  • 1. Data: 2018-03-04 22:05:13
    Temat: Akumulator
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    My tu sobie gadu gadu, a mnie dzis auto nie odpalilo :(

    Akumulator zdechl ... ciekawe.
    Dzis w miare cieplo, a w mrozy zapalal.

    Auto jezdzone normalnie, moze na zbyt krotkim dystansie, ale akurat
    przez ostatnie tygodnie jakby wiecej.
    Zapala w miare szybko, choc w mrozy dluzej, bo z przyzwyczajenia nie
    chce mi sie na swiece czekac.

    Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V, woltomierzyk mam wpiety
    caly czas.

    Akumulator chyba dobry, bo laduje sie juz pare godzin i napiecie
    bardzo powoli rosnie ...

    Swiatla mijania gasza sie same.

    Jak kluczyk dzis przekrecalem, to mi jakis silniczek bzyczal, ale
    przeciez po wylaczeniu nie pracowal.

    Czyzby jednak warto doladowac zima akumulator ?

    J.

  • 2. Data: 2018-03-04 23:19:50
    Temat: Re: Akumulator
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Lampka ladowania sie palila, napiecie ~14V

    Tego co tu napisałeś to nierozumiem.

    Ile było woltów po nieudanym zapaleniu.

    > Czyzby jednak warto doladowac zima akumulator ?

    Jak ktoś ma warunki to czemu nie.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 3. Data: 2018-03-05 00:10:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Mar 2018 22:19:50 GMT, PiteR napisał(a):

    > Tego co tu napisałeś to nierozumiem.
    > Ile było woltów po nieudanym zapaleniu.

    Wczesniej, w czasie pracy silnika bylo tych 14V.
    Powinien byc naladowany.

    > Jak ktoś ma warunki to czemu nie.

    A jak nie ma, to potem i tak musi :-)

    J.

  • 4. Data: 2018-03-05 09:48:46
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    mam taki przypadek zdiagnozowany u siebie:
    Pacjent Punto+w miarę świeży akumulator+radioodwarzacz dżejwisi.

    Jak w zimie go odpalam i napięcie na nim spadnie zbyt nisko (podczas
    kolejnych sprężań) przywiesić potrafi się elektronika radia. Na
    wyświetlaczu pojawiają mi się wartości szesnastkowe i ogólnie nawet
    działa troche. Jeśli tego nie zauważę i zostawię auto na dłużej to zeżre
    mi akumulator (radio mimo wyłączenia stacyjki pozostaje włączone i żre).

    Poza tym mogłeś mieć niedoładowany aku(co się kłóci z tym co napisałeś o
    dłuższych trasach i przy którymś odpalaniu zwyczajnie ci zbraknie prądu.

    Sprawdź też taki trywiał jak klemy. Jak masz luźno założone (jak ja) to
    dociśnij je ręką i upewnij się, że mają kontakt.

  • 5. Data: 2018-03-05 10:04:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >działa troche. Jeśli tego nie zauważę i zostawię auto na dłużej to
    >zeżre mi akumulator (radio mimo wyłączenia stacyjki pozostaje

    Tu raczej tego nie ma.

    >Poza tym mogłeś mieć niedoładowany aku(co się kłóci z tym co
    >napisałeś o dłuższych trasach i przy którymś odpalaniu zwyczajnie ci
    >zbraknie prądu.

    Az takie dlugie to one nie byly, ale tych 20 km dziennie przejezdzal.

    >Sprawdź też taki trywiał jak klemy. Jak masz luźno założone (jak ja)
    >to dociśnij je ręką i upewnij się, że mają kontakt.

    Na to jestem wyczulony od czasu malucha ... ale to tylko w maluchu i
    punto sie zdarza :-)

    Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do
    14.4V.
    No chyba, ze ta ladowarka z biedronki nie ma 3.8A.

    J.

  • 6. Data: 2018-03-05 12:40:18
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Akumulator byl rozladowany - ladowal sie cala dobe i nie doszedl do 14.4V.
    > No chyba, ze ta ladowarka z biedronki nie ma 3.8A.

