    From: Piotrek <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Akumulatorki Varta AA - jakie różnice?
    Date: Tue, 31 May 2011 21:51:21 +0200

    Mam pytanie dotyczące zakupu akumulatorków Varty rozmiaru AA. Otóż posiadam
    ładowarkę przenośną do telefonu Energizer Energi To Go, o taką:
    http://tnij.org/l168 i używałem do niej dwóch paluszków Philips 2700 mAh.
    Niestety Philipsy po pół roku straciły 70% pojemności, a ponadto po kilku
    dniach nie ma w nich ani grama energii. Ale za to dwa paluszki o tej
    pojemności pozwalały w pełni naładowac baterię telefonu o pojemności 1050
    mAh Li-ion 3,7v. Chciałem teraz zainwestować w coś o bardzo małym
    samorozładowaniu i odporniejszym niż poprzednie baterie. Wymyśliłem, że
    najlepiej będzie kupić coś w stylu Varta Ready2Go, Panasonic
    Infinium/Evolta itd. Akurat u mnie Varty bardzo łatwo wszędzie dostać więc
    na nich się skupiłem. Tyle, że akumulatory Varty AA występują w kilku
    wersjach, z których interesują mnie 3:
    1. Longlife Ready2Go o maksymalnej pojemności 2100 mAh
    2. Power Accu, z czego wersja 2300 mAh także posiada oznaczenie Ready2Go
    3. Professional System Phone Power ale już bez oznaczenia Ready2Go 1700 mAh

    I tu moje pytanie - co się lepiej sprawdzi? Nie bardzo wiem czym się różni
    wersja Power od Longlife - a tym bardziej System Phone Power. Na
    niemieckiej stronie Varty nie wskazano różnic między 1 a 2 wersją, zaś o 3
    wersji pisze jedynie że są to akumulatorki zabezpieczone przed nadmiernym
    wyładowaniem i w ogóle są odporne na trudne warunki. Ale już zero wyjaśnień
    czemu. Cenowo praktycznie jedno i to samo, przy czym przypuszczam, że te
    akumulatory w 3 wersji będą miały duże samorozładowanie. Zaznaczam jedno,
    bo to ważne. Ładowarka przenośna ładuje prądem +- 350 mA, a akumulatory AA
    będą ładowane w ładowarce uniwersalnej która daje potężny prąd 2A. więc
    lekko nie będzie. Co w takim razie wybrać i dlaczego?