadecydował. Teraz Sony rozwija żagle, ale najpierw musieli
    zmienić podejście do swojego klienta.

    Nie wiem, jakie następne decyzje trzyma Nikon w zanadrzu, ale
    kontynuując takie ruchy management może nawet krótkookresowo poprawić
    wyniki (będą premie i wzrośnie wartość opcji opartych o akcje), tylko
    jest to typowy problem firm, nad którymi właściciel nie pełni dostatecznej
    kontroli - krótkookresowe korzyści kosztem długookresowych strat.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]