    Tymi automatami to ładuje dłużej. Jeśli to ta sama łądowarka co
    lidlowska to masz tam jeszcze ładowanie na mrozie (śnieżynka) czego
    używa się do szybszego ładowania (wyższymi impulsami). No i ładowany nie
    jest stałym prądem tylko szpilkami więc pewnie po uśrednieniu będzie
    mniejszy prąd.

    One długo ładują ale robią to naprawde dobrze. Taka ładowareczka
    odratowała mi boscha s5 zamordowanego zwykłym prostownikiem.

  • 7. Data: 2018-03-05 14:16:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >lidlowska to masz tam jeszcze ładowanie na mrozie (śnieżynka) czego
    >używa się do szybszego ładowania (wyższymi impulsami). No i ładowany

    Opis tej sniezynki jest "wiele mowiacy" ... inaczej

    >jest stałym prądem tylko szpilkami więc pewnie po uśrednieniu będzie
    >mniejszy prąd.

    No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak
    najbardziej zasadne ... ale wolalbym wiedziec co sie dzieje.

    >One długo ładują ale robią to naprawde dobrze. Taka ładowareczka
    >odratowała mi boscha s5 zamordowanego zwykłym prostownikiem.

    Hm, dziwne troche, bo "zwykly prostownik" nie powinien mordowac, ale
    jak mu sie juz zdarzy, to raczej skutecznie.

    J.

  • 8. Data: 2018-03-05 17:14:22
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No coz, akumulator duzy (75Ah), prad ... nieduzy, wiec 20h jak
    > najbardziej zasadne ... ale wolalbym wiedziec co sie dzieje.

    na postawie tego co pokazuje ci wskaźnik naładowania (podczas ładowania)
    widzisz mniej więcej jaką ma rezystancję akumulator i jak dobrze się
    ładuje. Jak podczas ładowania długo widzisz ikonę pustego akumulatora i
    po długim czasie dopiero pojawi się kreseczka 1 z 4 to możesz przyjąć,
    że masz bardzo dobry aku. Jak szybko ci wskakują kreseczki i długo męczy
    się na trzeciej to wskazuje na raczej słabszej kondycji aku. Tak mniej
    więcej zaobserwowałem u siebie

    > Hm, dziwne troche, bo "zwykly prostownik" nie powinien mordowac, ale
    > jak mu sie juz zdarzy, to raczej skutecznie.

    Zwykły nie kontroluje ci napięcia - dopóki pusty to napięcie siada z
    powoidu dużego prądu. Jak kończy ładowanie i prąd jest mały to napięcie
    szczytowe jest za duże i zamęcza akumulator (m.in. gazuje go).

    Te maluszki automatyczne (do których byłem mocno anty dopóki sam nie
    spróbowałem) pilnują prądu i napięcia i wyłączą się, gdy akumulator
    będzie naładowany. Także włączą się, gdy napięcie na akumulatorze
    siądzie na skutek samorozładowania albo zużycia przez odbiorniki.

  • 9. Data: 2018-03-05 18:17:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >ładowania) widzisz mniej więcej jaką ma rezystancję akumulator i jak
    >dobrze się ładuje. Jak podczas ładowania długo widzisz ikonę pustego

    Niestety, ja mam z poprzedniej edycji, bez wyswietlacza :-)

    >po długim czasie dopiero pojawi się kreseczka 1 z 4 to możesz
    >przyjąć, że masz bardzo dobry aku.

    Albo duze samorozladowanie :-)

> [...]
    >powoidu dużego prądu. Jak kończy ładowanie i prąd jest mały to
    >napięcie szczytowe jest za duże i zamęcza akumulator (m.in. gazuje

    No ale gazowanie przez krotki czas nie meczy az tak bardzo i nie
    uszkadza,
    a przez dlugi czas ... jak masa splynie, to jej ladowarka nie
    przywroci.

    >Te maluszki automatyczne (do których byłem mocno anty dopóki sam nie
    >spróbowałem) pilnują prądu i napięcia i wyłączą się, gdy akumulator
    >będzie naładowany.

    Mnie sie tylko ten prad nie podoba, Cala doba ladowania.
    A jakby bylo 8A, to tylko pol doby.

    A modelu 8A nie robia :-(

    J.

  • 10. Data: 2018-03-05 18:26:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak przy okazji. Co jest smiesnego w tym co napisales?