eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulatorki Ni-MH AA i AAA Green CellRe: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabi23.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
    Date: Mon, 9 Dec 2024 10:38:08 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1btg1gf1ewtph.15mbaz80p66x2$.dlg@40tude.net>
    References: <vij7ai$2ul9c$3@dont-email.me>
    <19uuc03qn9zat.taquvhzza929$.dlg@40tude.net>
    <vim3jp$3saa8$1@dont-email.me>
    <1w5e631n57wqk$.1mmdukwe7v61m$.dlg@40tude.net>
    <vinc16$666g$1@dont-email.me> <vindvr$fn$1@news.chmurka.net>
    <vineqo$7692$3@dont-email.me> <ving81$2k3$1@news.chmurka.net>
    <vingdt$7p4k$1@dont-email.me> <vioo05$8dp$1@news.chmurka.net>
    <vj4hds$3st9n$2@dont-email.me> <vj4lk3$fdt$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aabi23.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.34.23";
    logging-data="11088";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:IfsDn+LdLwEh1D6WAw9hC0xtlMo=
    sha256:s5UjG0X5pXLNt+YaRvzUqJcENxb02w4FllS4WF2Dq8k=
    sha1:71FZHq+7dJQWvzTaYU/G3PFpvm8=
    sha256:wl7ZaRaqrdKTLXvs2UmbfRJ8p4Q7KUnJi/zKKGZ9Hjo=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:795059
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 8 Dec 2024 18:39:10 +0100, Wiesiaczek wrote:
    > W dniu 8.12.2024 o 17:27, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >> W dniu 4 gru 2024 o 06:06, Wiesiaczek pisze:
    >>
    >>>>> Udało się na pewno i do tego wielokrotnie.
    >>>>> Co w tym pomyśle jest złego?
    >>
    >>>> Nie do każdego ołowiowego akumulatora to dobre...
    >>
    >>> Nie znam żadnego, któremu mogło by to zaszkodzić.
    >>
    >> Należy dobrać stosowną żarówkę do danego akumulatora?...
    >
    > Nawet biorąc mały akumulator samochodowy, np. 35 Ah, żeby przekroczyć
    > prąd ładowania należało by wziąć żarówkę 3,5 A x 230 V = 805 W.
    > Będzie trudno taką znaleźć :)

    No ale to wtedy w drugą stronę - chciałbyś ładować te 3A, to trzeba
    zarówek na 700W, i 660W idzie w koszty :-)

    >> Mając trochę wprawy, wiedzy i mierniki (przede wszystkim woltomierz
    >> i amperomierz) można coś takiego uczynić, ale nie jest to uniwersalne
    >> rozwiązanie. Ogólnie trzeba utrzymać napięcie nie większe niż 14.4V
    >> dla 12V akumulatora i prąd nie większy niż dziesięciogodzinny (dla
    >> 80Ah to 8A) do częstego ładowania bądź jednogodzinny (80A dla 80Ah)
    >> do sporadycznego ładowania przy którym mile widziana jest chyba
    >> kontrola temperatury...
    >
    > Błądzisz.
    > Jeśli napięcie będzie niższe/równe 14,4 V to takiego akumulatora
    > praktycznie nigdy nie naładujesz.

    https://www.youtube.com/watch?v=48HG4XBb7z4

    Jakies 24-48h i naładujesz.

    Albo ... dwa tygodnie
    https://www.youtube.com/watch?v=ug-T-2Oh8ZA

    jak sie ktos znudzi, to niech przewinie do 9:20

    >> Napięcie można zmniejszyć dowolnymi metodami -- oby do
    >> odpowiedniej wartości... Dedykowane ładowarki dobiorą
    >> napięcie (zatem i natężenie prądu) optymalnie bez angażowania
    >> umysłu ładowacza... (w zamian zaangażują pieniądze tegoż ładowacza?)
    >
    > Nie ma potrzeby, żeby zmniejszać napięcie. Wystarczy, że prąd jest
    > ograniczony.
    >
    > Ot, i wszystko! :)))

    Ale trzeba ten prąd kiedyś wyłączyc.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: