-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!enother.net!enother.net!enother.net!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-medi
a.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.
pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <581f99a1$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
<lryq5ht4qulj$.qvbmpo7fv3vi.dlg@40tude.net>
<dzs9wltbhc88$.hbmlr4hh2nsm$.dlg@40tude.net>
<p...@4...net>
In-Reply-To: <p...@4...net>
Subject: Re: Akumulator - pojemnosc
Date: Tue, 8 Nov 2016 11:11:50 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 80
Message-ID: <5821a4e6$0$15210$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.100.109
X-Trace: 1478599910 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15210 83.30.100.109:53259
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3889
X-Received-Body-CRC: 1773067226
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592171
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:p...@4...ne
t...
Dnia Tue, 8 Nov 2016 07:50:15 +0100, J.F. napisał(a):
>> Ten bilans moze sie pogorszyc, jak stoje w korku, z wlaczonymi
>> swiatlami, dmuchawa i dodatkowymi grzalkami.
>Owszem, może. Ale dokładnie w taki sam sposób dla dowolnej
>pojemności.
>Albo inaczej rozumiemy słowo "bilans".
Bilans owszem. Ale czy te akumulatory takie "naladowane" ?
Ogolnie - w wiekszosci tak, ale w szczegolnych wypadkach nie dalbym
glowy.
A wtedy - wiekszemu akumulatorowi latwiej przetrwac okres ujemnego
bilansu :-)
>> olowiowy rozruchowy tez ?
>A czemu nie?
Skoro szkodzi mu glebokie rozladowanie, to czemu takie polowiczne nie
?
Takie minimalne mu nie szkodzi - 3s krecenia rozrusznikiem :-)
>> Wody do akumulatora przestalo sie dolewac - wystarczylo ograniczyc
>> napiecie do tych 14-14.5V, czy wychwytuja wilgoc z powietrza ?
>Wystarczyło. Wspomniałem niżej o skomplikowanych algorytmach do
>ładowania, uwzględniających np. temp. aku.
Ale przestalem dolewac juz dawno, a tam w samochodzie nie bylo
skomplikowanego algorytmu, tylko zwykly polprzewodnikowy regulator
napiecia.
Precyzyjny znaczy sie.
Tak czy inaczej ciekaw jestem - przeciez nawet przy tych 14.5V cos
gazuje i wody powinno ubywac.
Na tyle malo, ze przez 10 lat nie trzeba dolewac, czy jednak jakos
wylapuja wilgoc z powietrza ?
>> Odwrotnie raczej. Znajdz akumulator 50Ah i 900A. No i w cenie
>> ponizej
>> 300 zl :-)
>Mówię tu o dwóch aku o różnych pojemnościach lecz tym samym
>gabarycie.
No to w tym mniej pojemnym plyty telepia i elektrolit chlupocze :-)
>> Prawde mowiac styki to zawodzily w maluchu ... i w punto.
>Mało widziałeś :)
Moze i malo, ale mnie leniowi nigdy sie nie chialo tych stykow pucowac
nadmiernie, bywaly w stanie, ktorzy inni by okreslili na "agonalny", a
auto zapala bez problemow.
Nie dotyczy malucha ... i powtorke widzialem w punto ..
>> No i jak sie zrobi -30, i silnik "nie chce zapalic".
>Jak się nie pamięta o odpowiednim oleju czy paliwie to nie nadrobi
>tego
>pojemnością aku.
paliwo to jedno, olej drugie (zgodnie z zaleceniem fabryki - 20W :-))
a reszta to trzecie. Jak widac ciezka zima - wielu ma problem z
zaplonem.
I akumulator nie kreci 2s, tylko 2 minuty :-)
>> Owszem ... ale skad ta inna trwalosc ?
>Z mniej delikatnej konstrukcji płyt,
Wage by warto sprawdzic ... olow teraz drogi, po co go dawac wiecej
niz potrzeba :-)
>> Ale sporo osob ma jeszcze proste instalacje.
>Toteż powinni sprawdzać poziom elektrolitu :)
Nie ma potrzeby ... i czesto nie ma mozliwosci.
Korki teraz zaklejone, do gwarancji musi dotrwac bez dolewek.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.16 11:20 PiteR
- 08.11.16 11:26 Adam
- 08.11.16 13:05 Jacek Maciejewski
- 08.11.16 13:51 J.F.
- 08.11.16 14:06 J.F.
- 08.11.16 15:48 Adam
- 08.11.16 21:24 Mateusz Bogusz
- 08.11.16 21:30 Tomasz Gorbaczuk
- 08.11.16 21:33 Mateusz Bogusz
- 08.11.16 21:39 Tomasz Gorbaczuk
- 09.11.16 14:12 J.F.
- 10.11.16 09:29 Adam
- 15.11.16 17:14 Scobowski
- 15.11.16 22:55 Przyjazny
- 16.11.16 11:04 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=