  • 1. Data: 2011-05-31 17:57:00
    Temat: Czy diody LED mają prąd minimalny?!
    Od: Maksymilian Dutka <"maxdutka[blebleble]"@gmail.com>

    Przeglądam sobie PDF-a do LED OSRAM Golden DRAGON Plus, i tam na jednym
    z wykresów (temperatura/prąd max) jest: "Do not use current below 100
    mA". Co się stanie z taką diodą jeżeli będzie zasilana prądem np. 10mA?

    Maksymilian Dutka

  • 2. Data: 2011-05-31 17:57:15
    Temat: Re: Czy diody LED mają prąd minimalny?!
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-31 19:57, Maksymilian Dutka pisze:
    > Przeglądam sobie PDF-a do LED OSRAM Golden DRAGON Plus, i tam na jednym
    > z wykresów (temperatura/prąd max) jest: "Do not use current below 100
    > mA". Co się stanie z taką diodą jeżeli będzie zasilana prądem np. 10mA?
    Jeśli to dioda biała - to będzie miała "niewłaściwą" barwę - luminofor
    jest nieliniowy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-05-31 18:30:57
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-31 19:57, BartekK pisze:
    > Jeśli to dioda biała - to będzie miała "niewłaściwą" barwę - luminofor
    > jest nieliniowy.

    Lumi co ?
    W diodzie nie ma zadnych luminoforow.

  • 4. Data: 2011-05-31 18:35:55
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

    > Lumi co ?
    > W diodzie nie ma zadnych luminoforow.

    No to się kolego zbłaźniłeś .....

    pzdr

  • 5. Data: 2011-05-31 18:36:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2011.05.31 20:30, Arkady pisze:

    > Lumi co ?
    > W diodzie nie ma zadnych luminoforow.

    W LEDach białych (i tylko białych) są!! LED pobudza luminofor, który
    świeci na biało ;)... Sam o tym kiedyś nie wiedziałem i mnie grupa
    oświeciła ;)...

    http://en.wikipedia.org/wiki/LED#White_light

    Tu piszą, że są dwa rodzaje, nie wiem jak jest z ich rozpowszechnieniem
    dokładnie, ale chyba częstsze są diody z luminoforem...

    Konop

  • 6. Data: 2011-05-31 18:37:10
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Arkady wrote:

    > Lumi co ?
    > W diodzie nie ma zadnych luminoforow.

    cytat z Wiki: "The second method, phosphor converted LEDs (pcLEDs)
    uses one short wavelength LED (usually blue or ultraviolet) in combination
    with a phosphor,
    which absorbs a portion of the blue light and emits a broader spectrum of
    white light."

    --
    Włodek

  • 7. Data: 2011-05-31 18:38:09
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-31 20:36, Konop pisze:

> [...]
    >
    > Tu piszą, że są dwa rodzaje, nie wiem jak jest z ich rozpowszechnieniem
    > dokładnie, ale chyba częstsze są diody z luminoforem...

    TO juz jest swietlowka nie dioda swiecaca.

  • 8. Data: 2011-05-31 19:18:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 31 May 2011 20:38:09 +0200, Arkady wrote:

    >TO juz jest swietlowka nie dioda swiecaca.

    Nie, bo nie zawiera rteci :-)
    (tylko arsen).

    J.

  • 9. Data: 2011-05-31 20:55:09
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > TO juz jest swietlowka nie dioda swiecaca.

    Poniekąd tak, ale jednak inne jest źródło (metoda powstawania)
    "pierwotnego" promieniowania... W świetlówce jest to przepływ prądu
    przez zjonizowany gaz, w diodzie - jednak świeci struktura LED...

    Konop

  • 10. Data: 2011-05-31 21:05:28
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    > Lumi co ?