  • 1. Data: 2011-05-31 10:01:27
    Temat: Monitor BENQ FP71G+
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów :)

    Elektroniką zajmowałem się jak jeszcze królowały
    tranzystory BC (ale i germaniaki pamietam) i układy UL ;).
    Zatem mam jakieś 20 lat względnej przerwy... Ale trochę
    części i mnóstwo sprzętu pomiarowego posiadam nadal :).

    Otóż ostatnio poprosiła mnie o pomoc córka, której to
    przy komputerze wyłącza się natychmiast po pokazaniu
    obrazu monitor LCD BENQ FP71G+. Wyłączenie
    i ponowne włączenie monitora powoduje każdorazowo
    ten sam efekt, kilka sekund (3-4?) jest obraz i znowu
    się wyłącza.

    Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów miał taki przypadek
    i zechciałby mnie trochę nakierować zanim spróbuję sprzęt
    rozbebeszyć? Co sprawdzić najpierw?

    Pozdrawiam :)
    --
    Yozwig

  • 2. Data: 2011-05-31 10:14:12
    Temat: Re: Monitor BENQ FP71G+
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Yozwig wrote:
    > Witam Szanownych Grupowiczów :)
    (ciap)
    > przy komputerze wyłącza się natychmiast po pokazaniu
    > obrazu monitor LCD BENQ FP71G+.
    (ciap)

    najpierw:
    http://www.grush.one.pl/article.php?id=netykieta
    do stosowania.
    Może poniższe linki pomogą, lub na trop naprowadzą:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1173597.html#6
    215967
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1325760.html#6
    591523

    --
    Włodek

  • 3. Data: 2011-05-31 10:31:24
    Od: "Yozwig" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może poniższe linki pomogą, lub na trop naprowadzą:
> [...]

    Dzięki :). Wyraźnie wskazują tu pewnien trop, sprawdzę...

    --
    Yozwig

  • 4. Data: 2011-05-31 11:33:12
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obrazu monitor LCD BENQ FP71G+. Wyłączenie
    > i ponowne włączenie monitora powoduje każdorazowo
    > ten sam efekt, kilka sekund (3-4?) jest obraz i znowu

    Prądy obu świetlówek różnią się od siebie i układ sterowania odłącza
    zasilanie od świetlówek.
    Może być tak, że tranzystor kluczujący jednej gałęzi inwertera ma przebicie,
    miałem taki przypadek, albo jedna ze świetlówek słabiej świeci (mniejszy
    prąd).

  • 5. Data: 2011-05-31 15:01:08

    Dnia 31-05-2011 o 12:01:27 Yozwig <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > obrazu monitor LCD BENQ FP71G+. Wyłączenie
    > i ponowne włączenie monitora powoduje każdorazowo
    > ten sam efekt, kilka sekund (3-4?) jest obraz i znowu

    Zlokalizuj plytke z inwerterami i podstaw kondensator elektrolityczny na
    ich zasilaniu. Sprawdz tez ogolnie elektrolity w zasilaczu.