  • 31. Data: 2017-01-10 11:19:17
    Temat: Re: Akumulator Varta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:43p4pz5jbyx0$.q1cksx54tey4$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Sat, 7 Jan 2017 22:21:07 +0100, Jacek napisał(a):

    >Licytujecie się tu na czas po jakim padł aku a żaden z was nie
    >zająknie
    >się na temat ilości przeprowadzonych rozruchów. Jak ktoś startuje
    >dizla
    >100 razy dziennie okrągły rok to aku mu starczy na rok czy dwa.

    No nie wiem, nie wiem - rozgrzany diesel latwo startuje.
    A akumulator krotki rozruch dobrze znosi.
    Kiedys Centra podawala 10 tys rozruchow - ale to liczba bardzo
    orientacyjna, o ile w ogole prawdziwa.

    >Jak ktoś startuje średnio raz dziennie to ma aku i 10 lat.

    Podejrzewam, ze Jacek az 100 razy dziennie nie zapala.
    A jak 10 ... to mu powinien aku na 10 lat starczyc :-)

    Kurierow spytac na ile im aku starcza ?

    J.

  • 32. Data: 2017-01-10 11:25:14
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

> [...]
    > 100 razy dziennie okrągły rok to aku mu starczy na rok czy dwa. Jak ktoś
    > startuje średnio raz dziennie to ma aku i 10 lat.

    Większe wg mnie ma znaczenie ile razy dany akumulator w czasie swojego
    żywota był totalnie wyładowany do (prawie) zera. Czy to pozostawiony na
    światłach, czy po miesięcznym postoju w zimie. Tego akumulatory nie lubią
    najbardziej. Mysle ze kazde takie rozładowanie zmniejsza zycie akumulatora o
    rok.

    Pzdr

  • 33. Data: 2017-01-10 19:07:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek" o4rm43$veg$...@n...news.atman.pl

    > Niedawno narzekałem tu na dwa akumulatory Varty, która padły po 4 latach.

    IMO póki nie ma wewnątrz zwarć czy złamań -- można odzyskać akumulator za
    pomocą ładowania bardzo małym (ze 2 A dla akumulatora o pojemności 80 Ah) prądem.

  • 34. Data: 2017-01-10 19:20:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

> [...]
    > 100 razy dziennie okrągły rok to aku mu starczy na rok czy dwa. Jak ktoś
    > startuje średnio raz dziennie to ma aku i 10 lat.

    W tym konkretnym aucie fabryczny aku Marelli wytrzymał niecałe 6 lat,
    Varta 40% z tego. Sposób użytkowania się nie zmienił, bo stale służy do
    tego samego, rozruchów dziennie jest, jak szacuję około 10. W soboty i
    niedziele w zasadzie nie jeździ.
    Jacek

  • 35. Data: 2017-01-11 17:16:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >akumulator za
    >pomocą ładowania bardzo małym (ze 2 A dla akumulatora o pojemności 80

    Teoretycznie tak (ladowanie odsiarczajace).
    W praktyce to raczej szkoda czasu na takie zabawy - zniszczenia w
    wyniku przypadkowego rozlania kwasu zmniejsza oszczednosci, a
    przyszlosc niepewna, bo masa moze szybko opasc z plyt.

    No i Jacek raczej nie pisal o akumulatorze stojacym miesiacami bez
    ladowania, wiec to nie ten przypadek.

    J.

  • 36. Data: 2017-01-15 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak jestes inwalida bez nogi i mieszkasz na trzecim pietrze to jestes
    > caly dzien w domu i mozes czekac. Jesli nie wiem co bede robil za
    > godzine to czekanie na kuriera jest kiepskim rozwiazaniem.

    Nie mozecie sobie kurierów do miejsc pracy zamawiać?
    Swojego, zony, ki czort... im wygodniej i w wielu przypadkach wam pewnie
    tez :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

  • 37. Data: 2017-01-15 20:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tez tak robie ... ale potem sie trzeba tarabanic z akumulatorem przez
    > cale miasto tramwajem :-)

    Jak jezdzisz tramwajem to po co ci aku? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 38. Data: 2017-01-15 20:07:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    nie moge. Raz ze nie pracuje w takim systemie zebym w pracy byl w okreslonych
    godzinach. Dwa, macant jestem. Trzy, jak chce cos kupic to chce to miec juz. Chuj
    mnie strzelal jak czekalem na projektor.

  • 39. Data: 2017-01-15 20:12:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 19:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jak jezdzisz tramwajem to po co ci aku? ;-P

    Tramwajem pojechalem, bo auto nie zapalilo :-)

    J.

  • 40. Data: 2017-01-16 00:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tramwajem pojechalem, bo auto nie zapalilo :-)

    Trzeba było odpalić kablami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."