  • Data: 2011-05-30 18:38:44
    Temat: Re: Akumulatorek NiMH - ile można "władować"?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje> szukaj wiadomości tego autora

    In article <4de3db86$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    Feromon <f...@w...pl> wrote:

    > Wydaje mi się, że pomiar ROZŁADOWANIA pokaże poprawniej pojemność.

    Tu nie chodzi o pomiar pojemności...

    To normalne, że akumulator o rzeczywistej pojemności 1Ah nie zostanie
    naładowany (z "zera" do maksimum) ładunkiem 1Ah, tylko musi "przyjąć"
    większy. Ładowanie nie jest procesem odbywającym się bez strat (choćby
    wydzielanie ciepła, o którym wspominasz, jest świadectwem tych strat).

    Moje pytanie było o to, ile bezpiecznie można w akumulator "władować",
    a przy jakim ładunku należy uznać, że to najprawdopodobniej już
    ładowarka zgłupiała i nie wykryła faktycznego końca ładowania.
    (takie manualne zabezpieczenie przed wybuchem ;-))

    --
    Jacek Politowski