-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!feeds.phibee-telecom.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.n
l!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.ne
ostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neo
strada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <0...@g...com>
<s09gjk$vmit$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <s09k89$1i5v$1@gioia.aioe.org>
<60285caf$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
<5...@g...com>
<602907b4$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Mon, 15 Feb 2021 11:10:18 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.7.1 Hamster/2.1.0.11
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <f...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 210214-4, 14.02.2021), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 82
Message-ID: <602a48a6$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 178.37.120.103
X-Trace: 1613383847 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 518 178.37.120.103:57162
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5606
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:761830
[ ukryj nagłówki ]W dniu 15.02.2021 o 01:24, - pisze:
>>> Zareczam ci ze moj nowy aku ci podpadnie jako podejrzany przy tych -27 ktore dzis
byly.
>> No przecież -27C to nie jest normalna temperatura. Może nowy samochód da
>
> No niemozliwe :)
> Dlatego tez pytam o sytuacje w niskich temperaturach :)
Info o danym akumulatorze znajdziesz u producenta ale z tego co wiem,
temperatura -30C jest graniczna dla większości akumulatorów a pomiary
dokonywane w tej temperaturze nie są w żaden sposób miarodajne co do
jego stanu zużycia. To tak jakbyś chciał sobie zmierzyć średnie tętno bo
ciężkim wysiłku i uznać je za "normalne" :)
>
>> sobie radę ale starszy może mieć problem, szczególnie diesel. Związane
>> jest to z wyeksploatowanym silnikiem i stanem rozrusznika i nawet ze
>> starym olejem (przed zimą wymieniam olej) a akumulator w tej
>> temperaturze (nawet nowy) może mieć 50% sprawności. To zbiór obciążeń
>> dla akumulatora, którego wynikiem może być to, że nie odpali.
>
> Tak, racja. Tyle ze to to ja juz wiem. Brakuej mi tego nieszczesnego info o
napieciu.
> A napiecie jest mi potrzebne aby w relatywnie latwy sposob stwierdzic ze dany aku
juz jest do wymiany albo ze jeszzce pojezdzi ale starczy sie jakis czas z nim
pocertolic i do nastepnej jesieni sie nada.
> Tyle i az tyle.
No nie stwierdzisz tego w żaden sposób w tej temperaturze. Miałem kiedyś
akumulator, który przy -10C nie działał. Gęstość elektrolitu OK a
rozrusznik zrobił 20 obrotów i zdechło napięcie. Kiedy temperatura
wzrosła do 0C to jeszcze jeździłem całe lato aż do jesieni i kręcił jak
złoto :)
>
>> Zmiana jednego z tych parametrów może pomóc. Najlepiej na noc zabierać
>> akumulator do domu, żeby miał pełną sprawność i odpowiednią temperaturę
>> przy rozruchu.
>
> Tak, to tez jest jakis sposob.
Kluczowy. Nowy akumulator przy -30C może mieć sprawność na poziomie 50%
i do tego gesty olej i masz 3 minuty kręcenia z wolnymi obrotami a
później koniec.
> Pytam o co innego :)
>
>
>> Kiedyś, kiedy panowały u mnie takie mrozy stawiałem na cegle kuchenkę
>> elektryczną 1kW pod miską olejową na 20min. Przy -30 diesel kręcił jak w
>> lato :)
>>
>
> No to mam blisko. Bo grzalka w bloku ma ponoc 400W (mierzylem watomierzem i bylo
blisko tej wartosci). Wpieta na 4+ godzin.
> I wtedy ten aku podladowywany dwa dni wczeniej padl.
Jeśli stał na takim mrozie, to nawet mu się nie dziwię. Przy takich
mrozach stosuje się nawet okładanie akumulatora styropianem, żeby nie
uciekało z niego ciepło (tam ciągle jest reakcja chemiczna, która to
ciepło wytwarza) a nawet zwiększenie gęstości elektrolitu jest tutaj
wskazane.
>
> Tak wiec widzisz, blisko nam pod wzgledem wiedzy czy doswiadczenia.
>
> BTW. Ten stary aku jak obmierzylem mu gestosc jeszcze w lato to wiekszosc cel miala
znosna gestosc na poziomie 1,260
> Ale byly dwie co mialy okolice 1,210. Mierzone po nadaldowaniu i odstaniu paru
godzin.
> I tylko fakt ze mial te 11.7V w lato po naldaowaniu i odstaniu byl dla niego
dziwny. No i do -20 jeszcze jako tako sie sprawowal.
Różnie to bywa w zależności od wielu rzeczy. Dobry akumulator powinien
mieć dobre wartości, mieszczące się w parametrach fabrycznych. Jak ma
złe to jest podejrzany i niepewny.
Niestety, gdy napięcie spoczynkowe spadnie do 12,3 Volta (1,20 g/cm3)
elektrolit zamarznie już przy minus 26 stopniach Celsjusza. Idąc dalej -
elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarznie przy minus 15 stopniach
Celsjusza, a o gęstości 1,10 g/cm3 - przy minus dziewięciu stopniach!
Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/por
ady
>
> Pewnie w naszych warunkach to wogole by nie bylo z nim problemow. Jeszcze by 2-3-4
lata podzialal. Ale przy -30 juz nie bardzo byl w stanie. I w sumie nadal nie wiem
czy juz byl na wykonczeniu czy po prostu -30 to masakra dla kazdego i tyle...
Dla każdego nie, ale dla wielu tak.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy TVPiS>>>
PORTFELE POLAKÓW PĘKAJĄ W SZWACH
(coraz więcej bezwartościowych pieniędzy)
Następne wpisy z tego wątku
- 15.02.21 11:50 Piotr Wyderski
- 15.02.21 11:53 LordBluzg(R)
- 15.02.21 11:53 Paweł Pawłowicz
- 15.02.21 12:07 Paweł Pawłowicz
- 15.02.21 12:14 Piotr Gałka
- 15.02.21 12:42 J.F.
- 15.02.21 12:45 LordBluzg(R)
- 15.02.21 12:47 J.F.
- 15.02.21 12:50 J.F.
- 15.02.21 12:57 Janusz
- 15.02.21 13:01 Janusz
- 15.02.21 13:01 RoMan Mandziejewicz
- 15.02.21 13:05 J.F.
- 15.02.21 13:14 J.F.
- 15.02.21 14:44 Waldemar
Najnowsze wątki z tej grupy
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=