  • 1. Data: 2011-05-31 19:51:21
    Temat: Akumulatorki Varta AA - jakie różnice?
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Mam pytanie dotyczące zakupu akumulatorków Varty rozmiaru AA. Otóż posiadam
    ładowarkę przenośną do telefonu Energizer Energi To Go, o taką:
    http://tnij.org/l168 i używałem do niej dwóch paluszków Philips 2700 mAh.
    Niestety Philipsy po pół roku straciły 70% pojemności, a ponadto po kilku
    dniach nie ma w nich ani grama energii. Ale za to dwa paluszki o tej
    pojemności pozwalały w pełni naładowac baterię telefonu o pojemności 1050
    mAh Li-ion 3,7v. Chciałem teraz zainwestować w coś o bardzo małym
    samorozładowaniu i odporniejszym niż poprzednie baterie. Wymyśliłem, że
    najlepiej będzie kupić coś w stylu Varta Ready2Go, Panasonic
    Infinium/Evolta itd. Akurat u mnie Varty bardzo łatwo wszędzie dostać więc
    na nich się skupiłem. Tyle, że akumulatory Varty AA występują w kilku
    wersjach, z których interesują mnie 3:
    1. Longlife Ready2Go o maksymalnej pojemności 2100 mAh
    2. Power Accu, z czego wersja 2300 mAh także posiada oznaczenie Ready2Go
    3. Professional System Phone Power ale już bez oznaczenia Ready2Go 1700 mAh

    I tu moje pytanie - co się lepiej sprawdzi? Nie bardzo wiem czym się różni
    wersja Power od Longlife - a tym bardziej System Phone Power. Na
    niemieckiej stronie Varty nie wskazano różnic między 1 a 2 wersją, zaś o 3
    wersji pisze jedynie że są to akumulatorki zabezpieczone przed nadmiernym
    wyładowaniem i w ogóle są odporne na trudne warunki. Ale już zero wyjaśnień
    czemu. Cenowo praktycznie jedno i to samo, przy czym przypuszczam, że te
    akumulatory w 3 wersji będą miały duże samorozładowanie. Zaznaczam jedno,
    bo to ważne. Ładowarka przenośna ładuje prądem +- 350 mA, a akumulatory AA
    będą ładowane w ładowarce uniwersalnej która daje potężny prąd 2A. więc
    lekko nie będzie. Co w takim razie wybrać i dlaczego?

  • 2. Data: 2011-05-31 20:38:30
    Temat: Re: Akumulatorki Varta AA - jakie różnice?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 May 2011 21:51:21 +0200, Piotrek wrote:
    >http://tnij.org/l168 i używałem do niej dwóch paluszków Philips 2700 mAh.
    >Niestety Philipsy po pół roku straciły 70% pojemności, a ponadto po kilku
    >dniach nie ma w nich ani grama energii.

    Mozesz sprobowac "przepalic".

    > Chciałem teraz zainwestować w coś o bardzo małym
    >samorozładowaniu i odporniejszym niż poprzednie baterie. Wymyśliłem, że
    >najlepiej będzie kupić coś w stylu Varta Ready2Go, Panasonic
    >Infinium/Evolta itd.

    A czemu nie Eneloop ?

    Z Varta nei mam dobrych doswiadczen - malo uzywane a szybko dostaly
    zwarcia.

    J.

  • 3. Data: 2011-05-31 20:39:14
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-05-31 21:51 Piotrek napisał(a):

> [...]
    > http://tnij.org/l168 i używałem do niej dwóch paluszków Philips 2700 mAh.
    > Niestety Philipsy po pół roku straciły 70% pojemności
    [...]
    > Ładowarka przenośna ładuje prądem +- 350 mA, a akumulatory AA
    > będą ładowane w ładowarce uniwersalnej która daje potężny prąd 2A. więc
    > lekko nie będzie. Co w takim razie wybrać i dlaczego?

    Eneloopy.
    Niskie samorozładowanie, optymalna pojemność, z ładowarką 2A też dają
    radę (mam taką firmy GP).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 4. Data: 2011-06-01 04:47:54
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Tue, 31 May 2011 22:38:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > Mozesz sprobowac "przepalic".

    > A czemu nie Eneloop ?
    >
    > Z Varta nei mam dobrych doswiadczen - malo uzywane a szybko dostaly
    > zwarcia.
    >
    > J.

    Eneloopy też mogą być, po prostu Varta jest u mnie w mieście wszędzie a coś
    innego trudno dostać, więc ją przede wszystkim sprawdzałem a zaciekawił
    mnie ich akumulatorek Phone Power AA - sądziłem, że może to coś - co będzie
    szczególnie przydatne. Ale ok pomyślę nad Eneloopami jeszcze.

  • 5. Data: 2011-06-01 07:47:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Eneloopy też mogą być, po prostu Varta jest u mnie w mieście
    > wszędzie a coś
    > innego trudno dostać,

    Allegro.
    Sam nie wiem co o tym sadzic - wysyp jest [byl?], ceny takie ze az
    podejrzane - ale troche kupilem - przynajmniej pojemnosc bardzo
    powtarzalna.

    J.

  • 6. Data: 2011-06-01 10:20:08
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:is3jlh$c8p$1@news.onet.pl...

    > Eneloopy.
    > Niskie samorozładowanie, optymalna pojemność, z ładowarką 2A też dają radę
    > (mam taką firmy GP).

    Potwierdzam.
    Używam od 2 lat i też ładuję 2A GP (dotychczas zaledwie kilka razy, bo one
    się nie chcą rozładowywać ;-( ).
    P.G.

  • 7. Data: 2011-06-01 13:16:19
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >>
    > Potwierdzam.
    > Używam od 2 lat i też ładuję 2A GP (dotychczas zaledwie kilka razy, bo one się

    Ja mam dobre doswiadczenia zarowno z Enelopami Sanyo
    jak i Infinium Panasonica (czy jakos tak)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-06-01 16:57:35
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    > 1. Longlife Ready2Go o maksymalnej pojemności 2100 mAh
    > 2. Power Accu, z czego wersja 2300 mAh także posiada oznaczenie Ready2Go
    > 3. Professional System Phone Power ale już bez oznaczenia Ready2Go 1700 mAh

    1 do pracy z małym obciążeniem przez długi czas (piloty, odbiorniki
    urządzeń czuwających, zegarki...)
    2 do pracy pod znacznym obciążeniem (Twój przykład)
    3 pojęcia nie mam / nie znam

    Ready2Go po prostu o niskim samorozładowaniu

    1 i 2 mają inną charakterystykę napięcia do stanu rozładowania i
    optymalniej znoszą przeznaczone im zastosowania.

    Pozdrawiam
    Bassteq