eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleAkumulator do Suzuki BanditRe: Akumulator do Suzuki Bandit
  • Data: 2009-03-13 11:46:06
    Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
    Od: "Mystik" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Cześć

    Wreszcie jakaś próba polemiki :)

    Aż wyciągnąłem Haynesa do GSF-a.

    Użytkownik "Kefir" <k...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:gpdes5$3qe$1@news.onet.pl...

    >> Policzmy:
    >> żarówka pozycyjna - 5W
    >
    > W reflektorze? 3 W

    Tak w reflektorze 5W.
    >
    >> żarówka mijania - 55W
    >> żarówka drogowa - 60W
    >
    > Widziales by swiecily razem? Moze, jesli uzywasz "poganiacza". Impulsowo
    > znaczy

    Owszem, nawet bardzo często. W słoneczne dni sam jeżdziłem na długich.
    Zapominasz np. o modelu GSF 1200S Y, który ma żarówki 2x60/55W (zreszta
    przykład FJR-y podałem).


    >> oświetlenie tablicy - 5W
    >> światło pozycyjne z tył - 5W
    >
    > Najczesciej to ta sama zarowa. Coraz czesciej LED. Fakt, czasem dwie.
    > Jesli oswietlenie osobne - znow 3 W.

    Ee. W Bandicie są osobne. I mają 5W i 21/5W.

    >> światło stopu - 21W
    >> kierunkowskazy 2x21W
    >
    > Bywaja takze 10W lub LED. Dzialaja non-stop czy, znowu, impulsowo?

    Biorę pod uwagę najgorszą z możliwych sytuacji. Czyli stoisz na światłach i
    skręcasz.
    I pamiętajmy, że żarówka ma 21W, ale jak się zapala, to żre tyle prądu, ze
    równie dobrze mogłaby w ogóle nie gasnąć :).

    >> Co daje: 193W - dla uproszczenia i udowodnienia mojej tezy niech będzie
    >> 200W (np. fjr-a ma dwa światła mijania z przodu, niekiedy są dwie lampy
    >> tylne)
    >
    > Zapomniales o podswietleniu budzikow

    Owszem. Nawet celowo nie wziąłem tego pod uwagę, ale jak chcesz, to proszę
    bardzo:
    - podświetlenie prędkościomierza 1,7W
    - podświetlenie obrotomierza - 1,7W
    - lampka kontrolna kierunkowskazu - 3W
    - kontrolka luzu - 3W
    - kontrolka świateł - 3W

    > wentylatorze, immobilizerze. Mamy wiec stalego poboru, uwzgledniajac pompe
    > (nie wystepuje zawsze) i ECU ~180 - 200W

    zgoda, ale bez ECU i całej elektroniki.

    > Wyeliminowalem jedno swiatlo mijania i jest OK.

    Też dobry sposób :)

    >> Do tego zastanówmy sie ile weźmie elektronika motocykla:
    >> - układ zapłonowy na wtryskach - IMHO - 50W
    >> - ABS - IMHO - 50W
    >> - pompa paliwa - 30W
    >> -------------------
    >> Sumując : około 120-130W
    >>
    > Nie tylko mogles lecz bardzo chciales ;) Cos bardzo udowodnic.

    Pewnie, że chciałem. Ale chciałem też takiego posta jak Twój, który odnosi
    się do jakiś konkretów.

    A wracając jeszcze do poboru pradu przez elektronikę nowych motocykli, to
    podam tylko, że zabezpieczenia układów wynoszą odpowiednio:
    - zapłon - 10A (od modelu K6 - 15A - to te z wtryskami)
    - ABS - 15A

    Oczywiście bezpieczniki są przewymiarowane i te układy nie biorą razem
    25-30A. Ale 10A biorą na pewno. A daje to właśnie dodatkowe 120W poboru
    mocy.

    Nie upieram się co do moich powyższych wynurzeń i z chęcią sam się od nich
    odetnę powalony argumentami. Bo wszak człowiek się uczy całe życie :).

    pozdr.
    Mystik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: