-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Mystik" <m...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
Date: Fri, 13 Mar 2009 12:46:06 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 95
Message-ID: <gpdh23$aiu$1@news.onet.pl>
References: <a...@q...googlegroups.com>
<gp05og$eks$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<op.uqgy3fjttd3xip@wp-d0d5fe1ec9be> <gp0u6c$s2s$1@news.onet.pl>
<gp0vgq$vr1$1@news.onet.pl> <gp3nnp$kfr$1@news.onet.pl>
<gp3sor$5hc$1@news.onet.pl> <gp67vo$e0j$1@news.onet.pl>
<3...@4...com> <gp8au8$io$1@news.onet.pl>
<q...@4...com> <gpde0j$15c$1@news.onet.pl>
<gpdes5$3qe$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-138-4.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1236944771 10846 77.253.138.4 (13 Mar 2009 11:46:11 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 13 Mar 2009 11:46:11 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <gpdes5$3qe$1@news.onet.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6001.18049
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:590188
[ ukryj nagłówki ]Cześć
Wreszcie jakaś próba polemiki :)
Aż wyciągnąłem Haynesa do GSF-a.
Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
news:gpdes5$3qe$1@news.onet.pl...
>> Policzmy:
>> żarówka pozycyjna - 5W
>
> W reflektorze? 3 W
Tak w reflektorze 5W.
>
>> żarówka mijania - 55W
>> żarówka drogowa - 60W
>
> Widziales by swiecily razem? Moze, jesli uzywasz "poganiacza". Impulsowo
> znaczy
Owszem, nawet bardzo często. W słoneczne dni sam jeżdziłem na długich.
Zapominasz np. o modelu GSF 1200S Y, który ma żarówki 2x60/55W (zreszta
przykład FJR-y podałem).
>> oświetlenie tablicy - 5W
>> światło pozycyjne z tył - 5W
>
> Najczesciej to ta sama zarowa. Coraz czesciej LED. Fakt, czasem dwie.
> Jesli oswietlenie osobne - znow 3 W.
Ee. W Bandicie są osobne. I mają 5W i 21/5W.
>> światło stopu - 21W
>> kierunkowskazy 2x21W
>
> Bywaja takze 10W lub LED. Dzialaja non-stop czy, znowu, impulsowo?
Biorę pod uwagę najgorszą z możliwych sytuacji. Czyli stoisz na światłach i
skręcasz.
I pamiętajmy, że żarówka ma 21W, ale jak się zapala, to żre tyle prądu, ze
równie dobrze mogłaby w ogóle nie gasnąć :).
>> Co daje: 193W - dla uproszczenia i udowodnienia mojej tezy niech będzie
>> 200W (np. fjr-a ma dwa światła mijania z przodu, niekiedy są dwie lampy
>> tylne)
>
> Zapomniales o podswietleniu budzikow
Owszem. Nawet celowo nie wziąłem tego pod uwagę, ale jak chcesz, to proszę
bardzo:
- podświetlenie prędkościomierza 1,7W
- podświetlenie obrotomierza - 1,7W
- lampka kontrolna kierunkowskazu - 3W
- kontrolka luzu - 3W
- kontrolka świateł - 3W
> wentylatorze, immobilizerze. Mamy wiec stalego poboru, uwzgledniajac pompe
> (nie wystepuje zawsze) i ECU ~180 - 200W
zgoda, ale bez ECU i całej elektroniki.
> Wyeliminowalem jedno swiatlo mijania i jest OK.
Też dobry sposób :)
>> Do tego zastanówmy sie ile weźmie elektronika motocykla:
>> - układ zapłonowy na wtryskach - IMHO - 50W
>> - ABS - IMHO - 50W
>> - pompa paliwa - 30W
>> -------------------
>> Sumując : około 120-130W
>>
> Nie tylko mogles lecz bardzo chciales ;) Cos bardzo udowodnic.
Pewnie, że chciałem. Ale chciałem też takiego posta jak Twój, który odnosi
się do jakiś konkretów.
A wracając jeszcze do poboru pradu przez elektronikę nowych motocykli, to
podam tylko, że zabezpieczenia układów wynoszą odpowiednio:
- zapłon - 10A (od modelu K6 - 15A - to te z wtryskami)
- ABS - 15A
Oczywiście bezpieczniki są przewymiarowane i te układy nie biorą razem
25-30A. Ale 10A biorą na pewno. A daje to właśnie dodatkowe 120W poboru
mocy.
Nie upieram się co do moich powyższych wynurzeń i z chęcią sam się od nich
odetnę powalony argumentami. Bo wszak człowiek się uczy całe życie :).
pozdr.
Mystik
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=