-
Data: 2009-03-14 13:47:25
Temat: Re: Akumulator do Suzuki Bandit
Od: "Mystik" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Cześć
Użytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
news:grtlr4hf8cjr2uufg13b5v3i21cgi8jad7@4ax.com...
> "Mystik" <m...@p...pl> wrote:
> Twoja metoda ustalenia
> tych wartosci wydaje mi sie letko nieprzekonujaca;)
No ja bym z chęcią to po prostu zmierzył, ale nie mam na czym. Czekam, ąż
ktoś to zrobi i albo poprze, albo obali moją teorię.
> Natomiast nie wierze, absolutnie nie wierze, ze konstruktorzy
> ktoregokolwiek wspolczesnego motoru nie zostawili mu solidnie
> bezpiecznego zapasu mocy w pradowni, nie majac tych ograniczen
> konstrukcyjnych, ktore mieli konstrukorzy tych motorow z 50-60
> watowymi pradnicami pradu stalego.
A ja myślę dokładnie odwrotnie. W dzisiejszych czasach liczy się głównie
cena i osiągi. Cena powoduje np. zmniejszenie średnic drutu instalacji (bo
będzie taniej), mniejszy akumulator (też tańszy), a walka o siągi powodują
chęć zmniejszenia wagi na wszystkim co się da. I tu też im mniejszy
alternator, cieńsze przewody i mniejszy akumulator tym lepiej.
Dlatego moim zdaniem, instalacja elektryczna nowoczesnych motocykli (z
wyłączeniem turystyków), jest robiona na wymiar. I to ten "wewnętrzny" :).
> I tu pozwole sobie jeszcze raz przypomniec, ze teza wyjsciowa do tej
> dyskusji nie bylo ile pradu moze pobierac instalacja motocykla tylko
> bledne twierdzenie, ze zalozenie akumulatora wiekszej pojemnosci moze
> spowodowac jego niedoladowywanie.
Ależ jedno i drugie jest ze sobą bezpośrednio związane. Bo chyba nie
zaprzeczysz, że większy akumulator potrzebuje więcej prądu żeby został
naładowany. Szczególnie przy założeniu, że czasowo może występować ujemny
bilans energetyczny.
A wtedy, im mniej pradu w instalacji, tym coraz bardzie niedoładowany
akumulator i pętla się zamyka.
Ale OK. Możemy temat odpuścić i wrócić do niego po dokładnych pomiarach,
które nie omieszkam, po zakupie motocykla zrobić.
HOWGH :)
pozdr.
Mystik
> CSZMP;)
> --
> Pozdrowionka
> Jacot M10
> http://www.junak.riders.pl/
> http://www.jacot.ath.cx/
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.09 18:13 Jacot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=