eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAkumulatorki Ni-MH AA i AAA Green CellRe: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
  • Data: 2024-12-09 16:08:45
    Temat: Re: Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 9 Dec 2024 15:28:25 +0100, Wiesiaczek wrote:
    > W dniu 9.12.2024 o 10:38, J.F pisze:
    >> On Sun, 8 Dec 2024 18:39:10 +0100, Wiesiaczek wrote:
    >>> W dniu 8.12.2024 o 17:27, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >>>> W dniu 4 gru 2024 o 06:06, Wiesiaczek pisze:
    >>>>
    >>>>>>> Udało się na pewno i do tego wielokrotnie.
    >>>>>>> Co w tym pomyśle jest złego?
    >>>>
    >>>>>> Nie do każdego ołowiowego akumulatora to dobre...
    >>>>
    >>>>> Nie znam żadnego, któremu mogło by to zaszkodzić.
    >>>>
    >>>> Należy dobrać stosowną żarówkę do danego akumulatora?...
    >>>
    >>> Nawet biorąc mały akumulator samochodowy, np. 35 Ah, żeby przekroczyć
    >>> prąd ładowania należało by wziąć żarówkę 3,5 A x 230 V = 805 W.
    >>> Będzie trudno taką znaleźć :)
    >>
    >> No ale to wtedy w drugą stronę - chciałbyś ładować te 3A, to trzeba
    >> zarówek na 700W, i 660W idzie w koszty :-)
    >
    > Nie pisałem, że jest to rozwiązanie profesjonalne ale w wykonaniu
    > amatorskim spełnia się w 100%.
    > Bez obawy możesz ładować również duże akumulatory w ten sposób, to tylko
    > funkcja czasu i i to wszystko.

    Nie mówię nie, ale w rozwiązaniu amatorskim mam prostownik, lub
    ładowarkę, czasem zasilacz od laptopa czy od peceta.

    no ale w sytuacji awaryjnej może bym i zrobił ... tylko skąd dioda w
    sytuacji awaryjnej ...

    >>>> Mając trochę wprawy, wiedzy i mierniki (przede wszystkim woltomierz
    >>>> i amperomierz) można coś takiego uczynić, ale nie jest to uniwersalne
    >>>> rozwiązanie. Ogólnie trzeba utrzymać napięcie nie większe niż 14.4V
    >>>> dla 12V akumulatora i prąd nie większy niż dziesięciogodzinny (dla
    >>>> 80Ah to 8A) do częstego ładowania bądź jednogodzinny (80A dla 80Ah)
    >>>> do sporadycznego ładowania przy którym mile widziana jest chyba
    >>>> kontrola temperatury...
    >>>
    >>> Błądzisz.
    >>> Jeśli napięcie będzie niższe/równe 14,4 V to takiego akumulatora
    >>> praktycznie nigdy nie naładujesz.
    >>
    >> https://www.youtube.com/watch?v=48HG4XBb7z4
    >>
    >> Jakies 24-48h i naładujesz.
    >>
    >> Albo ... dwa tygodnie
    >> https://www.youtube.com/watch?v=ug-T-2Oh8ZA
    >>
    >> jak sie ktos znudzi, to niech przewinie do 9:20
    >
    > Nie oglądałem, za dużo reklam.
    > Nie spodziewam się tam też niczego odkrywczego, ale może streścisz?

    a) rozładowany aku w samochodzie, 20h w trasie, i gęstość z powrotem
    1.27. Alternator na początku ładuje mocno, ale potem napięcie 14.2V i
    prąd spada ponizej 1A ... ale 20h to jednak 20Ah dopchnięte do
    wstępnie naładowanego akumulatora w pierwszych godzinach

    b) ładowarka "automatyczna" typu Lidl/Biedronka, dochodzi do napięcia
    14.4V lub 14.7V w trybie "zimowym", po czym przechodzi do trybu
    podtrzymania. Prąd spada, trudno powiedzieć do ilu, ale nawet 0.1A
    coś tam doładuje ... tylko potrzebuje długiego czasu :-)

    >>>> Napięcie można zmniejszyć dowolnymi metodami -- oby do
    >>>> odpowiedniej wartości... Dedykowane ładowarki dobiorą
    >>>> napięcie (zatem i natężenie prądu) optymalnie bez angażowania
    >>>> umysłu ładowacza... (w zamian zaangażują pieniądze tegoż ładowacza?)
    >>>
    >>> Nie ma potrzeby, żeby zmniejszać napięcie. Wystarczy, że prąd jest
    >>> ograniczony.
    >>>
    >>> Ot, i wszystko! :)))
    >>
    >> Ale trzeba ten prąd kiedyś wyłączyc.
    >
    > Najlepiej po naładowaniu, tak jak większość prostowników do ładowania
    > akumulatorów.
    > O to chodziło?

    Chodziło o to, ze trzeba pójść i zobaczyć czy się już naładował.
    Czasem to parę kroków, czasem dalej.
    W "zwykłym prostowniku" prąd samoczynnie spada, może nie do zera, ale
    spada istotnie.
    W żarówkowym nie spada. A do garażu się schodzić co 2 godziny nie chce
    :-)
    No i aku się dużym prądem może ładować cała noc, dobę czy dwie ...
    Samochodowemu 0.5A raczej mało zaszkodzi, ale motocyklowy pojemność ma
    znacznie mniejszą :-)

    A w dodatku może być żelowy czy AGM.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: